Kategorie

Alfa romeo

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pininfarina jako światowej klasy studio projektowe zasłynęło takimi projektami jak Ferrari Italia, 599GTB Fiorano, F50, F40 czy Testarossa. Nie każdy zdaje sobie sprawę, że tak wielkie studio zaprojektowało także wiele aut dla przeciętnego Kowalskiego.
Auta codziennego użytku, o których nigdy nikt by nie powiedział, że ich bryła projektowana była przez największych tej branży. Zapraszamy do galerii 14 samochodów projektu Bertone.
Organizowany już od 76 lat konkurs na Samochód Roku jest stałą częścią kalendarza najważniejszych wydarzeń motoryzacyjnych. Producenci aut o lat konkurują ze sobą aby to właśnie ich auto otrzymało ten prestiżowy tytuł.
Alfa Romeo 166 od początku produkcji pobudzało zmysły miłośników motoryzacji, stając się jednocześnie ciekawą alternatywą dla luksusowych limuzyn.
Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne we Frankfurcie to doskonała okazja dla producentów, żeby zaprezentować szerokiej publiczności zarówno najnowsze prototypy, jak i modele produkcyjne. Poniżej przedstawiamy najciekawsze pojazdy z tegorocznych targów we Frankfurcie.
Esencja stylu wyrażająca silne emocje, znakomita przyczepność do drogi oraz największa przyjemność prowadzenia: oto cechy, które od zawsze wyróżniały Alfę Romeo na światowej arenie motoryzacyjnej. Te same wartości stanowią fundament Alfy Romeo 4C Concept, kompaktowego „super samochodu", który reprezentuje prawdziwą esencję sportowego samochodu powstałego na bazie wartości marki.
Do salonów dealerskich wjeżdża właśnie Alfa Romeo MiTo seria 1. Auto ma nowe, bogate wyposażenie i niższą cenę.
W poradniku tym przedstawimy zestawienie żarówek do najpopularniejszych modeli Alfy Romeo. Warto wiedzieć jakie typy żarówek są zmontowane w naszym aucie.
Alfa Romeo 159 to następczyni równie pięknej Alfy Romeo 156. 159-tka pojawiła się na rynku w 2005 roku i mimo, że nie doczekała się nawet faceliftingu, nadal wygląda zabójczo.
Alfasud Sprint to usportowiona wersja małego miejskiego Alfasuda produkowanego w fabryce Alfy Romeo w Neapolu. Stąd zresztą też wzięła się nazwa: Alfasud, czyli Alfa z południa.
Spider to dwumiejscowy roadster z napędem na tylne koła firmy Alfa Romeo. Pierwsza generacja Alfy Romeo Spider była produkowana w latach 1966-1969. Dziś Alfę Romeo Spider możemy spotkać na zlotach samochodów zabytkowych.
Alfa Romeo mimo spadkowych tendencji na rynku zwiększyła swoją sprzedaż o ponad połowę w porównaniu z 2010 rokiem. W Polsce również zauważono większy popyt na Alfy Romeo.
Pod koniec każdego miesiąca podsumowujemy testowane w tym czasie przez naszą redakcję auta i wybieramy najlepsze naszym zdaniem pojazdy w kategoriach Rozum i Serce. W tym miesiącu na podium stanęły Ford Mondeo i Kia cee’d.
W kampanii reklamowej Alfa Romeo pojawiła się amerykańska aktorka Uma Thurman, która wraz z z modelem Giulietta tworzy na ekranie piękną parę. Aktorka zachęca kierowców do skorzystania z najnowszej oferty promocyjnego kredytu.
Alfa Romeo 4C Concept pojawi się na słynnym historycznym już wyścigu Mille Miglia. Auto obejrzeć będzie można w Brescii na podeście "Piazza della Loggia", miejscu startu wyścigu.
Alfa Romeo MiTo dostępna jest z czterema jednostkami benzynowymi oraz dwoma wysokoprężnymi. Podczas zakupu można też wybrać jedną spośród dwóch odmian wyposażeniowych. Oto nasz poradnik kupującego.
O interesującym stylu Alfy Romeo MiTo napisano już wiele publikacji. Jednak włoskie auto ma do zaoferowania dużo więcej niż tylko ładny wygląd. Zapraszamy na przejażdżkę Alfą Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir.
Na rynek trafi niebawem pierwsza seria produkcyjna niesamowitej Alfy Romeo Zagato TZ3 Stradale.

Alfa Romeo

Alfa Romeo to włoska marka samochodów osobowych i wyścigowych, należąca do koncernu FIAT. Obecnie oferuje mały model miejski (MiTo), kompaktowy (Giulietta), auta klasy średniej (modele 159) oraz sportowe (Brera i Spider). Produkowane są we Włoszech: w Modenie, Turynie i Neapolu.
Produkowana przez dekadę Alfa 147 ma już następcę. A właściwie godną następczynię. Giuelietta ma to, czego oczekuje się od Alfy - świetnie wygląda i dobrze się prowadzi. Alfofile będą zadowoleni.

