Lepsza ochrona konsumentów
REKLAMA
REKLAMA
Ochrona konsumentów w czasach transformacji cyfrowej
„Wspólnie z KE chcemy zapewnić polskim konsumentom, którzy coraz częściej dokonują transakcji przez internet, równie wysoki poziom ochrony jak w przypadku korzystania z tradycyjnych kanałów sprzedaży oraz dostosować przepisy do szybko postępującej transformacji cyfrowej” - powiedział Chróstny, cytowany w poniedziałkowym komunikacie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
REKLAMA
Jak wskazał, kolejna ważna sprawa to dostarczenie konsumentom lepszych informacji na temat odpowiedzialnej konsumpcji i zrównoważonego rozwoju, w tym trwałości produktów, aby ułatwić im podejmowanie świadomych decyzji zakupowych.
Nowy program na rzecz konsumentów
REKLAMA
Jak przypomniał UOKiK, Komisja Europejska w „Nowym programie na rzecz konsumentów” proponuje działania, które należy podjąć na szczeblu europejskim i krajowym i organizuje dialogi konsumenckie. To sposób, aby wyjaśnić obywatelom krajów UE realizowane zmiany i wysłuchać opinii konsumentów z różnych państw członkowskich UE. Taki dialog odbędzie się w poniedziałek w Polsce.
Jak podał UOKiK, dyskusje będą się koncentrować wokół dwóch kwestii: ochrony konsumentów w świecie cyfrowym oraz próby odpowiedzi na pytanie, jak konsument może być głównym aktorem w zielonej transformacji. W dialogu wezmą udział przedstawiciele UOKiK i KE, organizacji konsumenckich, biznesu i środowisk akademickich. Komisarz ds. Sprawiedliwości Didier Reynders opowie o „Nowym programie na rzecz konsumentów”, a prezes UOKiK Tomasz Chróstny przedstawi wyzwania polityki ochrony konsumentów w Polsce.
REKLAMA
REKLAMA