Kategorie

Drogi

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tanzania obejmuje cześć kontynentalną oraz wyspa Mafia i Zanzibar. Całe terytorium kraju można przemierzać na podstawie jednej wizy. Jazda samochodem bywa niebezpieczna, szczególnie w nocy – ze względu na słabe oświetlenie dróg i nierozważną jazdę kierowców.
Wypożyczenie samochodu w Etiopii wiąże się faktem, że planując dłuższe ekspedycje poza stolicę będziemy musieli wynająć samochód z kierowcą. Żadna agencja nie udostępni nam wozu samodzielnie, ponieważ moglibyśmy utonąć w gąszczu niezrozumiałych przepisów i słabo oznakowanych dróg.
Kenia to kraj atrakcyjny turystycznie. Stan dróg jest jednak fatalny, co nie zmienia faktu, że warto zwiedzać ten kraj samochodem , choćby z wypożyczalni. Wypożyczając samochód w Kenii nie zdziwmy się, że obowiązuje tam ruch lewostronny.
Podróżujący po Mali samochodem muszą przygotować się na ekstremalne warunki drogowe. Asfaltowe drogi poprowadzone są tylko z największych miast.
Podróże po Somalii zaliczają się do najbardziej niebezpiecznych na czarnym lądzie, bowiem panuje tam niestabilna sytuacja polityczna od kilkunastu lat. Jednak będąc w tym kraju warto poznać najważniejsze regulacje i przepisy drogowe, aby zapewnić sobie większe bezpieczeństwo na drodze.
Chcąc zwiedzić Angolę, jesteśmy zdani sami na siebie, transport w tym kraju jest bardzo słabo rozwinięty. Warto zdecydować się na wypożyczenie samochodu, wtedy nie będziemy musieli być zdani na łaskę „Candongueiros” i autobusów.
Madagaskar jest wyspą położoną u brzegów Afryki. Jest częstym obiektem wycieczek turystycznych. Zapoznajmy się z najbardziej podstawowymi przepisami drogowymi oraz zwyczajami kierowców, które być może zachęcą nas do podróży samochodem po tym pięknym regionie.
Przepisy drogowe w Algierii wymagają od nas posiadania międzynarodowego prawa jazdy.Warunki drogowe nie należą do najlepszych, jednak krajobrazy rekompensują wszelkie niedogodności na drodze. Zapoznajmy się z podstawowymi informacjami dotyczącymi podróżowania samochodem po Algierii.
Przyjrzyjmy się przepisom drogowym tego osobliwego, afrykańskiego kraju, który nie jest najczęstszym obiektem wycieczek turystycznych. Znajdujące się w nim liczne zabytki i zapierające dech w piersiach wytwory krajobrazu, sprawią, że pobyt w Czadzie stanie się dla nas niezapomnianym przeżyciem.
Od 14 maja 2011 będziemy karani za zachowania niezgodne z prawem również na drogach osiedlowych.
Birma inaczej Myanmar to azjatycki kraj, który z racji panującego tam reżimu, nie jest zbyt otwarty na turystów. Przedstawiamy najważniejsze regulacje i przepisy drogowe Birmy.
Aby wypożyczyć samochód w Urugwaju nie jest konieczne posiadanie międzynarodowego prawa jazdy, co jest na pewno dużym ułatwieniem formalnym. Przemierzając kolejne zakątki tego kraju zobaczymy, że największym problemem Urugwaju jest dominacja dróg jednokierunkowych, co jest dużym utrudnieniem dla kierowcy.
Podróżowanie po Ameryce Południowej to atrakcja, na którą nie każdy może sobie pozwolić. Jeśli jednak będziemy mieli taką okazję to na pewno przemierzanie paragwajskich „rutas” pozostanie głęboko w naszej pamięci – ze względu na malownicze krajobrazy i zmienne warunki drogowe.
Aby podróżować po Senegalu należy przede wszystkim wyrobić międzynarodowe prawo jazdy. Podczas eksploracji tego kraju musimy posiadać zestaw niezbędnych dokumentów – w przeciwnym razie zostaniemy obdarowani wysokimi mandatami przez lokalne organy ścigania.
Podróż po krajach Beneluksu jest dużo bardziej zbliżona w kwestii prawa drogowego do polskiej specyfiki, w stosunku do sytuacji np. w krajach arabskich. Poznajmy szczegółowe regulacje dotyczące kodeksu drogowego i zwyczajów kierowców obowiązujących w Wielkim Księstwie Luksemburga.
Peru to państwo, w którym dominują relikty kultur prekolumbijskich. Jednym z nich jest znane na całym świecie Machu Picchu. Podróżowanie po Peru nie musi być niebezpieczne, jeżeli zapoznamy się z warunkami drogowymi i przyswoimy podstawowe przepisy drogowe.
Kolumbia to kraj , w którym kierowcy jeżdżą tak, jakby nie słyszeli kiedykolwiek o przepisach drogowych. Sieć dróg jest dobrze rozwinięta, choć duża część z nich to drogi o niedobrej nawierzchni, po których należy poruszać się bardzo ostrożnie. Zapoznajmy się z najważniejszymi przepisami i regulacjami prawnymi Kolumbii.
