Kategorie

Volkswagen

Moda na terenową stylizację dotyka dziś głównie klasę kompakt. Sama koncepcja narodziła się wśród minivanów i kombi, które są predysponowane do wycieczek za miasto, gdzie niekoniecznie jest sucho i twardo.
Zaawansowana technologia, małe spalanie, filtr cząstek stałych – wszystko to kojarzy się nam z nowoczesnymi dieslami, specjaliści zajmujący się ciągłym udoskonalaniem ich uważają, że w przeciągu kilku najbliższych lat będą one jeszcze oszczędniejsze.
Mało kogo stać na nowy samochód z salonu, w związku z czym większość pojazdów jakie kupujemy pochodzi z rynku aut używanych. Po wejściu do Unii Europejskiej rynek aut używanych zalała fala importowanych pojazdów zza naszej zachodniej granicy.
Miejskie auto, które będzie tanie w zakupie i użytkowaniu to dla wielu jedyna opcja, jaka wchodzi w grę przy zakupie własnych czterech kółek. W poradniku przedstawiamy zestawienie najatrakcyjniejszych ofert.
Volkswagen Up! to nowość na rynku. Auto jest jednym z trzech bliźniaków grupy Volkswagena – oprócz modelu Up! sprzedawana będzie także Skoda Citigo i Seat Mii. W poradniku przedstawiamy jaka wersja najmniejszego auta z Wolfsburga jest godna polecenia.
Z początkiem roku wzrosła sprzedaż nowych samochodów osobowych Volkswagena na świecie. W styczniu 2012 r. nowe pojazdy odebrało 419,200 klientów, w porównaniu z rokiem ubiegłym (styczeń 2011 – 418,600) jest to wzrost o 0,1%. Natomiast dział samochodów użytkowych zanotował sprzedaż wyższą o 10,5% (styczeń 2012 – 39,500, styczeń 2011 – 35,700).
Najmłodsze dziecko Volkswagena – model Up! ma się znacznie przyczynić do zwiększenia udziału niemieckiego producenta m.in. w polskim rynku. Konkurencja w segmencie jest bardzo mocna, czy mały Volkswagen Up! ma szansę na podbój serc polskich kierowców?
Fiat ostatnio dość mocno zajęty był podbijaniem rynku Stanów Zjednoczonych. W końcu powrót na rynek tak dużego odbiorcy po 30 latach nieobecności jest nielada wydarzeniem. Póki co dla Fiata największym rynkiem pozostaje jednak Europa. Tutaj jednak prym wiedzie koncern Volkswagena, który niedługo może będzie musiał walczyć o pozycję lidera.
Volkswagen zaprezentował nową odmianę swojego najmniejszego modelu. Mowa o posiadającym dodatkową parę drzwi modelu Up!
W 2009 roku rozpoczął się formalny proces przejęcia Porsche przez Volkswagena. Po 3 latach przygotowań, niemiecki koncern przygotowuje się do kolejnego kroku, który umożliwiłby sfinalizowanie fuzji.
Jakiś czas temu w internecie pojawiły się zdjęcia patentowe Volkswagena Up! w wersji 5-drzwiowej. Teraz producent oficjalnie zaprezentował nowy model.
Trzeba przyznać, że szum jakiego narobili spece od reklamy w Volkswagenie, spowodował, że o nowym miejskich Volkswagenie słyszał już chyba każdy. Teraz w internecie pojawiło się pierwsze zdjęcie bliźniaka Skody Citigo i Seata Mii w wersji 5-drzwiowej.
W czasach drożejącego paliwa i zaostrzających się norm emisji spalin producenci robią wszystko, by z jak najmniejszej pojemności skokowej uzyskać jak największą moc. Jednym z rozwiązań stosowanych w sinikach konstruowanych w myśl down-sizingu, jest bezpośredni wtrysk benzyny. W przypadku grupy Volkswagena, technologia ta stosowana jest w silnikach TSI.
