Kategorie

Felgi

Felgi aluminiowe zimą nie sprawdzają się - tak brzmi popularny mit motoryzacyjny w Polsce. Ile w nim prawdy? Postanowiliśmy to sprawdzić.
Nic tak nie dodaje uroku autu jak... lakier metalic i felgi aluminiowe. Te drugie niestety mogą stanowić spory wydatek. Jak szukać oszczędności? Część kierowców wybiera felgi aluminiowe używane. Tylko czy to dobry pomysł?
Podczas codziennej eksploatacji nietrudno o uszkodzone felgi aluminiowe. Co w takim przypadku? Lepiej jest obręcze naprawiać czy wymienić na nowe?
W Polsce zlokalizowane są fabryki, które produkują felgi ze stopów lekkich będące oryginalnym wyposażeniem sprzedawanych BMW, Mercedesów-Benzów, Fordów oraz Volkswagenów. Które firmy produkują felgi w Polsce?
Felgi bez odpowiednich certyfikatów mają zazwyczaj atrakcyjny wygląd i są dużo tańsze od produktów spełniających wymogi bezpieczeństwa. Jak rozpoznać felgę bez certyfikatu?
Powszechnie uważa się, że felga aluminiowa nie powinna być używana zimą z uwagi na niekorzystne czynniki na jakie jest narażona - mróz, wysokie zasolenie, wilgoć. Czy zatem trzeba wyposażyć auto w felgi stalowe?
Niebawem nadejdzie zima. Dla niektórych kierowców jest to czas zakupu nie tylko opon zimowych, ale także nowych felg. Zatem jakie felgi najlepiej się sprawdzą?
Największym wrogiem stalowych felg jest rdza. Jednak powierzchowna korozja nie eliminuje felg z dalszej eksploatacji. Usługa regeneracji felg w wyspecjalizowanym serwisie nie kosztuje dużo, jednak można to zrobić we własnym zakresie.
Uszkodzenie felgi czy opony to jedne z mniej poważnych konsekwencji wjechania w wyrwę w drodze. Często dochodzi do uszkodzenia układu kierowniczego, zawieszenia i karoserii auta. Podpowiadamy jak uzyskać odszkodowanie po wjechaniu w wyrwę w jezdni.
Dla klientów, którzy uważają że standardowa wersja Volkswagena CC wygląda ubogo, producent przygotował pakiet R-Line. Zobacz jakie elementy nadwozia i wyposażenia wnętrza obejmuje pakiet R-Line dla Volkswagena CC.
Opona jest jedynym elementem samochodu jaki ma styczność z nawierzchnią. Jest odpowiedzialna za przyspieszanie, hamowanie, trakcję, hałas czy zużycie paliwa. Powierzchnia na jakiej wszystkie cztery opony stykają się z asfaltem jest równa powierzchni kartki A4, dlatego prawidłowy dobór i eksploatacja jest tak ważna. Każde zaniedbanie może prowadzić do wypadku.
Opony, to element stanowiący o naszym bezpieczeństwie, a zmieniając ich rozmiar wpływamy m.in. na przyczepność samochodu. Na co zwrócić uwagę przy doborze nowych opon i felg? Jakie parametry powinniśmy znać?
Niemiła niespodzianka w postaci samochodu ustawionego na cegłach lub pozostawionego na płycie podłogowej będzie nas drogo kosztować. Ktoś połasił się na nasze felgi albo drogie opony? Montując śruby zabezpieczające zwiększamy szansę na uniknięcie takiej kradzieży.
Wieku kierowców wykonuje proste czynności serwisowe na własna rękę w przydomowym garażu lub pod chmurką na parkingu. Czy „domowym sposobem” można wymienić koła, czy to opłacalnie i przede wszystkim bezpieczne? Rozpatrzmy wszystkie za i przeciw.
Wybierając warsztat w którym wymieniamy opony – lub całe koła – nie zawsze opłaca się kierować jedynie dobrą ceną. Jeśli chcemy mieć pewność, że wszystko zostało zrobione zgodnie ze sztuką i nasz samochód będzie bezpieczny warto sprawdzić jak wyposażony jest warsztat wulkanizacyjny i czy wulkanizator naprawdę wie co robi.
Coraz częściej zamiast samych opon kierowcy decydują się na komplet sezonowych kół, a wtedy rodzi się kolejny dylemat. Jakie felgi wybrać: klasyczne stalowe czy jednak lekkie i ładne aluminiowe i w końcu... Czy felgi aluminiowe nadają się do jazdy w zimie?