Twin Spark

Twin Spark – unikalna technologia opracowana i stosowana przez Alfa Romeo.
Uszkodzony wahacz znacznie pogarsza komfort jazdy i przyczynia się do szybszego zużycia innych elementów zawieszenia. W poradniku tym pokażemy jak wymienić wahacz w Alfie Romeo 164.
Kiedy stwierdzimy, że nasza pompa paliwa wymaga wymiany, należy jak najszybciej do tego przystąpić. W poradniku tym pokażemy jak sprawnie i szybko wyjąć pompę paliwa.
Wyblakły znaczek na przednim grillu Alfy Romeo 156 nie wygląda najlepiej. Jest to jeden z elementów, który od razu rzuca się w oczy.
Występujące drgania całego samochodu podczas przyspieszania mogą świadczyć o zużytym przegubie wewnętrznym. W poradniku tym pokażemy jak dokonać wymiany przegubu wewnętrznego Alfie Romeo 156 1.6 TS.
Jeżeli po wymianie klocków koła zaczynają się obracać z wyczuwalnym oporem może to świadczyć o możliwości zablokowania hamulców. W poradniku tym pokażemy jak pozbyć się tego problemu.
Spryskiwacze lamp przednich są jednym z elementów profesjonalnego zestawu ksenonów. W poradniku tym pokażemy jak zamontować spryskiwacze reflektorów w Alfie Romeo 156.
Wymiana tarcz i klocków to jedna z podstawowych napraw układu hamulcowego. W poradniku tym pokażemy jak prawidłowo wymienić te elementy w Alfa Romeo 156.
W poradniku tym przeprowadzimy wymianę tulei pływających w zwrotnicy tylnej. Konieczność wymiany tulei w Alfie Romeo 166 objawia się najczęściej zbyt dużym zewnętrznym pochyleniem tylnych kół.
W poradniku tym pokażemy jak poprowadzić kable wzmacniacza. Instalację będziemy kładli od akumulatora aż do samego bagażnika. To wszystko wykonamy w Alfie 156 kombi.
Celem tego poradnika jest wymiana regulatora napięcia i szczotek alternatora. Całą operację przeprowadzimy bez konieczności demontażu całego alternatora.
W poradniku tym pokażemy jak wymienić podświetlenie przełączników nawiewu, jak i zegary na konsoli głównej. Zmiana żarówek znacząco zmieni wygląd naszego wnętrza.
Kto miał okazję pokonywać długie trasy z wykorzystaniem tempomatu, docenia przydatność tego urządzenia. W poradniku tym pokażemy jak zamontować tempomat w Alfie Romeo 156.
Skrzypienie zawieszenia jest to dosyć skomplikowany problem w Alfach Romeo 147 i 156. Nawet po zamontowaniu nowych części potrafią wydawać z siebie nieprzyjemne dźwięki.
Objawem sugerującym konieczność napraw wahacza jest zbyt duże pochylenie koła. Poza tym wszelkie stuki i inne odgłosy z okolic wahaczy, mogą oznaczać konieczność naprawy tylnego wahacza w Alfie Romeo 155.
Zawór blow off najczęściej montowany jest w typowo mocnych sportowych samochodach. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby mieć w swojej Alfie Romeo JTD charakterystyczne syczenie.
W poradniku tym pokażemy, jak wymienić łącznik stabilizatora w Alfa Romeo 155. Cała operacja nie jest trudna i można ją wykonać we własnym zakresie.
Brak podświetlenia przełącznika sterowania szyb może okazać się dosyć kłopotliwy podczas nocnych podróży. W poradniku tym pokażemy jak naprawić podświetlenie sterowania szybami.
Ipod jest bardzo popularnym gadżetem. W poradniku tym pokażemy jak zintegrować nasz odtwarzacz z oryginalnym radiem w Alfa Romeo 147.
Wahacze to jeden z najmniej trwałych elementów zawieszenia. Zły stan dróg znacznie skraca jego żywotność. W poradniku tym pokażemy, jak szybko wymienić górny wahacz w Alfie Romeo 147.
Uszkodzone sprzęgło ma bardzo duży wpływ na poprawną pracę samochodu. Jeżeli masz problemy z wrzuceniem biegu przy uruchomionym silniku, być może konieczna jest wymiana sprzęgła. Oto poradnik jak zrobić to w Alfie Romeo 145 TS.
Głośno pracujące, a wręcz huczące łożysko podpory półosi w Alfie Romeo 156 wymaga szybkiej wymiany. Wbrew pozorom nie jest to nic trudnego. W poradniku tym dowiesz się jak wymienić łożysko podpory półosi samemu.
W momencie, kiedy dochodzi do szarpania podczas jazdy w pewnych zakresach obrotów oraz ich falowania, należy wziąć pod uwagę konieczność czyszczenia przepływomierza powietrza i przepustnicy.
Regularne odgrzybianie klimatyzacji to jedna z podstawowych czynności, którą musimy wykonywać minimum, co roku. W poradniku tym dowiesz się jak prawidłowo odgrzybić klimatyzację w swoim Alfa Romeo 156.
Konsolę środkową demontujemy z różnych powodów. Nie jest to trudne zadanie jednak trzeba zachować odpowiednią kolejność demontażu.
Zabrudzenie silniczka krokowego może znacząco wpływać na pracę silnika. Nie ma jednak konieczności zakupu nowego, można go samodzielnie wyczyścić.
Łuszcząca się folia ochronna na zewnętrznych słupkach Alfy Romeo 156 nie wygląda estetycznie. W poradniku tym przedstawiamy sposób na wymianę takiej wyeksploatowanej folii w Alfie Romeo 156.
Zmieniarka jest bardzo funkcjonalnym dodatkiem do radia w każdym zestawie car – audio. W poradniku tym pokażemy jak zamontować takie urządzenie w większości aut Alfa Romeo.
W Alfie 156 dosyć często przepalają się żarówki postojowe. Niestety dosyć częsta wymiana może być uciążliwa. W poradniku tym przedstawimy sposób na przepalające się żarówki.
Tylny zderzak demontujemy z różnych przyczyn. Najczęściej jest to spowodowane wymianą na drugi lub chęcią zamontowania czujników parkowania. W poradniku tym zdejmujemy tylny zderzak w Alfie Romeo 156 SW, czyli w nadwoziu kombi.