Kategorie

Akumulator

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przygotowanie auta przed sezonem zimowym nie zawsze musi oznaczać wizytę w warsztacie. Wiele prostych czynności możemy zrobić sami lub z pomocą osoby, która nie boi się ubrudzić sobie rąk. Jest 6 podstawowych punktów zimowej kontroli – oto one:
Użytkownicy samochodów rozpoczynający swoją przygodę z diagnostyką pojazdów, stają czasem przed zadaniem sprawdzenia natężenia prądu lub wielkości napięcia w obwodach elektrycznych swojego samochodu. Poniżej dowiemy się, jak używać zakresów miernika i co oznacza, że miernik należy podpiąć równolegle lub szeregowo.
Kiedy okazuje się, że akumulator w naszym samochodzie jest rozładowany, podłączamy go pod prostownik i kiedy instalujemy z powrotem w samochodzie, auto bez problemu uruchamiamy. Jednak, kiedy przychodzimy następnego dnia rano, historia z słabym akumulatorem się powtarza... Cenny do rozruchu prąd gdzieś „ucieka”. Co należy zrobić? Czy to awaria akumulatora?
Uruchamianie samochodu na tzw „popych” lub na holu może wiązać się z usterką, która będzie nas kosztować więcej niż wymiana akumulatora i zamówienie taksówki do pracy. Czasem warto zastanowić się, czy ryzykować.
Niezbędną czynnością, jaką dokonuje Volvo Trucks przed wprowadzeniem pojazdu na rynek, jest wykonanie testów zderzeniowych. Volvo FE Hybrid również poddany został rygorystycznym crash testom.
Kontrola wyposażenia elektrycznego jest bardzo szybka i łatwa. W poradniku tym pokażemy jak przeprowadzić taki przegląd w naszym BMW E39 serii 5
Klemy i elektrody akumulatora samochodowego korodują i brudzą się. Aby zapewnić stały przepływ prądu, należy je oczyszczać. Jak to zrobić? Wyjaśniam krok po kroku.
Akumulator w samochodzie może być znakomitym źródłem energii elektrycznej, przydatnej do oświetlenia wnętrza namiotu lub przestrzeni przed nim na biwaku.
Wielu kierowców doświadczyło niemiłej sytuacji, kiedy po dłuższym postoju samochodu nie można uruchomić silnika, ponieważ akumulator jest prawie całkowicie rozładowany. Najczęściej powodem są usterki instalacji pojazdu, ale nie tylko.
Najważniejszym parametrem akumulatora samochodowego jest jego zdolność rozruchowa. Im jest ona mniejsza, tym większe ryzyko nieudanego rozruchu silnika, zwłaszcza w niskich temperaturach.
Instalacja elektryczna w niektórych starszych typach samochodów była dostosowana do zasilania z trójogniwowego akumulatora o napięciu znamionowym 6V.
Prądnice samochodowe są zespołami, odpowiedzialnymi za dostarczenie do instalacji elektrycznej pojazdu odpowiedniej ilości energii, zdolnej do zasilenia wszystkich odbiorników i doładowywania akumulatora.
Nawet najlepszy akumulator, wyprodukowany przez renomowaną firmę, nie zapewni dostatecznie łatwego rozruchu silnika, jeżeli nie będzie on dobrze współpracował z instalacją elektryczną pojazdu.
Wartość napięcia i pojemność to tylko dwie cechy akumulatora. Kupując nowy warto pamiętać o rzeczy najważniejszej - czy zmieści się on pod maską.
W 2010 roku ADAC odebrał wręcz rekordową liczbę wezwań do awarii samochodów, dokładnie 4 miliony 250 tysięcy 724. Głównie był to wynik niezwykle srogiej zimy, ale i letnich upałów. W poprzednim roku tego typu zdarzeń było o 8,1% mniej niż w 2010 r.
