Kategorie

Auta miejskie, Nissan

W nasze ręce wpadł nowy Nissan Micra w wersji Acenta z benzynowym silnikiem o mocy 71 KM. Jakie wady i zalety ma japoński mieszczuch? Za co warto go pochwalić a co jest do poprawy? Sprawdziliśmy to podczas naszego testu.
Rozwojowe rynki wschodnie są dużą pokusą dla europejskich producentów. Z myślą o uboższych klientach koncern Nissan-Renault nawiązał współpracę z indyjskim producentem Bajaj Auto. Wspólnie mają skonstruować najtańsze auto świata.
Nissan Juke to przedstawiciel nowego segmentu małych crossoverów. Auto, które chce być jednocześnie terenowe, sportowe i miejskie. Jak mu to wychodzi?
W fabryce Chennai (Indie) należącej do Sojuszu Renault-Nissan 16 czerwca 2011 roku wyprodukowano 100-tysięczny egzemplarz modelu Micra. Produkcja tych aut została uruchomiona rok wcześniej.
Marka Nissan zakończyła rok fiskalny 2010 z rekordowym wynikiem sprzedaży. W Polsce sprzedano ponad 14 tysięcy pojazdów Nissana, co dało 4-procentowy udziału w naszym rynku.
Decydując się na zakup Nissana Micry musimy pogodzić się z faktem, że wybór wariantów będzie mocno ograniczony. Jedyne w czym możemy „przebierać” to wersje wyposażeniowe, a i w tym wypadku nie ma zbyt wielu możliwości.
Pierwsza generacja Nissana Micry zadebiutowała w październiku 1982 roku.  Zastąpiła wysłużonego Datsuna/Nissana Cherry. Od początku Micra zyskała dużą popularność, której ukoronowaniem było przyznanie tytułu auta roku 1993 (dla II generacji). W moim przekonaniu było to wyróżnienie w pełni zasłużone.
Niemieckie stowarzyszenie rzeczoznawców DEKRA przedstawiło najnowszy raport niezawodności samochodów.
Najnowsza generacja Micry lada moment trafi do sprzedaży w Polsce. Nam tymczasem udało się zabrać nowego Nissana na krótką przejażdżkę.
Nissan zaprezentował model Note, który przeszedł kilka zmian w stosunku do obecnej wersji. Samochód po liftingu ma być oszczędniejszy, ponieważ silniki benzynowe 1,4 oraz 1,6 litra zostały zmodyfikowane.