Kategorie

Volkswagen

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firma Edmunds sprawdziła, jaki dystans może pokonać samochód elektryczny, gdy komputer pokładowy pokazuje, że mają 0 km zasięgu.
Volkswagen Polo 2021 jest oferowany z systemem IQ.Drive Travel Assist. Częściowa autonomia jazdy jest nowością w segmencie B.
Volkswagen Tiguan po liftingu zagościł u nas w teście. Auto ma 200-konnego diesla, napęd 4x4 i długą listę... opcji. Jest jakby luksusowe, ale czy fajne?
Tiguan Allspace będzie kolejną z nowości, które pojawią się w gamie marki. Volkswagen odświeży wygląd SUV-a i zadba o... technologię!
Volkswagen ID.4 GTX został oficjalnie zaprezentowany. Elektryczny GTI ma 300 koni mocy, napęd na cztery koła i krwisty, czerwony lakier.
Volkswagen ID.4 - pierwszy elektryczny SUV niemieckiej marki może się pochwalić dość ważną nagrodą. Auto uzyskało tytuł World Car of the Year 2021.
Volkswagen ID. powstanie w wariancie sportowym. Model GTX będzie kontynuować tradycję zapoczątkowaną przez... Golfa GTI!
Volkswagen Taigo będzie stanowić jedną z ciekawszych premier niemieckiej marki w roku 2021. Powód? Crossover jest miejski i stylizowany na coupe!
Volkswagen T-Roc R choć otrzymał pomarańczowy lakier, nadal ma doładowany silnik, 300 koni mocy i napęd 4Motion. Oto hot-hatch na szczudłach!
Filtr powietrza Golf 5: czyli dziś opowiemy o tym jak znaleźć osadnik, jak go wymienić i ile to właściwie może kosztować.
Sprzedaż Volkswagenów w Polsce z uwagi na pandemię była niższa. Marka wykorzystała czas spowolnienia m.in. na opracowanie nowych kanałów zbytu.
Volkswagen ID.3 Pure Performance ma sinik elektryczny o mocy 150 koni oraz 351 kilometrów zasięgu. Cena? Kosztuje 136 890 złotych.
Volkswagen e-Up! przejedzie na ładowaniu nawet 260 km i osiąga pierwszą setkę w 11,9 sekundy. Elektryk powrócił właśnie do polskiego cennika.
Volkswagen ID.3: test redakcyjny trwał tydzień. Czy podczas 7-dniowych jazd elektryczny Volkswagen pokazał więcej zalet, czy wad? Sprawdźcie.
Tiguan eHybrid, czyli po raz pierwszy w historii modelu, w cenniku pojawił się hybrydowy zespół napędowy. Ten ma moc 245 koni mechanicznych.
Volkswagen Arteon R-Line sprawi, że za ćwierć miliona poczujecie się jak… gwiazda! Od tego auta nie da się oderwać wzroku. A to nie koniec jego zalet.
Koniec produkcji e-Golfa stał się faktem. W jego miejscu w Szklanej Manufakturze w Dreźnie produkowany będzie model ID.3.
Jak skasować inspekcję w VW Phaetonie? Okazuje się, że to nie takie łatwe. Postanowiliśmy się zatem przyjrzeć się sprawie.
VW Phaeton, czyli kupujemy niemiecką limuzynę... dla ludu! Na co zwrócić uwagę podczas zakupu najbardziej luksusowego Volkswagena?
Volkswagen Tiguan R uzupełnia gamę popularnego SUV-a z Wolfsburga. Auto ma 320 koni, osiąga 100 km/h w 4,9 sekundy i kosztuje... dużo.
Nowy Golf R ma 320 koni mocy, napęd na cztery koła i 7-biegową skrzynię automatyczną. Teraz gorący hatchback został wyceniony w Polsce.
Volkswagen ID.4 to kolejny, niemiecki krok w elektryczność. Teraz producent chwali się... zaawansowaną konstrukcją zawieszenia.
Topowy SUV w ofercie niemieckiej marki otrzymał serię innowacji. Jedną z nich jest system automatycznego wjazdu i wyjazdu z miejsca parkowania.
Nowy Golf Alltrack to zwiększony prześwit, plastikowe dodatki na nadwoziu i... naprawdę imponująca moc. Co wiadomo o kolejnym wcieleniu modelu?
Volkswagen zaprezentował kolejne wcielenie Golfa R. Jak opisać to auto? To więcej niż mocny kompakt. Auto zaoferuje bowiem aż 320 koni mocy!
Dziś porozmawiamy o zmodernizowanym silniku Grupy Volkswagena. Motor 1.4 TSI EA211 to pewny wybór czy nadal motoryzacyjna mina? Sprawdźmy.
Niemiecki koncern zdaje sobie sprawę, że będzie miał problem z osiągnięciem unijnego limitu emisji CO2 na poziomie 95 g/km dla każdego wyprodukowanego auta. Dlatego złożył w Brukseli dokumenty, z których wynika, że zamierza połączyć emisje samochodów ze swoim chińskim partnerem – SAIC Motor i jego spółką zależną MG Motor.
Litr pojemności, 3 cylindry i doładowanie. Tak zdaniem Grupy Volkswagena brzmi recepta na ekologiczność i oszczędność. Za mało mocy daje silnik 1.0 TSI? Chip tuning przyjdzie zatem z pomocą. Tylko czy to bezpieczne dla jednostki napędowej?
Nowy Golf stanowi zestawienie sprzeczności. Choć to rodzinny kompakt, ma limonkowy, krzykliwy lakier, choć funkcjonuje w segmencie C, technologicznie oferuje wynalazki znane z limuzyn. Jaki zatem jest nowy Golf? Sprawdziliśmy to.