Przy kupnie nowych felg trzeba pamiętać nie tylko o odpowiednim rozstawie śrub montażowych. Kolejny ważny parametr to ET, czyli osadzenia. Jeśli o nim zapomnimy może się okazać, ze opona ociera o kolumnę zawieszenia albo całe koło wystaje poza obrys auta. ET możemy jednak w pewnym stopniu korygować.
Felgi aluminiowe od kilkunastu lat systematycznie wypierają te klasyczne stalowe. Są ładniejsze, lżejsze ale wielu kierowców martwi się o ich trwałość. Niepotrzebnie – dobrze wykonane i polakierowane alufelgi są bardzo trwałe. Potrzebują jednak odrobinę dbałości przy pielęgnacji i wcale nie chodzi o specjalne środki czyszczące.
Ta sama opona na feldze rożnej szerokości będzie inaczej pracować. To dlatego auta sportowe mają szersze felgi na osi napędowej. Dzięki szerszym felgom szerokości styku bieżnika z drogą jest większa, a różnica w prowadzeniu auta jest oczywista. Wiele zależy jednak od stylu jazdy konkretnego kierowcy – każdy inaczej będzie też odczuwać różnice.
Część prac związanych z regeneracją starych felg i zardzewiałych elementów należy powierzyć specjaliście, niektóre jednak można wykonać samemu.
Szerokość, profil, wielkość felgi na jakiej powinna być zamontowana, nośność, dopuszczalna prędkość maksymalna, ale też data produkcji i informacje o dodatkowych właściwościach – to wszystko zapisane jest na ścianie bocznej opony. Trzeba tylko wiedzieć JAK te dane rozszyfrować.
Proces doważania kół zamontowanych na samochodzie eliminuje błędy, które powstają w wyniku "laboratoryjnego" wyważania koła na wyważarce.
Wielu kierowców decyduje się na opony szersze niż te fabryczne. Takie rozwiązanie ma swoje uzasadnienie, ale niesie też ze sobą pewne niebezpieczeństwa. Jakie? Na co trzeba uważać zakładając szersze opony niż te zalecane przez fabrykę?
Zimowe opony trzeba zastąpić letnimi wtedy, kiedy średnia dobowa temperatura przekracza 7 stopni. Dlaczego wymiana jest konieczna?
Większość kierowców ma do swojego auta dwa komplety opon – letnie i zimowe. Co zrobić z oponami, ewentualnie całymi kolami, których w danym sezonie nie używamy? W jaki sposób je właściwie przechowywać?
Ozdobą starych pojazdów są lśniące chromem zderzaki, listwy, klamki, wloty powietrza do komory silnika, kołpaki na koła lub nawet całe felgi. O chromowane powierzchnie trzeba się odpowiednio troszczyć.
Z problemem zniszczonych przez korozję elementów swoich pojazdów spotkali się wszyscy właściciele zabytków na kołach. Walka z rdzą przypomina walkę z wiatrakami.
Odkręcające się nakrętki lub śruby w kołach to niestety dość powszechny problem, który dotyczy zarówno aut z aluminiowymi, jak i stalowymi felgami. Dlaczego tak się dzieje? Co mogło się zepsuć? Jak walczyć z odkręcającymi się samoczynnie podczas jazdy śrubami?
Felgi aluminiowe pokrywane są nawet trzema warstwami lakieru, co nadaje im efektowny wygląd. Niestety bardzo szybko osadza się na nich brud, który trudno jest usunąć bez uszkodzenia lakieru. Stosowanie się do kilku prostych zasad ułatwi jednak skuteczną pielęgnację tego typu felg.
Opony zimowe doskonale sprawdzają się w niskich temperaturach, gdy pada śnieg, i tylko w takich warunkach należy ich używać. W lecie zimówki będą gorzej hamowały, gorzej poradzą sobie z deszczem. Dlatego dobrze jest wymienić opony już na wiosnę, gdy temperatury przez całą dobę będą już dodatnie.
Opony zimowe należy założyć na auto, gdy temperatura w dzień spadnie poniżej pewnego poziomu. Tak samo działa to w drugą stronę: na wiosnę warto zmienić zimówki na opony letnie.
Łata na kole ma trwałość nawet 30 tysięcy kilometrów, może więc wytrzymać nawet cały okres "życia" opony. Niestety nie każde uszkodzenie da się załatać.