Samochody Volkswagena są bardzo poszukiwane na rynku wtórnym. Ich popularność wynika z dużej niezawodności i taniej eksploatacji.
Volkswagen Passat szóstej generacji został zaprezentowany w 2005 roku. Auto jak każda generacja tego modelu, szybko zyskało popularność i zaufanie wśród tradycjonalistycznej klienteli.
Fabryka samochodów w Bratysławie została powołana do życia 40 lat temu. Bratislavske Automobilove zavody (BAZ) miały stanowić istotne wzmocnienie mocy produkcyjnych już funkcjonujących fabryk Skoda.
W salonach Volkswagena rozpoczęto wyprzedaż samochodów z rocznika modelowego 2011. Rabaty na niektóre auta sięgają nawet 15.000 zł.
Stylizacja wielkopojemnego Volkswagena jest tradycyjna i brak w niej rewolucji. Proste linie, krótki przód i mocno ścięty tył, idealnie wpisują ten model w segment, dla którego został stworzony.
Pod koniec każdego miesiąca podsumowujemy testowane w tym czasie przez naszą redakcję auta i wybieramy najlepsze naszym zdaniem pojazdy w kategoriach Rozum i Serce.
2 stycznia 2012 do polskich salonów zostaną wprowadzone dwie specjalne edycje Polo GTI i Golfa GTI - Edition 35. Auta zostały stworzone z okazji 35-lecia Golfa GTI.
Volkswagena rozpoczął sprzedaż aut uczestniczących w pracowniczym programie VW Benefit. Są to Volkswageny z rocznika 2011, które były użytkowane przez 6 miesięcy, mają przebieg poniżej 9 tys. km oraz są nadal na gwarancji.
Komisja Europejska wydała w poniedziałek zezwolenie na przejęcie przez niemiecki koncern samochodowy Volkswagen AG spółek KPI Polska i Skoda Auto Polska. Spółki te zajmują się w Polsce importem i dystrybucją aut grupy Volkswagena.
Rainer Zietlow, jadąc Touaregiem V6 TDI wraz ze swoim zespołem, pobił rekord przejazdu słynną Carratera Panamericana. Czas przejazdu wyniósł 11 dni, 17 godzin i 22 minuty.
Już po raz trzeci marka Volkswagen Samochody Użytkowe będzie na Dakarze spełniać rolę „official supplier”. Volkswagen odda organizatorom rajdu do dyspozycji flotę aut w składzie: 30 Volkswagenów Amarok, 8 Multivanów PanAmericana i 1 Crafter 4Motion z napędem firmy Achleitner.
Na grudniowym salonie motoryzacyjnym w Bolonii Volkswagen zaprezentował zmodernizowanego Passata CC. Ceny auta na rynku niemieckim zaczynają się od 31 800 euro.
Niemiecki producent wprowadza do palety silników Craftera dieslowski silnik Bi-turbo o mocy 105 kW. Wraz w nowym silnikiem, oferta wzbogacona zostaje o nowy, atrakcyjny cenowo wariant. Volkswagen Samochody Użytkowe oferuje teraz dla wszystkich trzech klas ciężaru silniki spełniające surowe wymagania normy EEV.
Dziesięć lat temu, 11 grudnia 2001 roku, Volkswagen uruchomił w Dreźnie Szklaną Manufakturę. Zakład produkcyjny, w którym powstaje Phaeton, jest symbolem najwyższej jakości, sztuki rzemieślniczej (jest to bowiem manufaktura) oraz ponadczasowej elegancji.
Benzynowy silnik 1.4 TSI jest nowoczesny i dynamiczny, ale potrafi być bardzo kłopotliwy. Czasem bardziej niż jednostka wysokoprężna. Czym może nas jeszcze zaskoczyć silnik Volkswagena 1,4 TSI?
W salonach Volkswagena na terenie naszego kraju zaczęto zbierać zamówienia na Volkswagena Up! Do wyboru klientów są trzy wersje: podstawową Take up!, średnią Move on! oraz najbogatszą High up!
