Kategorie

Tuning

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Testowanie samochodu na hamowni wcale nie jest fanaberią maniaków tuningu. Warto odwiedzić to miejsce, gdyż dzięki niemu w ciągu godziny możemy dowiedzieć się o stanie silnika więcej niż podczas kilku jazd próbnych.
Uważa się, że zwiększanie mocy silnika jest zabiegiem kosztownym, pracochłonnym, wymagającym sporej wiedzy teoretycznej oraz dostępu do wielu narzędzi i urządzeń warsztatowych. Tymczasem na zwiększeniu mocy silnika można  oszczędzić sporo pieniędzy.
Rozwiązaniami alternatywnymi dla systemów kina samochodowego jest użycie palmtopa, komórki z palmtopem albo notebooka. Do wszystkich tych urządzeń można dokupić zasilacze samochodowe. Niestety wszystkie mają sporo wad.
Przychodzi taki moment, kiedy osiągi naszego auta przestają być zadowalające. Jedną z najprostszych metod na podniesienie mocy jest ingerencja w układ dolotowy.
Wymiana tarcz hamulcowych na większe jest wymagana, kiedy zwiększamy znacząco moc auta. Założenie większych tarcz gwarantuje skuteczniejsze hamowanie. W tym poradniku podpowiemy, jak zamontować większe tarcze.
Rynek samochodowy zapewnia szeroki wachlarz produktów i rozwiązań do modyfikacji samochodów. Jakie zabiegi mają sens? Co tak naprawdę warto zmieniać, a o czym lepiej zapomnieć? Oto kilka sugestii.
Jeśli zbyt często szarpiemy za klamkę, sprawdzając czy samochód jest zamknięty, możemy ją zepsuć bądź wręcz wyrwać. Nie należy panikować, artykuł ten pokaże jak łatwo wymienić zewnętrzną klamkę drzwi.
Tuning to z angielskiego strojenie, dostrajanie. Czyli dążenie do idealnej formy. Zwrot ten zaczął być powszechnie używany w społeczności motoryzacyjnej w Stanach Zjednoczonych w latach 50 i 60. Zwykle używany był w kontekście regulacji silników i gaźników, co było sztuką trudną niczym strojenie skrzypiec.
Do ulepszania samochodu należy podejść kompleksowo, a nie na wyrywki. Przede wszystkim pamiętaj, że auto, które zamierzasz poddać modyfikacjom, musi być sprawne.
SWAP to przekładka silnika z jednego samochodu do drugiego. Jest to czasami najtańszy i najbezpieczniejszy - oprócz chiptuningu - sposób podrasowania auta.
Regulowana twardość zawieszenia to patent nie tylko dla sportowców, to również świetne rozwiązanie na co dzień. Z jego dobrodziejstw korzysta coraz większa liczba producentów aut.
Zamontowanie turbosprężarki to obecnie najpopularniejszy sposób na podniesienie mocy silnika. Podpowiadamy, co należy zrobić, jeśli chcemy zamontować w naszym aucie turbosprężarkę.
Układ wydechowy można modyfikować na wiele sposobów, żeby poprawić osiągi auta. W poniższym poradniku przedstawiamy, co zrobić żeby modyfikując nie zaszkodzić.
Chiptuning, ECU, remap. Wiele nazw, jedno działanie. Kiedyś poprawiano moc i parametry silników modyfikując gaźniki. Dziś najłatwiej jest przeprogramować komputer sterujący jednostką napędową.
Nie jest to sport skomplikowany. W skrócie chodzi w nim o to, kto szybciej pokona dystans 402,3 m. To nie skrót, to cały opis sensu wyścigów na ¼ mili. Jak się  do nich przygotować?
 W driftingu chodzi głównie o show, o pokaz umiejętności – podobnie jak w motocyklowym stuncie. Jednak i tu są elementy, które poddaje się surowej ocenie.
.Nie tylko czerwone samochody wyglądają na szybsze, niż są w rzeczywistości. Również niższe mają bardziej agresywny wygląd. I w społecznej świadomości "trzymają się" podczas jazdy po zakrętach niczym przyklejone.
Co to jest hamownia? To urządzenie, które zbada jaką moc i moment obrotowy ma twój samochód. W pewnym uproszeniu – moc odpowiada za maksymalną prędkość, zaś moment za przyspieszenie.
Podtlenek azotu, nitro, NOS i gaz rozweselający – jeden produkt, wiele nazw i zastosowań. Pierwsi byli dentyści, którzy odprężające i narkotyczne działanie N2O wykorzystywali do rozluźniania pacjentów.
Odpowiednio ustawiona geometria kół jest istotna ze względu na prawidłową eksploatację auta oraz bezpieczeństwo jazdy. Podpowiadamy na co wpływ ma kąt pochylenia kół, a na co zbieżność.
Auto buja się na zakrętach, nurkuje przy hamowaniu, przy dodaniu gazu "leci na plecy"? To mało przyjemne – w takim przypadku warto nieco utwardzić zawieszenie.
Wymiana filtra powietrza na sportowy, np. stożkowy to najpopularniejszy sposób na rozpoczęcie przygody z tuningiem. Odkrywamy tajniki dostarczania powietrza do silnika.
Decydując się na starty w KJS-ach nie musisz profesjonalnie przygotowywać samochodu, ale kilka elementów warto w nim poprawić. Zawieszenie odpowiada za "trzymanie się drogi", a dobre hamulce pozwolą na hamowanie z dużym opóźnieniem.
Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy wyborze ogumienia jeśli planujemy start w tzw. KJSie, czyli Konkursowej Jeździe Sportowej.
KJS - Konkursowa Jazda Samochodem. Tego typu imprezy przeznaczone są dla kierowców – amatorów. To rajdowa szkoła, po przejechaniu z dobrymi rezultatami kilku imprez w sezonie można ubiegać się o licencję kierowcy rajdowego.
Spojler to element tuningu wizualnego, czy mechanicznego? Jedno łączy się z drugim, ale w sumie podczas jazdy codziennej, spojlery pełnią funkcje ozdobne, a nie pomagają w dociskaniu auta do podłoża.
Jak wyróżnić swoje auto z tłumu identycznych, bezimiennych blaszanych pudełek? Może karbonowa maska i dach? Drogo i kłopotliwie. A jakby tak to wszystko... nakleić?
Diody LED podbijają świat motoryzacji. Ty też możesz w swoim samochodzie zamontować lampy LED. Do topowych modeli aut klasy premium trudno się upodobnić, ale możesz zyskać własny styl i – co ciekawe – zaoszczędzić nieco gotówki.
„Tuning” i „tanio” – te dwa pojęcia praktycznie się wykluczają. Ale można pokusić się o ulepszenie auta, które nie zrujnuje twojego budżetu i nie odejmie ci jedzenia od ust.
Przyciemniane szyby potrafią nadać autu drapieżny wygląd. Tłumaczymy, na czym polega przyciemnianie szyb i o czym należy pamiętać decydując się na taką procedurę.
Drobiazg, który cieszy oko – pomalowane na czerwono zaciski hamulcowe. To podkreślenie sportowych ambicji, ale w nienachalny sposób. Podpowiadamy, na co zwracać uwagę przy malowaniu zacisków.
Flokowanie to pokrycie dowolnej powierzchni drobnymi włoskami, tzw. strzyżą lub flokiem. Elementy flokowane wyglądają jak obszyte zamszem. W autach najczęściej flokuje się deski rozdzielcze.
W zwykłych samochodach wskazówka obrotomierza i prędkościomierza przesuwa się na ciemnoszarym bądź czarnym tle. Modne jest jednak montowanie - na zwór pojazdów sportowych - białych tarcz.
Podświetlone spryskiwacze to element stylizacyjny. Jego jedyną zaletą jest to, że widać, gdzie na masce znajdują się dysze spryskiwaczy. Podobnie rzecz ma się z antenkami. Nie służą niczemu innemu.
Dystans to metalowa nakładka, którą wstawia się między piastę i koło. Celem takiego zabiegu jest polepszenie właściwości trakcyjnych przez zwiększenie rozstawu osi.
Magnetyzery pojawiły się na polskim rynku kilka lat temu. Miały m.in. zmniejszać zużycie paliwa, czy oszczędzać silnik i katalizator. Dziś powoli odchodzą w zapomnienie, ale warto poświęcić im kilka słów.
Nie ma takich hamulców, których nie dałoby się poprawić. W ten element zawsze warto zainwestować. Nie tylko do sportowej jazdy – sprawne hamulce to podstawa bezpieczeństwa na drodze.
Jakie felgi wybrać? Wybór sprowadza się zasadniczo do kategorii estetyki. "Stalówki" są wytrzymałe i tanie. Alufelgi są ładne ale i podatne na uszkodzenia.
Wydaje Ci się, że obręcze kół w twoim samochodzie nie są odpowiednio wyeksponowane, szczególnie w nocy? Możesz zainwestować w ich podświetlenie.
Jak odpowiednio wyeksponować felgi w swoim samochodzie? Zawsze można zainwestować w ich podświetlenie, co będzie wyglądało bardzo efektownie w nocy.