Kategorie

Testy samochodowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bez większej przesady można powiedzieć, że Discovery jest dla offroadu tym, czym Lancer Evo i Subaru Impreza STI dla rajdów. Wsiadasz i od razu możesz jechać w teren. Ba, złoisz skórę wielu innym samochodom!

Honda Civic

Honda Civic pojawiła się na świecie w roku 1972. Doczekała się aż ośmiu pokoleń potomków, z których jedno wygląda, jakby pochodziło z nieprawego łoża...
Podczas salonu paryskiego zaprezentowano drugą generację Mercedesa CLS. Równie klasyczny i elegancki jak jego poprzednik nie zawiódł entuzjastów 'stylowej sportowości'.
W połowie lat 90. ubiegłego wieku Opel i Ford wypuściły na rynek bardzo podobne w stylu auta. Które wygra pojedynek po latach?
Na atrapie chłodnicy Sparka dumnie błyszczy znak Chevroleta – marki nie kojarzonej z autami miejskimi. Tymczasem okazuje się, że producent amerykańskich krążowników szos bardzo dobrze radzi sobie również z konstrukcją samochodów do miasta.
Dobre, do bólu dobre. Bezawaryjne i legendarnie solidne. Nudne jak flaki z olejem. Takie jest flagowe auto Toyoty.
Design Megane II uznano za kontrowersyjny, acz szybko okazało się, że dzięki swojemu wyglądowi doskonale wyróżnia się z tłumu. A dziwne linie absolutnie nie przeszkadzają w jeździe.

Saab 9-3

Saaba nie kupuje się przypadkiem, szukając auta w dobrym stanie w konkretnym przedziale cenowym. By go zdobyć, trzeba się w nim zakochać.
Nubira to po koreańsku „możliwość pójścia wszędzie”. Fakt, nie jest to najgorsze auto, ale do ideału sporo mu brakuje.
Ibiza to auto, które przy odrobinie szczęścia mogłoby być na rynku autem popularnym. Niestety jest o wiele za drogie jak na to, co oferuje.

Audi 80 B4

W 1991 roku na niemieckim autosalonie zaprezentowano odświeżony model Audi B4. Była to kontynuacja linii Audi 80, które produkowano od 1972 roku.
Subaru nigdy nie grzeszyło urodą. Wielbiciele tej marki kierują się innymi względami. Wszystkie modele przyciągają wzrok i urzekają zarówno kierowców, jak i przechodniów.
Druga generacja Seata Toledo była najładniejszą i najbardziej udaną wersją tego auta. Pierwsza dość się już zestarzała, trzecia – której linie rysował Walter da Silva – słabo się sprzedawała.
Duże i wygodne francuskie auto. Jedni je chwalą, inni unikają jak ognia. Co czeka na nabywców flagowej limuzyny Renault – miłość, czy nienawiść?
Złośliwi powiedzą, że 160 KM pod maską Mazdy MX-5 to za mało, by uczynić z niej sportową zabawkę. Ale biorąc pod uwagę niewielką wagę japońskiego roadstera, moc wydaje się nad wyraz wystarczająca…
Najnowsza generacja Micry lada moment trafi do sprzedaży w Polsce. Nam tymczasem udało się zabrać nowego Nissana na krótką przejażdżkę.
Auta na F, a w tym pojęciu mieszczą się również „francuskie” nie mają w Polsce najlepszej opinii, szczególnie psują ją różne ludowe podania. A szkoda…
Dwa niemieckie auta, duże, przestronne, wygodne. Często wykorzystywane jako służbowe, rodzinne, limuzyny i woły robocze. Który jest bardziej wszechstronny, bardziej niezawodny, po prostu lepszy?
Oba auta pretendują do miana "króla kompaktów". Golf to flagowy model Volkswagena, w Polsce jest to już prawie ikona motoryzacji. Focus jednak depcze mu po piętach. Kto wygra?
Dwa małe, europejskie, oszczędne, całkiem zgrabne autka, bardzo często wybierane przez duże firmy jako transport dla pracowników. Które warto kupić?
Ford Mondeo trzeciej generacji (2000-2007), czy Honda Accord z lat 2002-2008? Przed tym wyborem staje wielu nabywców. Kto wygra - Europa, czy Japonia?
Po 3 latach od wprowadzenia na rynek nowej generacji Mondeo przyszedł czas na facelifting. Wybraliśmy się na jazdy testowe, aby zobaczyć, co nowego w trawie piszczy.
W210 to Mercedes prawie ekstrawagancki. Kształt przednich świateł spowodował, że od razu nazwano go okularnikiem. Reszta już nie zaskakuje. A o jego trwałości świadczą kolejne pokolenia wybierających go taksówkarzy.
Liczba wersji silnikowych BMW E36 może jednak przyprawić o ból głowy. Podobnie jak próba znalezienia egzemplarza w dobrym stanie.
Fiat Seicento zastąpił model Cinquecento. Niewiele się od niego różni. Aż szkoda, że Włosi nie wykorzystali okazji, by poprawić niektóre elementy.
Kupno samochodu to duża inwestycja, warto zatem w miarę możliwości, jakie zapewniają nam oględziny, sprawdzić jego stan. Podpowiadamy jak sprawdzić stan auta przed kupnem.
Silnik T6 w Volvo XC70 powoduje że stateczne i luksusowe uterenowione kombi w jednej chwili potrafi zaskoczyć osiągami dając równocześnie mnóstwo frajdy z jazdy. Szkoda tylko, że niewielu będzie się mogło o tym przekonać. Volvo XC70 T6 to drogie auto.
Volvo to bez wątpienia klasa premium, a C30 to jej mały zgrabny i pewny siebie przedstawiciel. Jeśli szukacie pakownego, użytkowego i oszczędnego hatchbacka, trafiliście pod zły adres. Oto test najszybszego Volvo C30, czyli T5 R-design.
Miejskie auto z bogatym wyposażeniem i oszczędnym silnikiem spalającym niecałe 3,5 litra paliwa na sto kilometrów to już rzeczywistość, pod nazwą Volkswagen Polo BlueMotion. Oto test "zielonego" (niebieskiego?) Volkswagena Polo.
Suzuki Swift. Zgrabny, całkiem pojemny, dobrze wyposażony i wykonany hatchback szybko znalazł sobie liczne grono fanów, szczególnie wśród kierowców płci pięknej. Czy rzeczywiście Swift jest tak dobry na jakiego wygląda?
Samochody osobowo-dostawcze to europejska odmiana, amerykańskiej koncepcji pick-up. Auta tej klasy nie mają być piękne, ale praktyczne. Jak w tej roli spełniają się Fiat Doblo i Renault Kangoo?
Suzuki Splash to mały japoński samochodzik, który powstał w kooperacji z GM. Nie grzeszy dużą ilością miejsca, jednak w roli niewielkiego pojazdu miejskiego Splash spisuje się doskonale.
Kabriolety i roadstery to drogowe zabawki, które mają dostarczyć pozytywnych emocji w czasie jazdy. BMW Z3 i Mercedes SLK świetnie wywiązują się z tego zadania.
Oto Skoda jakiej jeszcze nie było. Żaden nudny hatchback ani sedan. Oto wielozadaniowy pojazd łączący w sobie wiele wydawać by się mogło sprzecznych funkcji. Przeczytajcie nasz test Skody Yeti.
Liceum to specyficzny okres w życiu młodych ludzi. Poza nauką, jest to również czas na nieskrępowaną zabawę, pierwszą miłości i pierwszy samochód. Oto kandydaci: Peugeot 206 RC i Punto HGT.
Jeśli szukasz przestronnej limuzyny z oszczędnym silnikiem i ogromem miejsca wewnątrz na poziomie Mercedesa Klasy S, powinieneś przyjrzeć się bliżej Skodzie Superb. Oto test Skody Superb.
Samochody z Japonii zwykle nie są porywające stylizacyjnie, jednak oferują nowoczesną technologię, niezawodność i komfort. Toyota Avensis i Mazda 626 stanowią tego doskonały przykład.
W obrębie tej samej definicji limuzyny różne firmy wypracowały swoje własne sposoby na zdobycie klientów. Lancia Thesis to indywidualista dla romantyków, Mercedes E (W210) to klasyka gatunku.
Do momentu, gdy na przełomie wieków pojawiła się Skoda Fabia, drugie po Octavii czeskie auto oparte w całości o technologię Volkswagena wśród aut miejskich królował Fiat. Ten niepozorny mikrus jest obecnie jednym z najchętniej kupowanych samochodów.