Sebastien Ogier, od 23 listopada kierowca fabryczny Polo R WRC, zwyciężył w swoim pierwszy starcie w Race of Champions. Wygrał on w finale m.in. z ośmiokrotnym triumfatorem Le Mans Tomem Kristensenem, któremu z kolei w półfinale uległ Michael Schumacher.
Kryzys był, jest i niestety przez jakiś czas jeszcze będzie. Narzekamy, że nie stać nas nowe auto, albo wakacje w ciepłych krajach? To nic, przy tym co dzieje się w Stanach Zjednoczonych.
Znajomość wymiany żarówek we własnym samochodzie jest niezbędna. W poradniku tym pokażemy jak wymienić żarówki w Volkswagenie Polo III.
Uszkodzony rozrusznik uniemożliwia nam uruchomienie silnika. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić rozrusznik w Volkswagenie Polo III.
Regulacja hamulca ręcznego nie jest kłopotliwa. W poradniku tym pokażemy jak samemu wyregulować hamulec ręczny w Volkswagenie Polo III.
Wymiana klocków i tarcz hamulcowych nie jest skomplikowana. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić klocki i tarcz hamulcowe w Volkswagenie Polo III.
Uszkodzone łożysko można zdiagnozować bez najmniejszego problemu. W poradniku tym pokażemy, jak wymienić łożysko koła tylnego w Volkswagenie Polo III.
Wymiana bębnów i szczęk hamulcowych to jedna z podstawowych czynności jakie możemy wykonać we własnym zakresie. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić szczęki i bębny hamulcowe w Volkswagenie Polo III.
W poradniku tym pokażemy jak samemu zdemontować kolumnę tylnego zawieszenia w Volkswagenie Polo III. Dodatkowo rozłożymy całą kolumnę.
Demontaż przedniej kolumny zawieszenia nie jest skomplikowany. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymontować i rozłożyć przednią kolumnę zawieszenia w Volkswagenie Polo III.
Demontaż półosi nie jest trudny. W poradniku tym pokażemy jak samemu zdemontować półoś w Volkswagenie Polo III.
Demontaż skrzyni biegów nie jest łatwą pracą. W poradniku tym pokażemy jak samemu zdemontować i zamontować skrzynię biegów w Volkswagenie Polo III.
Sprawne świece żarowe to podstawa w każdym silniku wysokoprężnym. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić świece żarowe w Volkswagenie Polo III.
Uszkodzona pompa paliwa wpływa bezpośrednio na pracę silnika. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić pompę paliwa w Volkswagenie Polo III.
Regularna wymiana świec zapłonowych jest bardzo ważna jednak często zapominana. W poradniku tym pokażemy jak samemu zmienić świece zapłonowe w Volkswagenie Polo III.
Wymontowanie rozdzielacza zapłonu nie jest skomplikowane jeśli znamy poszczególne kroki. W poradniku tym pokażemy jak samemu zdemontować rozdzielacz zapłonu w Volkswagenie Polo III.
Uszkodzona lub niedrożna chłodnica może doprowadzić do przegrzania silnika. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić chłodnice w Volkswagenie Polo III.
Uszkodzony termostat wpływa na warunki pracy silnika. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić termostat w Volkswagenie Polo III.
Kontrola ciśnienia sprężania pozwala nam na realną ocenę stanu technicznego naszego silnika. W poradniku tym pokażemy jak samemu sprawdzić ciśnienie sprężania w Volkswagenie Polo III.
Volkswagen Up! oficjalnie zadebiutował w niemieckich salonach dealerskich. Przedsprzedaż u naszych zachodnich sąsiadów ruszyła 13 września. W Polsce auto zadebiutuje w styczniu 2012 roku.
Na początku przyszłego roku Volkswagen ma zamiar wprowadzić do swoich silników technologię umożliwiającą odłączanie cylindrów. Zadebiutuje ona w silniku 1.4 TSI. Ma to być kolejny krok w kierunku zmniejszenia zużycia paliwa i ograniczenia emisji spalin w autach niemieckiego koncernu.