Kategorie

Testy samochodowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wersja King Cab Visia to podstawowy wariant Nissana Navary, przeznaczona głównie do ciężkiej pracy w trudnych warunkach. Jak sprawuje się japoński pick-up w tej konfiguracji oraz jakie są słabe i mocne strony tego pojazdu? Sprawdziliśmy to w naszym teście.
Do Nissana Qashqaia niedawno trafił nowy silnik. To turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1.3 litra DIG-T. Podczas tzw. pierwszej jazdy miałem okazję sprawdzić jak sprawuje się nowy motor w japońskim crossoverze.
Nowy zawodnik w wadze piórkowej wkroczył na polskie areny pod koniec lipca br. Trzecia generacja Suzuki Swift Sport to najwaleczniejsza i najagresywniejsza odmiana japońskiego mieszczucha. Choć odchudzony Japończyk w dalszym ciągu nie dysponuje zbyt mocnym uderzeniem to jednak nowy Swift Sport znalazł sposób na swoich rywali. Niestety to jednak za mało by wywalczyć mistrzowski pas w rankingu hot-hatchy.
Najdostojniejszy model w gamie Renault, w najwyższej wersji wyposażenia Initiale Paris z najmocniejszym 200-konnym silnikiem benzynowym - czy wszystko działa na miarę potencjału? Nie do końca, ale jest blisko. Oto test Renault Talismana w wersji Initiale Paris z benzynowym silnikiem 1.6 TCE.
Ktokolwiek wpadł na pomysł, żeby ta odmiana Golfa miała w nazwie “sport” zasługuje na specjalną nagrodę w kategorii twórczego marketingu. Za to bez dwóch zdań jest wygodnym mini “mini” Vanem - co jednak stawia pod znakiem zapytania jego praktyczność jako taką. Oto test Volkswagena Golfa Sportsvan w wersji Comfortline.
Obecnie produkowana Skoda Octavia RS to najmocniejsza wersja Octavii, jaką kiedykolwiek wyprodukował czeski koncern. Niby to kompaktowe rodzinne auto, jednak z bardzo wyraźnym zacięciem sportowym, które na co dzień z jazdy daje wiele frajdy. Komu Skoda Octavia RS z 245-konnym silnikiem przypadnie do gustu?
Dacia Duster to jeden z najtańszych SUV-ów dostępnych na rynku. Ma chyba tyle samo zwolenników jak i przeciwników. Warto jednak zaznaczyć, że to hit sprzedaży na polskim rynku. Sprawdziliśmy co stoi za sukcesem budżetowego Dustera z 2018 r.
Opel Insignia to auto kojarzące się wielu osobom z samochodem flotowym, używanym w korporacjach. To prawda - przy decyzji o zakupie auta do floty firmowej koszty odgrywają zasadniczą rolę, a cena Insignii zawsze była ustawiona na konkurencyjnym poziomie. Wiele firm wybierało tę flagową limuzynę Opla jako auta dla swoich menedżerów. Fakt ten sprawia, że podaż tego modelu na rynku wtórnym jest dość wysoka, cena atrakcyjna, a wyposażenie bardzo często można być zdecydowanie więcej niż satysfakcjonujące.
To nie jest auto dla ,,starych'' ludzi - tak nowego Mercedesa klasy A podsumowaliby bracia Coen. Czwarta generacja klasy A naszpikowana jest nowościami, począwszy od nowego, bardziej sportowego designu do nowoczesnego wyposażenia uwzględniającego system głosowy Linguatronic oraz szereg systemów bezpieczeństwa.
Elektryczny Smart ForFour wydaje się być idealnym autem do miasta - nie zatruwa powietrza, jest zwinny i zmieści się niemal wszędzie. Jakie wady i zalety ma mały mieszczuch? Sprawdziliśmy w naszym teście.
Volkswagen Golf w "cywilnej" wersji w żadnej mierze nie jest kojarzony ze sportowymi doznaniami i frajdą za kierownicą. To wóz, który po prostu ma być uniwersalnym pojazdem w codziennej eksploatacji, mającym nas przewieźć z punktu A do B. Na szczęście Golf w wydaniu R jest w stanie przyspieszyć tętno krwi u kierowcy.
