REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co trzecia firma kupi w tym roku nowy samochód

Marcin Malinowski
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Jak wynika z badań ABR Opinia przeprowadzonych na zlecenie Infor.pl na reprezentatywnej grupie 550 polskich firm, co trzecia mała i średnia firma planuje w tym roku zakup lub leasing samochodu.

Średnie firmy zdecydują się w 70% na auto osobowe, w 26% na dostawczy, a 17% na samochód ciężarowy).

REKLAMA

W przypadku małych firm prawie połowa (49%) preferuje zakup auta dostawczego, nieco mniej (42%) osobowego i co czwarta samochodu ciężarowego.

Co czwarta mała i średnia firma zmieniła plany zakupowe dotyczące samochodów firmowych w związku z informacjami o spowolnieniu gospodarczym. W tej grupie  5% firm zrezygnowało z zakupu całkowicie, 4% zredukowało ilość, a niemal co szósta firma (16%) odłożyła zakup lub leasing na później.

Aż 41% średnich i 46% małych firm, ankietowanych przez ABR Opinia, nie miało na ten rok planów związanych kupnem bądź leasingiem samochodu.

Badanie przeprowadzone było w dniach 14-26 stycznia 2009 roku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 
Komentarze


Bartosz Banaszak, Fleet Sales Manager SKODA AUTO POLSKA S.A.:


Sytuacja rynkowa jest obecnie trudno przewidywalna. Szacujemy, że w 2009 roku będzie ona równie dynamiczna jak rok temu. Na decyzje zakupowe będzie wpływała kondycja poszczególnych przedsiębiorstw. Niektóre firmy muszą odnowić swój park samochodowy - inaczej wzrosną koszty jego utrzymania. Będą rosły na znaczeniu produkty dla flot pomagające w optymalizacji kosztów - takich jak oferowany przez nas Serwisowy Program Flotowy.


Tomasz Tonder, Volkswagen PR Manager

REKLAMA


W 2008 roku nasz rynek obronił się przed światowym kryzysem, wszyscy są jednak zgodni, że również nasz kraj nie uniknie jego skutków. Ekonomiści różnią się natomiast określając skalę spowolnienia rozwoju gospodarczego, a dostępne prognozy różnych ekspertów zapowiadają spadek sprzedaży nowych aut w zakresie od 10 do nawet 25 procent. Bardzo dobre wyniki sprzedaży w ostatnich 3 miesiącach nie potwierdzają jednak takiego scenariusza. W styczniu tego roku sprzedaliśmy ponad 20% więcej samochodów niż w tym samym miesiącu roku ubiegłego.

Branża motoryzacyjna nie jest oczywiście jedyną, nad którą wisi widmo niepewności tego co wydarzy się w bieżącym roku. Zrozumiałe są zatem decyzje firm, które wstrzymują się z zakupem nowych samochodów. Miejmy nadzieję, że odpowiednio wcześnie zareaguje Polski rząd, wprowadzając właściwe regulacje prawne, które zapobiegną spadkom sprzedaży nowych samochodów.

 


Grzegorz Paszta, attache prasowy Renault Polska


Kilka czynników może w tym roku mieć wpływ na kształtowanie się rynku zakupów samochodów przez firmy. Według naszych prognoz ubiegłoroczny wzrost sprzedaży samochodów w Polsce nie utrzyma się w bieżącym roku - przeciwnie, możliwy jest spadek sprzedaży ok. 10-12 %, a dla samochodów dostawczych nawet więcej.


Ma to związek także z wysokim kursem Euro. O ile będzie się on nadal utrzymywać, spowoduje, że podwyżki cen samochodów staną nieuniknione. Także obecne utrudnienia w uzyskiwaniu kredytów i leasingu na zakup samochodów nie ułatwią rozwoju rynku nowych pojazdów.

REKLAMA


Dodatni wpływ na wielkość rynku w bieżącym roku może mieć wyrok Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, dotyczący możliwości odliczania podatku VAT przy zakupie auta na potrzeby firmy i od zużytego paliwa, o ile samochód spełnia odpowiednie przepisy homologacyjne.


Także wprowadzenie zapowiadanego rządowego projektu dotyczącego leasingu dla osób fizycznych (unikanie podwójnego opodatkowania) może pozytywnie wpłynąć na rozwój rynku nowych samochodów.
 


Leszek Kempiński, Audi PR Manager


Ostrożność przedsiębiorców i weryfikacja wcześniejszych planów bierze się oczywiście z sytuacji gospodarczej w Polsce i na świecie. Zahamowanie inwestycji oraz słabnąca konsumpcja znajdą również wkrótce odzwierciedlenie w niższym zainteresowaniu zakupami nowych samochodów w kraju. Ostatnie zmiany w wysokości podatku akcyzowego dla samochodów z silnikami o pojemności ponad 2 litry i wysoki kurs euro dodatkowo spotęgują to zjawisko.


Tym niemniej w perspektywie najbliższych miesięcy sytuacja powinna ulec przynajmniej częściowemu odwróceniu i przedsiębiorcy oraz właściciele firm będą starali się odmłodzić swój park samochodowy.


Michała Basaja - Fiat, kierownik sprzedaży flotowej i samochodów używanych


Polskie średnie i małe przedsiębiorstwa, wraz z dynamicznym rozwojem w latach ubiegłych dokonały wyboru floty samochodowej, kupując za  gotówkę lub leasingując, w niektórych przypadkach dokupując pakiety obsługi serwisowej, czyli wynajmując samochody. Wzrost ilości samochodów użytkowanych przez przedsiębiorstwa zależny jest bardzo ściśle od tempa wzrostu gospodarczego, inaczej mówiąc rozwoju, a na ten w roku bieżącym raczej się nie zanosi. oznacza to jednak wyhamowania procesów kupowania lub leasingowania samochodów, które są przecież narzędziem pracy. W związku z naturalnym cyklem trwania umów leasingowych oraz naturalnym cyklem życia samochodów firmowych (przeciętnie 3 do 5 lat), przedsiębiorstwa dokonają wymiany samochodów dotychczas użytkowanych na nowe. Wraz z podniesieniem się poziomu niepewności wobec niewiadomych skutków kryzysu należy spodziewać się większego udziału leasingu w sposobach finansowania, co ułatwi przedsiębiorstwom utrzymanie płynności finansowej. Niepewność ta może jednak spowodować wydłużenie okresu eksploatacji samochodów, ale także wnikliwe przeanalizowanie własnych potrzeb transportowych.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Mojafirma.infor.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA