Kategorie

Uszkodzona turbosprężarka

Wycieki oleju z turbosprężarki świadczą przede wszystkim o stanie doładowania. Ich pojawienie się powinno oznaczać ingerencję mechanika.
Turbosprężarka to nie tylko zestaw dwóch wirników. To także gruszka, a właściwie zawór podciśnieniowy. Element ten podlega usterkom. A dziś opowiemy o tym, jak rozpoznać że jest uszkodzona gruszka turbiny.
Doładowanie powoli staje się rynkowym standardem. A to oznacza, że każdy kierowca prędzej lub później będzie dotknięty takim problemem jak uszkodzona turbina. Objawy awarii są jednak dość oczywiste.
W XXI wieku spaliny wydobywające się z auta powinny być bezbarwne. Co zatem oznacza sytuacja, w której silnik dymi na niebiesko? Choć kolor spalin jest jasny, scenariusz może być naprawdę czarny!
Gaszenie silnika z turbiną wymaga pewnych świadomych zachowań. Niewłaściwa eksploatacja silników turbodoładowanych niesie za sobą ryzyko kosztownych napraw.
Jakie są objawy uszkodzonej turbosprężarki? Symptomy niesprawnej turbosprężarki są bardzo zróżnicowane. Niejednokrotnie są mylnie przypisywane awariom innych podzespołów silnika. Przedstawiamy drugą część artykułu.
Objawy uszkodzonej turbosprężarki mogą być pokrewne z innymi awariami, dlatego warto obserwować zachowanie własnego pojazdu. Koszt naprawy turbiny lub jej wymiany jest duży.
Awaria turbosprężarki oraz jej przyczyny to sprawy coraz częściej poruszane w świetle dzisiejszych silników spalinowych. Co sprawia, że turbosprężarki potrafią ulec zniszczeniu już po ok. 60 tys. km?