Siódma generacja popularnego kompaktu Forda przyniosła zmiany w wyposażeniu, wnętrzu i detalach karoserii, ale to co najważniejsze pozostało bez zmian. Samochód nadal świetnie się prowadzi, a trzycylindrowy, litrowy “silniczek” potrafi dać rzeczywistą frajdę. Najnowsze wcielenie Forda Fiesty wpadło do nas na test.
Suzuki Ignis to crossover, przeznaczony dla osób, które chcą wyróżnić się na drogach i szukają idealnego samochodu do miasta. Nietuzinkowe Suzuki trafiło do nas na test, dzięki czemu mogliśmy wyrobić sobie opinię o tym modelu.
Jakiś czas temu jeden z najbardziej kultowych modeli aut na świecie, Ford Mustang, przeszedł tzw. facelifting. Niedawno mieliśmy okazję zasiąść za kierownicą zmodernizowanego Mustanga, dzięki czemu mogliśmy dowiedzieć się tego i owego o tej maszynie. Co nowego pojawiło się w słynnym Fordzie i czym różni się od poprzednika?
Szósta generacja Volkswagena Polo bardzo urosła i zmężniała. Komfortem prowadzenia czy wielkością bagażnika zbliżyła się niebezpiecznie blisko segmentu kompaktów. Testujemy trzycylindrową, turbodoładowaną odmianę 1.0 o mocy 115 KM z 7-biegowym „automatem” DSG.
Nowy Volkswagen T-Roc to powiem świeżości w gamie niemieckiego producenta. Bazuje na skróconej płycie podłogowej Golfa, choć jakością wykonania wnętrza bliżej mu do Polo. Testujemy najmocniejszą odmianę silnikową 2.0 TSI z „automatem” DSG i napędem 4x4.
Volkswagen Arteon bardzo silnie nawiązuje do Passata, chociaż Volkswagen ewidentnie odcina się od tego porównania. Arteon ma być nowoczesną, szybką i elegancką limuzyną, a nie kolejną wersją Passata. Czy tak rzeczywiście jest? Sprawdziliśmy!
SsangYong XLV powstał jako odpowiedź na aktualnie panującą modę na crossovery. Nie wprowadza do tego segmentu rewolucji, ale ma bardzo konkurencyjną cenę i w jednym kompletnie detronizuje konkurencje.
Rynek motoryzacyjny zmienia się dynamicznie. Rolę aut rodzinnych, dotychczas kojarzonych głównie z kombi i z vanami, zaczynają przejmować SUV-y i crossovery. Często są mniej praktyczne, mniejsze i droższe, ale to nie ma znaczenia – dziś to moda rozdaje karty w motoryzacji.
Kolejni producenci chcą mieć w swojej ofercie auta hybrydowe i elektryczne. Także Mercedes poddał się ekologicznemu trendowi i stworzył hybrydową odmianę Klasy E.
Opel Crossland X jest następcą rodzinnej Merivy, jednak został on dopasowany do nowoczesnych trendów. Zamiast minivana mamy crossovera, a jak powszechnie wiadomo, SUV-y i crossovery są obecnie bardzo modne i pożądane. Jakie wady i zalety ma Opel Crossland X?
Mitsubishi L200 to jeden z najbardziej znanych pick-up'ów na polskim rynku. Od lat walczy z takimi rywalami, jak m.in. Nissan Navara i Toyota Hilux, a japońska konstrukcja doczekała się nawet włoskiego bliźniaka, czyli Fiata Fullback. Jakie wady i zalety ma Mitsubishi L200 z silnikiem 2.4 DI-D?
Alfa Romeo przez długi czas była w stagnacji, jednak niedawno coś się ruszyło i Włosi uzupełnili swoją gamę modelową o eleganckiego sedana oraz SUV-a. Sprawdziliśmy jak się sprawuje oraz jakie wady i zalety ma Alfa Romeo Stelvio.