Jest to doskonały kraj do podróży samochodem, głównie za sprawą świetniej siatki dróg i autostrad. Wypożyczenie samochodu jest dosyć opłacalne, dlatego warto się zdecydować na taką formę zwiedzania tej części Południowej Ameryki.
Około 50 ludzkich szkieletów z przełomu XVII i XVIII wieku znaleźli archeolodzy podczas budowy trasy S8 Białystok-Warszawa w okolicach wsi Pajewo, 19 km od Białegostoku. Budowa została wstrzymana.
Przy drogach i na drogach znajduje się wiele różnych znaków drogowych. W skrajnych przypadkach może być ich nawet kilkanaście na kilkusetmetrowym odcinku, wliczając w to zarówno znaki pionowe, jak i poziome, malowane na jezdni.
Argentyna posiada dwa rodzaje dróg: krajowe oraz lokalne, a także płatne autostrady, łączące najważniejsze ośrodki kraju. Buenos Aires to piękne miasto z licznymi atrakcjami, od którego powinniśmy zacząć zwiedzanie Argentyny.
Masz spersonalizowaną tablicę, zmodyfikowany wydech lub oklejone auto? Prawopodobnie jesteś agresywnym kierowcą.
Wśród kierowców trafiają się tacy, którzy najczęściej świadomie doprowadzają do groźnych sytuacji, z którymi użytkownicy drogi o niewielkim stażu za kierownicą nie potrafią sobie radzić. Dochodzi wówczas do groźnych wypadków, a ci, którzy się do nich przyczynili, pozostają bezkarni.
Wiele dróg znajduje się w fatalnym stanie technicznym i jazda nimi do przyjemnych nie należy. Zwykle kierowca nie ma większego wyboru i musi taką drogą przejechać. Oto kilka rad, jak to zrobić w miarę bezpiecznie dla siebie i pojazdu.
Należy pamiętać, że pieszy, mimo, że porusza się w bezpośredniej bliskości drogi lub czasem na niej (przejścia dla pieszych), nie musi znać przepisów ruchu drogowego. Odpowiedzialność za bezpieczeństwo spada zatem na kierowcę, dlatego w okolicach, gdzie często poruszają się piesi, należy zachować wyjątkową ostrożność. Na co zwrócić uwagę?
Turkmenistan to kraj położony w Azji Środkowej, uplasowany pomiędzy Morzem Kaspijskim a Amu-darią. Poznajmy przepisy i obyczaje panujące w Aszchabadzie oraz na okalających go prowincjach.
Może nie jeździmy często do Kirgistanu, jednak gdy już nadarzy się ku temu okazja, musimy znać ograniczenia wjazdowe oraz zwyczaje drogowe, które pomogą nam się rozeznać w atmosferze tego kraju.
Pakistan to państwo, które uważane jest za niebezpieczne, ponieważ w niektórych prowincjach dochodzi do zamachów terrorystycznych. Jednak na terytorium Pakistanu funkcjonuje 10 autostrad, na których porządek jest pilnowany przez specjalne służby.
Nawet 55 groszy za każdy kilometr musieliby płacić kierowcy aut osobowych z przyczepą przez niejasną definicja, która znalazła się w ustawie o drogach publicznych. Takie opłaty mieli ponosić tylko kierowcy pojazdów o masie wyższej niż 3,5 tony.
W Samarkandzie – dawnej stolicy znajdującej się w granicach imperium Aleksandra Wielkiego, panują specyficzne przepisy drogowe. Mandaty funkcjonują bez ustalonego taryfikatora, co jest powodem częstego zawyżania kar dla obcokrajowców.
Aby oddać się błogiej jeździe po wielopasmowych autostradach lub legendarnej drodze Route 66 należy posiadać wizę oraz międzynarodowe prawo jazdy. Ograniczenie prędkości oscyluje pomiędzy 55 a 75 mil/h , w zależności od stanu, po którym się poruszamy.
Podróżowanie po autostradach jest płatne. Wynajem samochodu odbywa się na podstawie polskiego prawa jazdy, lecz musimy pamiętać, że w razie wypadku należy liczyć się utrudnieniami prawnymi. Zapoznajmy się z najważniejszymi przepisami Meksyku.
Indie to przepiękny kraj, w którym chaos na drogach rekompensuje architektura Bombaju, majestatyczność Agry czy bengalski charakter Kalkuty. Po tym państwie będziemy poruszać się w ruchu lewostronnym.
Poznajmy kluczowe informacje na temat obyczajów i praktyk filipińskiej policji PNP oraz służb ruchu drogowego TEO. Na Filipinach obowiązuje ruch prawostronny co na pewno ułatwi poruszanie się po drogach, które nie są najlepszej jakości.
Drogi wielopasmowe zostały stworzone po to, aby ułatwić jazdę i umożliwić pokonanie danej trasy większej liczbie pojazdów w tym samym czasie. Ich przepustowość nie zawsze jest w pełni wykorzystana.
W Indonezji podróżowanie sprowadzonym własnym samochodem wymusza na nas obowiązek przerejestrowania go w lokalnym urzędzie. Indonezyjskie władze nie zezwalają na podróżowanie po kraju na obcych tablicach rejestracyjnych. Mniej skomplikowane jest wypożyczenie samochodu i zwiedzanie wysp w ruchu lewostronnym.
Główna droga łącząca stolicę Phnom Penh z nadmorskim miastem Sihanoukville i z Siem Reap znacznie odstaje od lokalnych dróg, które znajdują się w złym stanie technicznym. Aby wypożyczyć samochód musimy wyrobić wcześniej międzynarodowe prawo jazdy.
Ruch drogowy Wietnamu wypełniony jest w dużej mierze przez motocykle. Jazda samochodem po Hanoi czy Sajgonie wymaga dużej cierpliwości, ponieważ ruch spowolniają jednoślady. Przed wyjazdem do południowo-wschodniej Azji dowiedzmy się więcej o przepisach drogowych.
Jeździć po drogach największego symbolu luksusu i przepychu – Dubaju - można na podstawie międzynarodowego prawa jazdy. Tyczy się to tylko samochodów z wypożyczalni. Stan dróg jest bardzo dobry, na autostradach jednak czyhać będzie na nas duża liczba radarów.
W południowo – wschodniej Azji musimy przyzwyczaić się do ruchu lewostronnego. Sieć dróg w Malezji jest bardzo dobrze rozwinięta i jedynie północna część Borneo, należąca do państwa, może nie przedstawiać się już tak obiecująco, jak na Półwyspie Malajskim. Aby podróżować po Kuala Lumpur należy przetłumaczyć krajowe prawo jazdy na angielski lub wyrobić jego międzynarodową wersję.
Drogami Johannesburga, Kapsztadu czy Pretorii można poruszać się autobusem oraz wynajętym samochodem. Najlepiej wypożyczyć go nie przy lotnisku, lecz w centrum miasta – ceny będą duże niższe. Poruszając się po drogach RPA musimy liczyć się z dość wysoką przestępczością – dlatego wycieczki krajoznawcze najlepiej zaplanować na dzień.
Autostrady i trasy szybkiego ruchu budowane są, abyśmy mogli podróżować bezpiecznie, szybko i bez stresu. Z tego względu, podróżując po autostradzie, powinniśmy zachowywać się tak, aby nie powodować zagrożenia oraz nie tamować ruchu, po prostu podróżować bezpiecznie i szybko. Autostrady i trasy szybkiego ruchu są miejscem, gdzie „wolno” nie zawsze znaczy bezpieczniej.
Po Wielkim Stepie Mongolskim najlepiej poruszać się jeepem, tej przyjemności można zaznać wypożyczając go w Ułan Bator lub wziąć udział w ekspedycji zorganizowanej w Polsce. W ojczyźnie Czyngis Chana warunki drogowe nie należą do najlepszych, zadziwiają natomiast bezkresne stepy, czy ogromne wydmy pustyni Gobi.
Tajlandię, „mekkę orientu”, odwiedzaną tłumnie przez turystów zwiedzać można autem, gdyż dobrej jakości drogi są w Bangkoku i innych częściach kraju. Sam wylot do Tajlandii łączy się ze sporą ilością formalności. Podczas wypożyczenia samochodu, należy zachować szczególną ostrożność, w związku z barierami językowymi i możliwością oszustwa bądź kradzieży paszportu.
Ziemie starożytnej Kartaginy dla turystów od dawna stały się synonimem raju na ziemi. Polecamy wycieczkę jeepem po piaskach Sahary, którą można wykupić w biurze podróży w Polsce bądź z skorzystać oferty wycieczek fakultatywnych na miejscu. Do Tunezji dostaniemy się samolotem bądź promem.
Jedynie 80 km dzieli Hiszpanię od tej cudownej wyspy, otoczonej wodami śródziemnomorskimi. Długość ze wschodu na zachód nie przekracza 100 km, dzięki temu pobyt możemy podzielić na część objazdową i wypoczynkową w hotelu.
Będąc we Włoszech, warto przeprawić się promem na malowniczą Sardynię. Na murach kościołów i budowli rozgrywa się burzliwa historia rzymsko-kartagińska. Na wyspie odnajdziemy też wpływy kultury Fenicjan.
Maroko to kraj maghrebu, który tłumnie jest odwiedzany przez turystów z całego świata. Po wypożyczeniu samochodu będziemy mogli zwiedzać malownicze tereny, rozciągające się pomiędzy Saharą a Atlantykiem.
Rząd nie chce renegocjować umów na budowę autostrad. Domagają się tego wykonawcy poszczególnych odcinków. Okazało się, że za sumy zawarte w podpisanych kontraktach autostrad wybudować się... nie da. Rząd chce zerwać umowy i rozpisać nowe przetargi.
Brak odpowiednich rozporządzeń wiąże ręce straży miejskiej i Inspekcji Transportu Drogowego, jak donosi Dziennik Gazeta Prawna. Instytucje te nie mogą karać łamiących przepisy, bo nowa ustawa wciąż pozostaje martwa.