Testowy Volkswagen T-Roc to nic innego jak… sportowy Golf na szczudłach w żółtym kolorze. Brzmi to dość dziwnie? Bez wątpienia tak. Jak takie połączenie sprawdza się na drodze? To wyjaśni nasz raport.
Najpopularniejszy SUV w gamie Volkswagena przeszedł lifting. Nowy Tiguan otrzymał odmienioną twarz, nowocześniejszą technologię i sprawneijszą hybrydę.
Niemcy szykują się do odświeżenia gamy. Kolejnym punktem programu stała się prezentacja nowego Volkswagena Arteona i Arteona Shooting Brake. Co wiadomo o tych modelach?
Volkswagen i Ford podpisały umowę dotyczącą globalnej współpracy w dziedzinie lekkich samochodów dostawczych, elektryfikacji oraz jazdy autonomicznej. Jej część dotyczy fabryki marki zlokalizowanej w Poznaniu.
Przekładnia dwusprzęgłowa stawia przed kierowcą tak naprawdę jeden wymóg. Musi mieć regularnie zmieniane smarowidło. Jaki olej do skrzyni DSG najlepiej stosować? Przejrzeliśmy opinie na forach.
Wspomaganie układu kierowniczego wyraźnie poprawia komfort jazdy. Szczególnie w limuzynie segmentu D, czyli aucie pokroju Passata B5. Aby mechanizm mógł pracować prawidłowo, potrzebuje oleju. A więc jakim olejem go zalać?
Volkswagen Arteon już wkrótce doczeka się liftingu. Modernizacja oznacza nie tylko zmiany kosmetyczne, ale również m.in. wprowadzenie kolejnej wersji nadwoziowej. Zbliża się czas Arteona Shooting Brake.
Silnik 1.2 MPI produkowany przez Grupę Volkswagena w teorii miał gwarantować oszczędną jazdę w mieście. W praktyce nie był wcale ekonomiczny, a do tego awaryjny. Problemy? Te dotyczyły łańcucha rozrządu i wałków wyrownoważających.
Pojawił się na rynku w lipcu roku 1996 i tak naprawdę z miejsca zdobył serca kierowców. Dziś omówimy jeden z ważniejszych aspektów eksploatacyjnych Volkswagena Passata B5. Przedstawimy schemat żarówek zastosowanych w tym aucie.
Czas pandemii jest trudny nie tylko dla branży fitness czy kosmetycznej. To też szereg wyzwań stawianych przed markami motoryzacyjnymi. Jak z nowymi zadaniami radzą sobie Niemcy? Mają kilka sposobów.
Najtańszy ID.Charger kosztuje 1729 złotych, w zasadzie nie ma większych wymogów dotyczących montażu, a do tego... może naładować 58-kWh baterię niemieckiego elektryka ID.3 już w 6 godzin. Co jeszcze warto wiedzieć o tym urządzeniu?
W roku 2019 Niemcy pokazali ósmą odsłonę Volkswagena Golfa. Teraz do palety dołącza wersja GTI. Trzy litery oznaczają sportowy rodowód i... nowy system regulacji dynamiki jazdy.
W roku 2012 Niemcy zaprezentowali silnik 1.0 MPI. Ten ma tylko 3 cylindry, wolnossącą konstrukcję i maksymalnie 75 koni mechanicznych mocy. Potworna jednostka? Nic z tych rzeczy. Benzyniak ma bowiem serię naprawdę mocnych zalet!
Producenci motoryzacyjni potrafią przywiązywać się do nazw, które nadają swoim modelom. W efekcie część samochodów może pochwalić się nawet kilkunastoma generacjami i długimi dekadami produkcji. Jakie modele były najdłużej montowane w historii?
Ma pomarańczowe nadwozie i wnętrze wykończone w topowym stylu Highline. A to jeszcze nie koniec, bo w małym aucie Niemcy zastosowali… równie mały silnik. Czy to wszystko sprawdza się w praktyce?
Pierwsze egzemplarze nowego Volkswagena Golfa trafiły na polskie drogi. A to idealny moment na rozszerzenie oferty modelowej. Niemcy wprowadzają właśnie do salonów najtańszy wariant i pakiet R-Line.
Pewnie wszyscy pamiętają studyjnego e-SUV-a z logo niemieckiej marki na masce o nazwie ID.CROZZ. Auto ma teraz ujrzeć świtało dzienne w wersji produkcyjnej i zostanie nazwany ID.4.
Volkswagen Caddy jest obecny w gamie niemieckiej marki od 1979 roku. W tym czasie światło dzienne ujrzały cztery generacje. Ostatnia z nich pojawiła się zaledwie kilka dni temu.
Nie od dziś wiadomo, że zmianę należy zacząć od... siebie! Z takiego właśnie założenia wyszedł Volkswagen Group Polska podczas podejmowania działań na rzecz elektromobilności. Firma udostępniła właśnie na terenie swojej siedziby aż 36 punktów ładowania.
2-litrowy, wolnossący benzyniak z wtryskiem bezpośrednim miał być hitem. Nigdy jednak nie przekonał do siebie kierowców. Silnik 2.0 FSI z pewnością nie jest idealny. Ale to jeszcze nie oznacza, że stanowi ryzykowny wybór.
Ma 12 cylindrów i dość nietypową konstrukcję. I choć kulturą pracy nie ma szans z V12 BMW czy Mercedesa, zachwyca serią smaczków inżynieryjnych oraz… okazuje się absolutnie bezawaryjny. Oto silnik 6.0 W12 Volkswagena.