| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > silnik

Temat: auta zabytkowe

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu auta zabytkowe. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące auta zabytkowe.

Historia motoryzacji: początki angielskiej motoryzacji

Aktualizacja: 18.07.2011

Choć bez wątpienia najbardziej znaną i prestiżową marką brytyjską jest Rolls-Royce, to jednak nie ten producent najbardziej przyczynił się do rozwoju brytyjskiego przemysłu motoryzacyjnego i w ogóle do rozwoju motoryzacji po drugiej stronie kanału La Manche. »

Historia motoryzacji: trudne początki silnika spalinowego

Aktualizacja: 18.07.2011

Mniej więcej w tym samym czasie co Austriak Siegfried Marcus, nad podobnymi konstrukcjami pracowali niezależnie dwaj niemieccy inżynierowie, Gottlieb Daimler i Carl Benz. Aż trudno uwierzyć, że ich prymitywne pojazdy nieprzypominające samochodów dały początek jednej z najbardziej znanych światowych marek. Ale na to przyszło poczekać kilka dziesięcioleci. Tymczasem w 1885 roku Benz wyjechał swoim trójkołowym wehikułem poza swoje podwórko i przejechał nim aż 24 kilometry. »

Kultowy zabytkowy roadster, czyli Alfa Romeo Spider

Aktualizacja: 14.07.2011

Spider to dwumiejscowy roadster z napędem na tylne koła firmy Alfa Romeo. Pierwsza generacja Alfy Romeo Spider była produkowana w latach 1966-1969. Dziś Alfę Romeo Spider możemy spotkać na zlotach samochodów zabytkowych. »

Fiat 500 "Topolino"

Aktualizacja: 14.07.2011

Fiat 500 „Topolino” to jeden z małolitrażowych modeli Fiata. „Topolino” czyli „Mała Mysz” był produkowany w latach 1936-1954. Do dziś pozostaje jednym z kultowych przedwojennych modeli Fiata. »

Historia motoryzacji: od starożytności do XVII wieku

Aktualizacja: 18.07.2011

Pierwszym krokiem na drodze do narodzin motoryzacji było, nie inaczej, wynalezienie koła. Najprawdopodobniej koło wymyślili mieszkańcy Mezopotamii, od 4000 do 3500 lat przed naszą erą, zatem na długo przed oficjalnym rozpoczęciem historii motoryzacji. »

Renault 4

Aktualizacja: 11.02.2013

Renault 4 było uniwersalnym autem, w przystępnej cenie, z łatwo modyfikowalnym nadwoziem, dzięki czemu zostało wyprodukowane aż w ponad 8 milionach egzemplarzy Renault 4, co odegrało dużą rolę w popularyzacji tej francuskiej marki na całym świecie. »

Jak postępować po zerwaniu paska klinowego w przypadku braku zapasowego?

Aktualizacja: 25.05.2011

Pasek klinowy w samochodzie należy do najmniej okazałych, choć najważniejszych elementów wyposażenia silnika. Napędza on wiele urządzeń z jego osprzętu, w tym prądnicę lub alternator oraz pompę wodną i często także wentylator chłodnicy. »

Co zrobić po awarii termostatu?

Aktualizacja: 25.05.2011

Termostat w silniku samochodowym ma za zadanie ograniczenie lub całkowite zamknięcie przepływu cieczy chłodzącej przez chłodnicę, aby zimny silnik mógł szybko rozgrzać się do temperatury pracy i potem cały czas w niej pozostawał bez względu na temperaturę otoczenia. »

Jak znaleźć cylinder niepracujący lub pracujący nieprawidłowo?

Aktualizacja: 01.04.2011

Odszukanie w wielocylindrowym silniku cylindra, który nie pracuje prawidłowo, nie jest trudne. Wymaga jednak ostrożności i pewnej umiejętności interpretowania symptomów, jakie towarzyszą wadliwej pracy silnika. »

Jak oczyścić gaźnik?

Aktualizacja: 21.07.2011

Po wielu latach użytkowania wnętrze gaźnika pokrywa się różnymi osadami i zanieczyszczeniami, które od czasu do czasu trzeba usunąć. Wymaga to jednak wymontowania gaźnika z samochodu i sporych umiejętności. Bez nich można oczyścić gaźnik z zanieczyszczeń, które się w nim pojawiły np. w wyniku zatankowania brudnego paliwa. »

Jak działa gaźnik „Solex”

Aktualizacja: 21.07.2011

Gaźnik „Solex” został skonstruowany i opatentowany zaraz po zakończeniu I wojny światowej przez francuskich konstruktorów Jouffret i Renée, współpracujących z firmą „Solex”, założoną przed wojną przez Marcela Mennessona i Maurice Goudarda z myślą o produkcji radiatorów chłodnic samochodowych. »

Jak działa gaźnik SU?

Aktualizacja: 21.07.2011

Przez wiele lat konstruktorzy poszukiwali rozwiązań, pozwalających na uzyskiwanie w silnikach o zapłonie iskrowym maksymalnie jednorodnej mieszanki paliwowo-powietrznej, z kroplami paliwa o mikroskopijnej wielkości, co pozwalałoby na jego szybsze odparowywanie, a tym samym na dokładniejsze i szybsze spalanie. Dzięki temu sprawność silnika mogłaby wzrosnąć nawet o kilkanaście procent. »

Silnik wielopaliwowy - co to jest?

Aktualizacja: 13.04.2011

Definicja silnika wielopaliwowego mówi, że jest to silnik spalinowy, tłokowy o dowolnym rodzaju zapłonu, który może być zasilany różnego rodzaju paliwami ciekłymi o pochodzeniu roślinnym, mineralnym lub syntetycznym, a także gazowym, przy czym zmiana rodzaju paliwa nie wymaga żadnych lub prawie żadnych zmian konstrukcyjnych lub regulacyjnych silnika. »

Co zrobić po zgubieniu kluczyka w samochodzie bez blokady kierownicy?

Aktualizacja: 21.09.2011

Do uruchomienia pojazdu nie jest potrzebny kluczyk od stacyjki. Wie o tym każdy złodziej samochodów, ale nie każdy kierowca. Tymczasem jest to bardzo łatwe. Warto się tego nauczyć, bo kluczyk zgubić łatwo, a nie zawsze ma się przy sobie zapasowy. »

Jak zweryfikować prawdziwość wskazań czujnika ciśnienia oleju i czujnika temperatury?

Aktualizacja: 21.09.2011

W starych samochodach po wieloletniej eksploatacji wiele czujników i wskaźników może działać wadliwie, co oznacza, że dostarczane przez nie informacje będą dla kierowcy mylące i mogą mieć poważne następstwa. Dlatego we własnym interesie użytkownika pojazdu leży ich sprawdzenie i wykrycie błędów we wskazaniach. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Artykuł Partnerski

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Szkoła Jazdy Subaru

Kursy z doskonalenia techniki jazdy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »