REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co trzecia firma kupi w tym roku nowy samochód

Marcin Malinowski
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Jak wynika z badań ABR Opinia przeprowadzonych na zlecenie Infor.pl na reprezentatywnej grupie 550 polskich firm, co trzecia mała i średnia firma planuje w tym roku zakup lub leasing samochodu.

Średnie firmy zdecydują się w 70% na auto osobowe, w 26% na dostawczy, a 17% na samochód ciężarowy).

REKLAMA

W przypadku małych firm prawie połowa (49%) preferuje zakup auta dostawczego, nieco mniej (42%) osobowego i co czwarta samochodu ciężarowego.

Co czwarta mała i średnia firma zmieniła plany zakupowe dotyczące samochodów firmowych w związku z informacjami o spowolnieniu gospodarczym. W tej grupie  5% firm zrezygnowało z zakupu całkowicie, 4% zredukowało ilość, a niemal co szósta firma (16%) odłożyła zakup lub leasing na później.

Aż 41% średnich i 46% małych firm, ankietowanych przez ABR Opinia, nie miało na ten rok planów związanych kupnem bądź leasingiem samochodu.

Badanie przeprowadzone było w dniach 14-26 stycznia 2009 roku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 
Komentarze


Bartosz Banaszak, Fleet Sales Manager SKODA AUTO POLSKA S.A.:


Sytuacja rynkowa jest obecnie trudno przewidywalna. Szacujemy, że w 2009 roku będzie ona równie dynamiczna jak rok temu. Na decyzje zakupowe będzie wpływała kondycja poszczególnych przedsiębiorstw. Niektóre firmy muszą odnowić swój park samochodowy - inaczej wzrosną koszty jego utrzymania. Będą rosły na znaczeniu produkty dla flot pomagające w optymalizacji kosztów - takich jak oferowany przez nas Serwisowy Program Flotowy.


Tomasz Tonder, Volkswagen PR Manager

REKLAMA


W 2008 roku nasz rynek obronił się przed światowym kryzysem, wszyscy są jednak zgodni, że również nasz kraj nie uniknie jego skutków. Ekonomiści różnią się natomiast określając skalę spowolnienia rozwoju gospodarczego, a dostępne prognozy różnych ekspertów zapowiadają spadek sprzedaży nowych aut w zakresie od 10 do nawet 25 procent. Bardzo dobre wyniki sprzedaży w ostatnich 3 miesiącach nie potwierdzają jednak takiego scenariusza. W styczniu tego roku sprzedaliśmy ponad 20% więcej samochodów niż w tym samym miesiącu roku ubiegłego.

Branża motoryzacyjna nie jest oczywiście jedyną, nad którą wisi widmo niepewności tego co wydarzy się w bieżącym roku. Zrozumiałe są zatem decyzje firm, które wstrzymują się z zakupem nowych samochodów. Miejmy nadzieję, że odpowiednio wcześnie zareaguje Polski rząd, wprowadzając właściwe regulacje prawne, które zapobiegną spadkom sprzedaży nowych samochodów.

 


Grzegorz Paszta, attache prasowy Renault Polska


Kilka czynników może w tym roku mieć wpływ na kształtowanie się rynku zakupów samochodów przez firmy. Według naszych prognoz ubiegłoroczny wzrost sprzedaży samochodów w Polsce nie utrzyma się w bieżącym roku - przeciwnie, możliwy jest spadek sprzedaży ok. 10-12 %, a dla samochodów dostawczych nawet więcej.


Ma to związek także z wysokim kursem Euro. O ile będzie się on nadal utrzymywać, spowoduje, że podwyżki cen samochodów staną nieuniknione. Także obecne utrudnienia w uzyskiwaniu kredytów i leasingu na zakup samochodów nie ułatwią rozwoju rynku nowych pojazdów.

REKLAMA


Dodatni wpływ na wielkość rynku w bieżącym roku może mieć wyrok Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, dotyczący możliwości odliczania podatku VAT przy zakupie auta na potrzeby firmy i od zużytego paliwa, o ile samochód spełnia odpowiednie przepisy homologacyjne.


Także wprowadzenie zapowiadanego rządowego projektu dotyczącego leasingu dla osób fizycznych (unikanie podwójnego opodatkowania) może pozytywnie wpłynąć na rozwój rynku nowych samochodów.
 