Akumulator to w naszym aucie bateria, skrzynka z prądem. Ważne więc, szczególnie zimą, żeby był dobrze naładowany. Zdarza się bowiem często, że z powodu niskiej temperatury akumulator odmawia posłuszeństwa.
Zimowy rozruch silnika wymaga bardzo często sporej dawki energii elektrycznej, czerpanej z akumulatora. Nie zawsze jej starcza, ponieważ podczas jazdy na krótkich dystansach akumulator nie zdąży się doładować. Jak prawidłowo eksploatować akumulator na krótkich dystansach?
Nienaładowany lub w znacznym stopniu rozładowany akumulator jest zmorą kierowców. Najdotkliwiej jest to odczuwane zimą, kiedy mrozy znacznie ograniczają jego pojemność i wydajność prądową.
Niewielu jest kierowców, którzy pamiętają o odpowiednim zabezpieczeniu samochodu przed mroźną nocą. Za to wielu ma następnego dnia spore problemy z uruchomieniem silnika lub choćby z dostaniem się do środka auta.
Akumulatory samochodowe, jak wszystkie bez wyjątku źródła prądu, można ze sobą łączyć. Konieczne jest przy tym przestrzeganie kilku podstawowych zasad.
Wymiana akumulatora w Passacie B5 sugeruje nam demontaż podszybia. Jednak, jak się okazuje nie jest to konieczne. W poradniku tym pokażemy, jak wymienić akumulator w Passacie B5, bez demontażu podszybia.
Zimą wystarczy nie odpalać samochodu przez kilka dni i akumulator może się rozładować. W takim przypadku może uratować nas sąsiad, który „pożyczy” nam trochę prądu ze swojego samochodu.
Akumulatory nowej generacji nazywane są „bezobsługowymi”. Ta nazwa może nieco mylić, ponieważ jeżeli taki akumulator zostanie rozładowany, możemy go naładować przy pomocy powszechnie znanego prostownika.
Dość częstym zjawiskiem jest samoistne rozładowanie się akumulatora w samochodzie, pozostawionym na dłuższy postój. Można temu zaradzić.
Zima to trudny okres dla naszych pojazdów. Zwłaszcza dla zamontowanych w nich urządzeń elektrycznych. Trzeba o nie zawczasu troskliwie zadbać. Podpowiadamy, jak uniknąć trudnych zimowych rozruchów silnika.
Akumulator jest jedną z części samochodu, bez której niemożliwa jest praca wielu elementów, przede wszystkim silnika. W sprzyjających warunkach, akumulator należy wymieniać co najmniej raz na 5 lat, podpowiadamy więc, jak to zrobić samemu.
Każdy kierowca samochodu musi liczyć się z tym, że akumulator jego pojazdu może się rozładować i trzeba będzie go naładować z użyciem prostownika. Podpowiadamy, jak właściwie używać prostownika.
Akumulator to źródło prądu w samochodzie. Jak wiadomo, tam, gdzie jest prąd, jest i niebezpieczeństwo. Ze względu na sprzeczności w różnych instrukcjach odłączania i podłączania akumulatora, wyjaśniamy konsekwencje dwóch sposobów.
Połączenie akumulatora kablami rozruchowymi wzbudza wątpliwości i narosło wokół tego wiele powtarzanych mitów. Łączyć plus do plusa, czy plus do minusa? A co z tzw. masą?
Ostatnio zapanowała moda na samochody elektryczne. Miejmy jednak nadzieję, że jak każda moda, również i ta minie lub ewoluuje w coś bardziej praktycznego.
Coraz chłodniejsze noce mogą doprowadzić do obniżenia wydajności prądowej akumulatora. Kiedy nie damy rady samodzielnie uruchomić samochodu, istnieją trzy sposoby na rozwiązanie problemu: uruchomienie silnika z innego akumulatora, ruszanie z pychu, a także korzystanie z samostartów.
Tak zwany bezobsługowy akumulator wymaga okresowych kontroli. Stosowanie się do podstawowych zasad jego obsługi pozwoli eksploatować go przez kilka lat.
Jeśli krótko po naładowaniu akumulatora nasz Volkswagen Golf 1,6 nie chce znowu zapalić, oznacza to iż mamy problem z alternatorem. Dysponując garażem i zestawem kluczy możemy w dość krótkim czasie wymienić go sami.
Dostępne w sprzedaży przewody rozruchowe, pozwalające na „pożyczenie” prądu z innego samochodu lub z zewnętrznego akumulatora, w przypadku trudności z uruchomieniem silnika, nie zawsze spełniają podstawowe wymagania.
Po odłączeniu akumulatora, ustawienia komputera się resetują. Dotyczy to zarówno elektrycznych szyb, jak i charakterystyki pracy silnika.
Wielu kierowców uważa, że w nocy przednie światła przeciwmgielne pomagają oświetlić pobocze, zauważyć dziury w drogach czy nieoświetlonych rowerzystów. Niewielu wie, kiedy można z nich korzystać zgodnie z prawem.
W momencie kiedy zużyje się lub uszkodzi jeden z żarników przednich reflektorów ksenonowych w Oplu Omedze, dla równowagi natężenia promienia światła, zalecana jest wymiana obu żarówek.
Naprawa alternatora w Hondzie Accord 1,8 IS w serwisie ASO to koszt 200-300 złotych. Do tego należy doliczyć koszt zakupu nowego łożyska i zbliżamy się do ceny nowego alternatora. Jednak taką naprawę możemy wykonać we własnym zakresie. Oto jak to zrobić krok po kroku.
Tym razem pokażemy, jak w zaciszu własnego garażu, dokonać wymiany górnych wahaczy.
Kable wysokiego napięcia mogą wymagać wymiany lub renowacji i wtedy niezbędny będzie ich demontaż. Podpowiadamy, jak zrobić to poprawnie.
Jeśli na akumulatorze lub w jego okolicach pojawił się wyciek, należy jak najszybciej go oczyścić i zabezpieczyć. Podpowiadamy, jak to zrobić.
Gniazdo akumulatora nie wymaga regularnego czyszczenia, dlatego często jest zaniedbywane. Podpowiadamy, jak je prawidłowo oczyścić.
Z powodu procesu utleniania, elektrody i klemy akumulatora ulegają korozji, a do tego się brudzą. Podpowiadamy, jak oczyścić elektrody i klemy akumulatora.
Jeśli na elektronicznym liczniku kilometrów zaczynają zanikać paski podświetlające cyfry, to znaczy, że nieuchronnie czeka nas wizyta u elektryka.
Nie trzeba być mechanikiem samochodowym, żeby poradzić sobie z drobnymi usterkami układu elektrycznego. Wystarczy wiedza z fizyki na poziomie podstawówki, klucz do klem i odrobina cierpliwości.
Choć dziś akumulatory są łatwo dostępne, a ich ceny nie są wygórowane, to warto troszczyć się o ich stan, choćby tylko po to, aby uniknąć przykrych niespodzianek podczas porannego uruchamiania silnika. Podpowiadamy, jak odsiarczyć akumulator?
Akumulator zainstalowany w samochodzie, może podczas postoju pojazdu tracić swój ładunek elektryczny.
Akumulator jest ciężki, niewygodny i bardzo zamontowany w miejscu, z którego trudno go wyjąć. A czasem trzeba to zrobić, choćby podczas wymiany na nowy.
W starszych modelach samochodów, takich jak polonez czy fiat 125 p, za wartość napięcia, ładującego akumulator i zasilającego całą instalację pojazdu odpowiadał regulator elektromagnetyczny.
Gdy akumulator jest zbyt słaby, do uruchomienia silnika może wystarczyć lekkie podładowanie go z akumulatora innego samochodu. Potem już prądnica przywróci mu sprawność. Jak to zrobić?