Skoda Karoq idealnie wpisuje się w panującą modę na crossovery i SUV-y. Skoda po ciepłym przyjęciu większego modelu Kodiaq chciałaby oczywiście powtórzyć sukces w przypadku mniejszego auta, Karoqa. Sprawdzamy, czy czeski producent ponownie odrobił pracę domową na pięć, zabierając nową Skodę Karoq w podróż na największe targi motoryzacyjne w Polsce.
Opel Insignia Sports Tourer to jeden z ulubionych samochodów flotowych w firmach, jednak niemieckie kombi świetnie się sprawdza w rodzinnych wycieczkach za miasto. Jakie wady i zalety ma nowy Opel Insignia Sports Tourer?
Jeszcze do niedawna Qashqai był jak wzorzec metra z Sevres dla crossoverów – czy nadal tak jest? To zależy na jakie elementy spojrzymy – nadal jest bardzo dobrze, ale czasami czuć, że konstrukcja ma już prawie 4 lata. Jak Nissan Qashqai wypadł w naszym teście?
To jeden z najlepiej prowadzących się sedanów klasy średniej. W wersji Veloce, dzięki dwulitrowemu, turbodoładowanemu silnikowi o mocy 280 KM i napędowi na cztery koła, nikomu nie grozi spóźnienie na kolację do włoskiej restauracji. Zapraszamy na test Alfy Romeo Giulia Veloce.
Mercedes od wielu, wielu lat tworzy nie tylko limuzyny, ale również eleganckie coupe z mocnymi silnikami pod maskami pojazdów. W naszym teście sprawdziliśmy niemieckie gran turismo, czyli Mercedesa E 400 Coupe.
W nasze ręce wpadł Mitsubishi Outlander z ciekawym pakietem Calligraphy. Jak japoński SUV sprawdził się w teście i jakie ma wady oraz zalety?
Nowe Volvo XC40 to najmniejszy SUV w ofercie szwedzkiej marki. O ile XC60 i XC90 wydają się być autami dla dojrzalszych osób, o tyle XC40 ma przekonać do siebie głównie młodszych klientów. Czy to się uda?
Najmniejszy z SUV-ów brytyjskiego producenta niedawno trafił na rynek, a my już mieliśmy okazję zasiąść za jego kierownicą. Jak sprawuje się Jaguar E-Pace? Jakie ma wady i zalety?
Nowy Swift powstał na nowej platformie, co pozwoliło na obniżenie masy pojazdu do zaledwie 840 kg. Sprawdzamy czy z zaledwie litrowym silnikiem japoński maluch jest wart swojej ceny.
Niedawno mieliśmy okazję przeprowadzić test nowego Land Rovera Discovery. Brytyjska terenówka przeszła radykalną metamorfozę, która może wzbudzać kontrowersje wśród fanów off-roadu. Czym wyróżnia się "Dyskoteka" V. generacji i jakie ma wady oraz zalety?
Przeprowadziliśmy test Nissana Navary w najbardziej lifestyle'owej wersji Trek-1°. Jakie wady i zalety ma japoński pick-up? My już wiemy.
Drugie wcielenie Renault Koleosa znacząco różni się od swojego poprzednika - to zupełnie inny wóz. W naszym teście francuskiego SUV-a sprawdziliśmy jakie wady i zalety ma Renault Koleos drugiej generacji.
W nasze ręce wpadł odświeżony Nissan X-Trail. W trakcie testu sprawdziliśmy czym przekonuje się do siebie japoński SUV i jakie ma wady.
Stworzenie miejskiego auta, które jednocześnie potrafi dać dużo frajdy z jazdy to niełatwe zadanie. Trzeba jednak przyznać, że Francuzom z Renault udała się ta sztuka, jednak nie ustrzegli się przed kilkoma błędami. W naszym teście sprawdziliśmy Renault Twingo GT, jeden z najciekawszych samochodów na rynku.