Uszkodzonej opony nie trzeba od razu wymieniać. Warsztaty wulkanizacyjne są w stanie załatać różnego rodzaju przebicia. Taka „łatka” ma trwałość nawet 30 tysięcy kilometrów, a to oznacza, że jest w stanie przeżyć cały czas eksploatacji opony. Niestety, nie da się załatać każdej dziury.
Sport Way to limitowana edycja kompaktowego sedana Renault o nazwie Fluence. Inżynierowie francuskiej marki nadali Renault Fluence bardziej sportowy charakter poprzez zamontowanie dodatkowych elementów karoserii.
Potocznie zwane "alufelgami", aluminiowe obręcze są lżejsze od stalowych. Dzięki temu zmniejsza się zużycie zawieszenia i hamulców, auto zacznie też zużywać trochę mniej paliwa.
Aluminiowe felgi to nie tylko ładny dodatek do auta. Popularne "alusy", zamiast tradycyjnych stalowych felg, dają wymierne korzyści: dzięki lżejszym felgom mniej zużywają się zawieszenie i hamulce, można także zauważyć spadek zużycia paliwa.
Wiosną 2011 roku rozpocznie się sprzedaż Porsche 911 w limitowanej serii Black Edition. Powstanie jedynie 1911 egzemplarzy tej serii w dwóch wariantach nadwozia; coupe i cabrio. Porsche 911 Black Edition wyróżnia się lakierowanym na czarno nadwoziem, felgami i zaciskami hamulców.
Nie od dziś wiadomo, że chromowane elementy auta stały się pewnego rodzaju wyznacznikiem prestiżu. Auta wyposażone w pakiety chromowanych dodatków i chromowane felgi, błyszczą i zwracają na siebie uwagę. A jak wygląda sytuacja, kiedy sami chcielibyśmy dodać swojemu pojazdowi troszkę blasku, a przy tym zaoszczędzić?
Jest kilka sposobów na poprawę wyglądu naszych felg. Możemy je wypolerować, pomalować lub pochromować. Niektóre z tych czynności możemy wykonać samemu, inne trzeba zlecić specjaliście.
Każdy zarażony bakcylem tuningu, przed zainwestowaniem w przeróbki swojego auta, chciałby zobaczyć czy efekt końcowy warty będzie nakładu pracy i gotówki. Taką możliwość daje nam wirtualny tuning. Co to takiego?
Dziś już nie trzeba posiadać specjalnych umiejętności i tracić czasu na samodzielne naprawy uszkodzonych opon. Za niską cenę, zrobią to za nas warsztaty wulkanizacyjne.
W obecnych czasach nie praktykuje się samodzielnego naprawiania uszkodzonych opon. Liczne wyspecjalizowane warsztaty wulkanizacyjne zrobią to szybko, solidnie i tanio.
Od razu zaznaczymy, że ocenę stanu technicznego naszego ogumienia lepiej pozostawić specjalistom. Nie dajmy się im jednak naciągnąć, jeżeli stwierdzą, że powodem wymiany są przebicie gwoździem czy niewielkie otarcia.
Najważniejsze to dobrze zebrać dowody i udokumentować, że szkoda faktycznie spowodowana jest niedoskonałością jezdni.
Andora to kraj będący wcześniej pod protektoratem Francji, współcześnie jako niezależne państwo oferuje bogatą ofertę turystyczną i rozrywkową. Podróżując po tym kraju zimą pamiętajmy o niezbędnym wyposażeniu naszego pojazdu tj.: koło zapasowe, sprawne hamulce oraz łańcuchy przeciwślizgowe.
Na ulicach coraz częściej pojawiają się samochody o niestandardowym rozmiarze opon i felg.  Ma to na celu nie tylko poprawienie trakcji ale również zwiększenie atrakcyjności wizualnej auta.
Coraz częściej spotyka się auta na większych oponach i felgach niż standardowe. Użytkownicy nie robią tego tylko w celu polepszenia trakcji, lecz w dużej mierze dla poprawy wyglądu auta.
Sezon zimowy to czas zakupu i wyboru opon zimowych. W tym poradniku doradzimy jak wybrać opony o odpowiednich parametrach i czy stosowanie węższych opon zimą ma sens.
Na każdej feldze stalowej wcześniej czy później pojawi się rdza. Jednak nie ma potrzeby zakupu nowych felg. Pokażemy, jak domowym sposobem zregenerować felgi stalowe.
Stalowe felgi rdzewieją. Nie trzeba jednak wtedy kupować nowych. Można je zregenerować samemu.