Koń roboczy

Passat wygląda przeciętnie, ale jeździ bardzo dobrze. Jego największym atutem jest jednak niezawodność. To dzięki niej właściciele tych aut zapominają, co to problemy z samochodem.
Niewielki samochód miejski, ze sprawdzoną technologią pod maską oraz atrakcyjną stylizacją. Nadal stanowi łakomy kąsek na rynku pojazdów używanych. Trudno się temu dziwić.
Od 1995 roku Renault Megane doczekał się trzeciej generacji i pokaźnego „portfolio” w postaci 8,5 milionów klientów. W naszym teście pięciodrzwiowa „benzyna” z silnikiem 1,6 w wersji Dynamique.
Nowa Mazda 3 wygląda wyjątkowo efektownie jest również lżejsza i lepiej wykonana od poprzedniczki. Konkurencja Mazdy 3 z Forda i Hondy może mieć powody do obaw.
Niewielka Mazda 2 ma zachęcający wygląd, dobrze skalkulowaną cenę i przyjemne wnętrze. Sprawdziliśmy w teście, czy Mazda 2 jeździ równie dobrze jak wygląda.
Trzydrzwiowa odmiana popularnej Kii Cee'd prezentuje się niezwykle dynamicznie. Pod maskę testowanej odmiany Kii Pro_cee'd trafił 140-konny diesel. Czy poza wyglądem KIA Pro_Cee'd ma w sobie sportowego ducha?
Najkrócej ujmując, KIA Cee’d to zgrabny hatchback z atrakcyjnie dobraną ceną. Czy Polakom spodoba się jednak ten sam KIA Cee’d w ekologicznej wersji ISG z systemem start/stop?
Seat Ibiza SC to idealny samochód do roli w „landrynkowym” polskim serialu w którym ładni i młodzi, dobrze ubrani ludzie, lekką ręką wydają ponad 70 tysięcy na miejskie auto w modnym kolorze.
Odważna stylizacja Kinetic Design Fiesty, bogate wyposażenie oraz tradycyjne dla Forda dobre własności jezdne. Nowy Ford Fiesta to już ikona miejskiego stylu. Oto nasz test.
Wprowadzając na rynek nowego minivana C4 Picasso, Citroen cenę szukał sposobu na jego wyróżnienie spośród konkurencji w gronie aut kompaktowych. Tak powstała zgrabna i funkcjonalna idea Visiovana – przeszklonego miniautobusu rodzinnego, jakim jest Citroen C4 Picasso.
Choć złote czasy popularności minivany mają już za sobą, na rynku wciąż pojawiają się nowe konstrukcje kipiące pomysłowością i zwiększoną użytecznością. Jednym z nich jest C3 Picasso. Oto nasz test.