W nasze ręce wpadł nowy Nissan Micra w wersji Acenta z benzynowym silnikiem o mocy 71 KM. Jakie wady i zalety ma japoński mieszczuch? Za co warto go pochwalić a co jest do poprawy? Sprawdziliśmy to podczas naszego testu.
Organizacja Euro NCAP ponownie rozbiła kilka nowych samochodów. Tym razem w zmaganiach wziął udział m.in. najnowszy model marki DS, czyli 7 Crossback. Francuski crossover uzyskał w testach 5 gwiazdek.
Nowy Jaguar E-Pace to bardzo bezpieczny samochód. Świadczy o tym 5 gwiazdek uzyskanych w testach zderzeniowych Euro NCAP.
Nowy Citroen C3 Aircross to kolejny przedstawiciel ciągle modnych crossoverów i SUV-ów. Francuzi stając do walki z takimi rywalami jak Renault Captur lub Seat Arona postawili na nietuzinkowość. Czy słusznie?
Nowy Citroën C3 to efektowny i bardzo wygodny przedstawiciel miejskich aut w segmencie B. Trzycylindrowy, 82-u konny silnik pozwala na dynamiczną jazdę do 100 km/h… powyżej tej wartości to już niestety zupełnie inna historia.
Flagowy okręt w gamie modelowej Peugeota – kompaktowy SUV 5008 zyskuje sympatię ponadprzeciętnie przestronnym wnętrzem i niebanalną stylizacją nadwozia. Sprawdziliśmy, jak jeździ napędzany przez najmocniejszą dostępną jednostkę benzynową o pojemności 1,6 l i mocy 165 KM.
Ininiti to wciąż egzotyczna marka na polskim rynku, która jednak z roku na rok zyskuje coraz większe grono nabywców. A pomóc w dalszym rozwoju ma jej m.in. kompaktowy model z europejskimi genami – Q30. W naszej recenzji, najmocniejsza odmiana modelu, napędzana przez turbodoładowany silnik o mocy 211 KM.
Mazda przygotowała gratkę dla wielbicieli kultowego roadstera MX-5. Wersja RF wygląda świetnie i jest wyposażona w rozkładany sztywny dach, który doceniają kierowcy użytkujący auta w naszym klimacie. Najnowsza wersja MX-5 to coś pomiędzy Targą, a Coupe. Ale, czy wciąż jeździ jak roadster?
Stosunkowo niedawny facelifting Hyundaia i10 nieco uatrakcyjnił koreańskiego „malucha” w oczach potencjalnych klientów. W naszym teście, sprawdziliśmy jak jeździ najnowszy i10 napędzany przez czterocylindrową jednostkę o mocy 87 KM.
Volkswagen Golf przez wielu uznawany jest za króla segmentu samochodów kompaktowych. Sprawdziliśmy, jak jeżdżą poliftingowe odmiany modelu w wersjach Variant i hatchback. Obie napędzane przez tę samą jednostkę napędową 1.4 TSI/150 KM ale jeden egzemplarz wyposażony w skrzynię manualną, a drugi w DSG. Którym jeździło się lepiej?
Najnowszy Hyundai i30 bez ogródek zdradza ambicje Koreańczyków odnośnie miejsca, które chcą zajmować na europejskim rynku. Nie można się oprzeć wrażeniu, że nowy kompakt Hyundaia został zaprojektowany ze szczególnym uwzględnieniem gustów europejskich kierowców. A cena modelu jest potwierdzeniem, że producent jest z niego bardzo dumny. Czy słusznie?
Kompaktowy model Volkswagena – Golf, w najmocniejszej wersji R, osiąga moc maksymalną 310 KM i według zapewnień producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 s. Czy w wersji Variant, czyli kombi, może pełnić rolę uniwersalnego auta dla rodziny?
Tegoroczny debiutant w segmencie samochodów miejskich, nowa generacja Kii Picanto, jest dostępna w bogato wyposażonej i atrakcyjnie ozdobionej wersji GT Line. Sprawdziliśmy, jak jeździ napędzana przez benzynową jednostkę o mocy 84 KM.