Kategorie

Audi, Bmw

Tytuł „Car of the Year 2018” jest jednym z najważniejszych wyróżnień w motoryzacji. Tegoroczna edycja konkursu powoli zbliża się do końca i już niebawem powinniśmy poznać zwycięzcę. O wygraną walczy siedem modeli.
Samochody segmentu D, czyli tzw. klasy średniej zazwyczaj są wybierane jako służbowe pojazdy dyrektorów. Przyjrzeliśmy się, jak szybko tracą na wartości modele wybranych marek.
BMW sprzedało w 2013 roku najwięcej aut z pośród wszystkich koncernów z klasy Premium. Jak poszło to zadanie Audi i Mercedesowi?
Na temat samochodów marki Saab krąży opinia, że albo się w nich zakochuje bez pamięci albo się je nienawidzi. To stwierdzenie pasuje jak ulał do modelu 9-5 produkowanego od 1997 przez 13 lat… Głównie przez jego usterki.
Samochody luksusowe od zawsze przyciągały ludzi. Nie każdego jednak stać na zakup samochodu klasy wyższej. Warto znać bowiem koszty eksploatacji samochodu luksusowego.
Osoby poszukujące auta średniej wielkości segmentu premium nie są skazane wyłącznie na niemieckie produkty. Obok Audi, BMW i Mercedesa przedstawiciela w tym segmencie ma także japoński Lexus.
Plebiscytów samochodów wybieranych przez kobiety jest całkiem sporo. Już po raz piąty zorganizowano konkurs w RPA, który ma największą renomę na świecie. Godny podkreślenia jest to, że został on wymyślony przez kobiety zebrane wokół magazynu Women on Wheels i to wyłącznie one oddają głos.
Kompakty klasy premium są dość popularne na rynku aut używanych. Za dość nieduże pieniądze można mieć samochód, którym dojedziemy do pracy, udamy się na krótki urlop, przy jednoczesnym zachowaniu szyku i elegancji. W porównaniu przedstawiamy ofertę spod znaku niebieskiego śmigła i czterech pierścieni.
Producent z Inglostadt, zachęcony bardzo dobrymi wynikami sprzedaży modelu BMW X6, powstanowił stworzyć konkurenta dla SUVa z Monachium. Walter de Silva, jeden z najbardziej znanych projektantów auta na świecie a zarazem szef stylistów Volkswagena, potwierdził właśnie informację o pracach nad modelem Q6.
DTM (Deutsche Tourenwagen Masters) jest najbardziej prestiżową serią wyścigową samochodów turystycznych.
Zgodnie z wytycznymi organizacji Euro NCAP w październiku przeprowadzono testy zderzeniowe 12 pojazdów. Wśród przebadanych były auta z najpopularniejszych segmentów.
Auta tego segmentu zazwyczaj są samochodami użytkowanymi przez rodziny, lub służą jako auta firmowe. Postaramy się pokazać jaki samochód można kupić za 30 000 zł, na jakie wersje warto zwrócić uwagę i jakich aut należy unikać.
Kupno auta z kierownicą po prawej stronie często wydaje się być dobrym interesem. Sprzedający przekonują nas, że przeróbka auta nie wymaga dużych nakładów finansowych, usługa będzie łatwa do wykonania, a całość jest opłacalna. Nie dajmy się jednak ponieść emocjom. Zanim zdecydujemy się na kupno auta, w któro z założenia musimy zainwestować spore pieniądze, zastanówmy się dwa razy.
Nie trzeba wydawać setek tysięcy żeby stać się właścicielem luksusowego auta. Limuzyny klasy premium bardzo tracą na wartości i już po 8-9 latach auto warte jako nowe ponad 200 tysięcy złotych można kupić za... 30 tysięcy. Warto szukać diesla, bo utrzymanie auta klasy wyższej nie jest tanie.
Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne we Frankfurcie to doskonała okazja dla producentów, żeby zaprezentować szerokiej publiczności zarówno najnowsze prototypy, jak i modele produkcyjne. Poniżej przedstawiamy najciekawsze pojazdy z tegorocznych targów we Frankfurcie.
Niemiecki automobilkub ADAC przeprowadził testy porównawcze działania systemów wspomagających kierowcę w przypadku konieczności rozpoczęcia nagłego hamowania. Firma Volvo uzyskała w tych badaniach najlepsze noty za swoją technologię.
Czy porównanie Audi A3, budowanego na płycie podłogowej VW Golfa z BMW serii 3 jest właściwe? Czy to ta sama klasa? Uznajemy, że trójka to kompakt i rozpoczynamy pojedynek.
Rynek importowanych aut używanych w styczniu 2011 spadł w porównaniu do grudnia 2010. W styczniu zarejestrowano 39 682 samochodów osobowych, tj. o ponad 17% mniej niż w grudniu.
Zwycięzcą tegorocznej edycji konkursu EuroCarBody  zostało Audi A8. Limuzyna Audi pokonała konkurencję w postaci samochodów takich jak m.in. Lexus LFA, BMW Serii 5, Volkswagen Sharan oraz Alfa Romeo Giulietta.
Niemieckie stowarzyszenie rzeczoznawców DEKRA przedstawiło najnowszy raport niezawodności samochodów.
Organizacja ADAC-AutoMarxX co pół roku publikuje zestawienie najlepszych marek samochodowych. Ranking obejmuje 30 producentów samochodów osobowych obecnych na niemieckim rynku. Opracowanie uwzględnia m.in. aktualne rankingi niezawodności według TUV i DEKRA.
Światowa gospodarka powoli wychodzi z kryzysu, co odbija się także na sprzedaży aut luksusowych. Dzięki bogatym klientom, kilka firm mogących pochwalić się ekskluzywnymi modelami aut odnotowało wyraźny wzrost zysków.
Niemieckie auta klasy średniej – dopracowane, niemal perfekcyjne. O tym, które z nich zwycięży zdecydują detale. Wybrać BMW serii 3, czy Audi A4?
Zwycięzcą ogólnej klasyfikacji opublikowanego w czerwcu 2010 roku niemieckiego badania ADAC AutoMarxX została marka BMW, która wyprzedza kolejno firmy Audi oraz Mercedes-Benz. W pierwszej piątce znalazły się Skoda oraz Volkswagen.
Mercedes, BMW i Audi odnotowały znaczny wzrost sprzedaży aut na rynku chińskim.
Podczas tegorocznego AutoTestu zaprezentowane zostały rynkowe nowości z różnych segmentów lub znane już auta w nowych wersjach. Zapraszamy do naszej subiektywnej relacji z tego wydarzenia.