Kategorie

Auta zabytkowe, Renault

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Renault 8 Gordini to auto kultowe dla Francuzów. Warto dowiedzieć czym zasłużył sobie na takie traktowanie.
Historia Renault Type AX sięga już 105 lat. W zamyśle konstruktorów było stworzenie samochodu popularnego.
Renault Fuego Turbodiesel przypomina o pionierstwie francuskiej motoryzacji. Model był nie tylko pierwszym coupe napędzanym silnikiem wysokoprężnym, w ówczesnych czasach bbył również najszybszym samochodem z silnikiem Diesla pod maską. W tym roku mija 30 lat od debiutu Fuego Turbodiesel.
W 1887 roku dwaj Francuzi, René Panhard i Émile Levassor, przyjaciele ze szkolnej ławy, uruchomili swoją wytwórnię samochodów. Wcześniej rodzina Panhard’ów zajmowała się produkcją powozów i dyliżansów, a od 1867 roku także maszyn do obróbki drewna. W 1876 roku Panhard do spółki z Jean-Loisem Périn’em uruchomił produkcję silników spalinowych na licencji firmy Otto&Langen, ale widocznie okazały się one niezbyt dobre, ponieważ już 10 lat później firma Panhard-Périn uruchomiła produkcję silników na licencji Daimlera.

Renault 4

Renault 4 było uniwersalnym autem, w przystępnej cenie, z łatwo modyfikowalnym nadwoziem, dzięki czemu zostało wyprodukowane aż w ponad 8 milionach egzemplarzy Renault 4, co odegrało dużą rolę w popularyzacji tej francuskiej marki na całym świecie.