Kategorie

Chłodnica

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Chłodnica jest niezbędnym elementem samochodu. Dzięki niej ciepło jest odbierane z silnika, który z kolei generuje ogromne jego ilości podczas pracy. Podpowiadamy, jak samodzielnie wymienić ten element.
Układ chłodzena jest jednym z niezbędnych układów samochodu. Bez niego nasz silnik przegrzałby się i zatarł lub zakleszczył. Jego części mogłyby się powyginać, a remont byłby kompletnie nieopłacalny. Podpowiadamy więc, jak zadbać o ten ważny element.
Układ chłodzenia jest niezbędny do pracy silnika, który generuje ogromne ilości ciepła. Motor wymaga jednak pewnej stałej temperatury dla efektywnej pracy. Podpowiadamy, jakie mogą być skutki zapowietrzenia układu chłodzenia.
Układ chłodniczy to jeden z najważniejszych elementów samochodu, niemal równoważny z silnikiem i napędem. Podpowiadamy, jak sprawdzić stan kabli i połączeń w tym układzie.
Jeśli przewody chłodnicy są nieszczelne, powinniśmy je wymienić, gdyż usterka może bardzo niekorzystnie wpływać na pracę silnika. Podpowiadamy, jak zrobić to samodzielnie.
Termostat to jedna z części samochodu, która decyduje o jego poprawnym funkcjonowaniu. Jeśli się zepsuje, nasz silnik może się przegrzać w trakcie pracy. Podpowiadamy, jak zdiagnozować taką usterkę.
Wymiana termostatu będzie dotyczyć jednych z najpopularniejszych silników benzynowych, czyli 1.6 i 1.8. W naszym poradniku znajdziesz opis jak szybki i sprawnie wymienić termostat.
Uszkodzenie wentylatora chłodnicy w Fiacie Punto może doprowadzić do przegrzania i zatarcia silnika. Różnica kosztów pomiędzy okresową wymianą a remontem jest dość duża.
Zima ma duże wymagania dla naszego układu chłodniczego, dlatego potrzebna jest także wysoka odporność płynu na zamarzanie. Gdy nadejdzie mróz i płyn zamarznie, nie ominie nas wizyta w serwisie.
Jesień to dobry czas, aby zmienić płyn w układzie chłodzenia. Tylko w ten sposób możemy uniknąć poważnej awarii. Warto również pomyśleć o jego jakości. Zły płyn może oznaczać dla nas duże wydatki.
Inżynierowie Citroena, nie wiadomo dlaczego, nie zastosowali możliwości dalszego chłodzenia przez wentylator silnika po jego wyłączeniu, aż do osiągnięcia określonej temperatury.
Prawidłowo pracujący termostat jest gwarancją zarówno ekonomicznego zużycia paliwa, jak i trwałości silnika. Trzeba więc o niego troszczyć się, jak o inne bardzo ważne elementy samochodu.
Całoroczne płyny do chłodnic wyeliminowały zjawisko kamienia kotłowego. Jednak niektórzy kierowcy dolewają wody do układu chłodzenia, co może skutkować odłożeniem się kamienia kotłowego w układzie.
Wymiana płynu chłodniczego to kolejna łatwa czynność, którą możemy wykonać samemu oszczędzając pieniądze. Oto jak szybko i sprawnie ją przeprowadzić.
Płyn chłodniczy powinniśmy wymieniać przynajmniej raz na dwa lata. Jeżeli jednak do układu chłodzenia dolano wody, płyn chłodzący musi zostać wymieniony przed nadejściem zimy.
Nagły wzrost temperatury silnika ponad normę może być spowodowany wieloma czynnikami. Przedstawiamy poniżej kilka najczęściej występujących usterek układu chłodzenia oraz sposoby na ich naprawę.
Konserwacja układu chłodzenia jest niezbędna. Silnik produkuje ogromne ilości ciepła, a układ chłodzenia chroni go przed zatarciem i całkowitym zniszczeniem. Oto kilka porad, jak zadbać o prawidłowe działanie układu chłodzenia.
Do osłony chłodnicy przylepiło się pełno muszek? Nie musisz ich zeskrobywać, wystarczy zrobić tak, jak radzę.
W chłodnicach starych samochodów często powstają przecieki. Jak uszczelnić chłodnicę zanim dojedziesz do mechanika?
Specyficzny zapach i kłęby pary wydobywające się spod maski samochodu to oznaki zagotowania się wody w chłodnicy. Oto wskazówki, co w takiej sytuacji zrobić.
Zanim zrobi się gorąco warto sprawdzić, czy układ chłodniczy działa tak, jak należy. Pozwoli nam to uniknąć poważnych uszkodzeń silnika.
Problemy z działaniem wentylatora chłodnicy nie oznaczają konieczności zakupu nowego. Oczywiście wszystko zależy od stopnia zużycia i uszkodzenia. W poradniku tym pokażemy jak samemu naprawić taki wentylator.
Płyn chłodzący powinien być regularnie wymieniany, tak samo jak olej. O ile z samodzielną wymianą oleju może być problem, wymiana płynu chłodzącego przebiega bez żadnych komplikacji.