REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na ochronę znaku firmowego można otrzymać aż 400 tys złotych

Andrzej Okrasiński
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości udziela wsparcia w formie zaliczek i refundacji kosztów poniesionych na ochronę znaku firmowego, użytkowego, wynalazku. Dotacje mogą wynieść do 85 proc. kosztów kwalifikowanych projektu.

PARP oferuje wsparcie niewielkim firmom w ramach unijnego PO Innowacyjna Gospodarka poddziałanie 5.4.1 - wsparcie na uzyskanie i realizację ochrony własności przemysłowej. Wsparcie może wynieść minimalnie 2 tys zł, maksymalnie 400 tys zł. Nie więcej jednak niż 85 proc. wydatków. Nabór wniosków trwa od 14 lutego do 31 grudnia tego roku. W 2012 r. Agencja ponownie będzie prowadzić nabór.

REKLAMA


Dofinansowanie w ramach tego poddziałania jest udzielane na realizację przedsięwzięć inwestycyjnych mających na celu poprawę efektywności funkcjonowania rynku innowacji i przepływu rozwiązań innowacyjnych, poprzez upowszechnianie stosowania prawa własności intelektualnej, w szczególności poprzez uzyskiwanie ochrony własności przemysłowej - informuje Dariusz Wojtaszek, dyrektor biura prezesa PARP.


Dofinansowanie na dwa rodzaje

REKLAMA


Pierwszy rodzaj projektów, zwany wsparciem na uzyskanie ochrony własności przemysłowej konkretnego przedsiębiorstwa związany jest z pokryciem wydatków związanych z przygotowaniem zgłoszenia wynalazku, wzoru przemysłowego albo wzoru użytkowego do polskiego lub zagranicznego Urzędu Patentowego. Powinno to odbywać się przez zawodowego pełnomocnika lub rzecznika patentowego.


Drugi rodzaj projektów inwestycyjnych, związany jest z wszczęciem i prowadzeniem wszelkiego rodzaju postępowania w zakresie unieważnienia patentu, prawa ochronnego na wzór użytkowy albo prawa z rejestracji lub postępowania w zakresie stwierdzenia wygaśnięcia patentu, prawa ochronnego na wzór użytkowy albo prawa z rejestracji. W szczególności jest to ważne w przypadkach, gdy istnieje poważne podejrzenie, że został ukradziony projekt konkretnej firmy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Nie tylko opłaty patentowe


Dotacje są oferowane przedsiębiorcom, którzy chcą pokryć za pośrednictwem PARP-u, koszty związane m.in. z: opłatami za zgłoszenie wynalazku, wzoru użytkowego i przemysłowego, do ochrony przez polski lub zagraniczny Urząd Patentowy. Do tego zalicza się także wydatki poniesione na, opłaty za dokumenty pierwszeństwa i opłaty za odnowienie wniosku.


Dofinansowane są również koszty obsługi zawodowego pełnomocnika lub rzecznika patentowego, tłumaczenia (w przypadku zgłoszenia wzoru do zagranicznego urzędu patentowego), inne opłaty urzędowe, przygotowanie dokumentacji. Wsparcie jest oferowane na ustanowienie lub utrzymanie zabezpieczenia należytego wykonania zobowiązań.


Według PARP-u tego typu poddziałanie cieszy się powodzeniem szczególnie wśród mikroprzedsiębiorstw i firm małych, których często nie stać na poniesienie kosztów opatentowania znaku firmowego albo wynalazku.


Celem działania jest poprawa efektywności funkcjonowania rynku innowacji i przepływu rozwiązań innowacyjnych poprzez upowszechnianie stosowania prawa własności intelektualnej, w szczególności poprzez uzyskiwanie ochrony własności przemysłowej przez firmy. Dotacje mają przyczynić się także do rozwoju rynku innowacji i pełnego wykorzystania ich ochrony prawnej. Ma także  upowszechnić wśród polskich firm rolę jaka spełniają patenty uzyskiwane poprzez zgłoszenie znaku przemysłowego lub wynalazku do Urzędu Patentowego.

Andrzej Okrasiński

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Kancelaria Prawna Skarbiec.Biz
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

    Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

    Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

    Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

    Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

    Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

    Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

    W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

    REKLAMA

    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    Gazetki promocyjne, kupony, spersonalizowane listy - Polacy wciąż lubią tę formę promocji

    Polacy potrafią szukać promocji i świadomie robić zakupy. Informacji szukamy w internecie, ale równie chętnie sięgamy po tradycyjne gazetki i listy z ofertami. 

    Włamania na konto e-mail możesz nie zauważyć! Jak działają cyberprzestępcy?

    Cyberprzestępcy wciąż szukają nowych sposobów na wyłudzanie danych. Na przykład przejmując konto e-mail przenoszą wybrane wiadomości do ukrytych folderów lub usuwają je, tak aby ofiary nie widziały alertów bezpieczeństwa. 

    Technologia rozpoznawania obrazu szansą dla sklepów z monitoringiem półek

    Technologia rozpoznawania obrazu może poprawić efektywność zarządzania sprzedażą. Nie tylko skróci do minimum czas potrzebny na przeprowadzenie audytu, ale i zmniejszy koszty. Eksperci przewidują, że sektor wdrażania tej technologii w ciągu najbliższych 4 lat będzie się rozwijał średnio o 20,4 proc. rocznie.

    REKLAMA

    Chleb coraz gorszy i coraz droższy? Co nas czeka od nowego roku?

    Ceny pieczywa się stabilizują? Może chwilowo, bo według ekspertów od 2024 roku kilka czynników może mocno wpłynąć na finalne ceny detaliczne. Branża piekarnicza ma kilka pomysłów dla nowego rządu. 

    Branżę handlową w walce z kradzieżami wspiera technologia. A liczba kradzieży rośnie

    Polacy w tym roku mogą przebić liczbę zamówień internetowych i zakupów stacjonarnych w Black Friday względem ubiegłego roku. Na pewno natomiast już na ten moment odnotowano wzrost liczby kradzieży w sklepach. Jak właściciele radzą sobie z kradzieżami? Jak mogą monitorować ruch w sklepie? 

    REKLAMA