Leszek Kempiński, Audi PR Manager


Ostrożność przedsiębiorców i weryfikacja wcześniejszych planów bierze się oczywiście z sytuacji gospodarczej w Polsce i na świecie. Zahamowanie inwestycji oraz słabnąca konsumpcja znajdą również wkrótce odzwierciedlenie w niższym zainteresowaniu zakupami nowych samochodów w kraju. Ostatnie zmiany w wysokości podatku akcyzowego dla samochodów z silnikami o pojemności ponad 2 litry i wysoki kurs euro dodatkowo spotęgują to zjawisko.


Tym niemniej w perspektywie najbliższych miesięcy sytuacja powinna ulec przynajmniej częściowemu odwróceniu i przedsiębiorcy oraz właściciele firm będą starali się odmłodzić swój park samochodowy.


Michała Basaja - Fiat, kierownik sprzedaży flotowej i samochodów używanych


Polskie średnie i małe przedsiębiorstwa, wraz z dynamicznym rozwojem w latach ubiegłych dokonały wyboru floty samochodowej, kupując za  gotówkę lub leasingując, w niektórych przypadkach dokupując pakiety obsługi serwisowej, czyli wynajmując samochody. Wzrost ilości samochodów użytkowanych przez przedsiębiorstwa zależny jest bardzo ściśle od tempa wzrostu gospodarczego, inaczej mówiąc rozwoju, a na ten w roku bieżącym raczej się nie zanosi. oznacza to jednak wyhamowania procesów kupowania lub leasingowania samochodów, które są przecież narzędziem pracy. W związku z naturalnym cyklem trwania umów leasingowych oraz naturalnym cyklem życia samochodów firmowych (przeciętnie 3 do 5 lat), przedsiębiorstwa dokonają wymiany samochodów dotychczas użytkowanych na nowe. Wraz z podniesieniem się poziomu niepewności wobec niewiadomych skutków kryzysu należy spodziewać się większego udziału leasingu w sposobach finansowania, co ułatwi przedsiębiorstwom utrzymanie płynności finansowej. Niepewność ta może jednak spowodować wydłużenie okresu eksploatacji samochodów, ale także wnikliwe przeanalizowanie własnych potrzeb transportowych.

Źródło: Mojafirma.infor.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

Widzieć człowieka. Czyli power skills menedżerów przyszłości

W świecie nieustannych zmian empatia i zrozumienie innych ludzi stają się fundamentem efektywnej współpracy, kreatywności i innowacyjności. Kompetencje przyszłości są związane nie tylko z automatyzacją, AI i big data, ale przede wszystkim z power skills – umiejętnościami interpersonalnymi, wśród których zarządzanie różnorodnością, coaching i mentoring mają szczególne znaczenie.

Czy cydry, wina owocowe i miody pitne doczekają się wersji 0%?

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa wystąpił z wnioskiem do Ministra Rolnictwa o nowelizację ustawy o wyrobach winiarskich. Powodem jest brak regulacji umożliwiających polskim producentom napojów winiarskich, takich jak cydr, wina owocowe czy miody pitne, oferowanie produktów bezalkoholowych. W obliczu rosnącego trendu NoLo, czyli wzrostu popularności napojów o zerowej lub obniżonej zawartości alkoholu, coraz więcej firm z branży alkoholowej wprowadza takie opcje do swojej oferty.

REKLAMA

Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku? Komentarz ekspercki

W najbliższą niedzielę (26.01.2025 r.) swój Finał będzie miała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Bez wątpienia wielu przedsiębiorców, jak również tysiące osób prywatnych, będzie wspierać to wydarzenie, a z takiego działania płynie wiele korzyści. Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku?

Idą zmiany. Co czeka producentów i użytkowników elektroniki konsumenckiej w 2025 r.?

W 2025 roku branża elektroniki użytkowej czeka rewolucja – od standaryzacji ładowarek do smartfonów, przez obowiązkowy recykling baterii, aż po prawo do naprawy. A do tego wszystkiego… nieprzewidywalna polityka Donalda Trumpa. Co jeszcze wpłynie na przyszłość technologii?

REKLAMA