Kategorie

Testy internautów

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Okazuje się, że Kraków jest niewiele mniej zatłoczony od Warszawy. Przynajmniej w godzinach szczytu. Przekonaliśmy się o tym podczas premiery nowego Audi Q3 - małego SUVa niemieckiej marki, który ma zamiar zauroczyć miasta.
Pierwszy był przełomowy. Nie tylko dla marki, ale dla całego segmentu kompaktów. Drugi, choć mniej awangardowy, kontynuował dobrą passę poprzednika. Przed trzecim czytelne zadanie - wyprzedzić rywa
Odkąd zakończyło produkcję Safrane, Renault nie mogło odnaleźć się w klasie limuzyn. Eksperyment z Vel Satisem nie powiódł się aż tak, a konkurencja szybko wypełniła lukę.
Nie ma lepszej reklamy dla producenta samochodów, niż obecność w świecie sportu. I nie chodzi tu o kibicowanie, ale o wystawianie zawodników. Największy europejski Ford na bolid nie wygląda...
Kombi o sportowym charakterze? To brzmi jak oksymoron. Historia motoryzacji pokazuje jednak, że auta tego typu produkowane są od lat, a na dilerskich placach nie zagrzewają miejsca zbyt długo.
A gdyby tak powstał SUV, który kosztuje 40 tysięcy złotych, wysokie krawężniki łyka na śniadanie i nie sprawia przy tym wrażenia tandety? Takie auto już jest. I nie chodzi o chińską podróbkę.
Znów białe kombi w naszym teście. Auto, które w poprzedniej generacji nie grzeszyło urodą w porównaniu z konkurencją, a teraz wyprzedziło wszystkich. Nawet w niezbyt popularnym kolorze wygląda świetnie.
Truck Test organizowany przez Motoryzacyjną Agencję Sierpowski to niepowtarzalna okazja do pojeżdżenia różnymi dostawczakami. Wśród nich tradycyjnie znalazła się Toyota Hilux.
Auto elektryczne – przyszłość, czy raczej przeszłość, nietrafiona koncepcja? Uzależnienie od zewnętrznego źródła energii, czy wolność od spalin? Co się sprawdzi na co dzień? To zależy...
Toyota Prius w Eco Challenge 2011, zużyła 3,6 l/100km. Postanowiliśmy sprawdzić, czy taki rezultat jest możliwy podczas codziennej eksploatacji. Prawdopodobnie było to dla nas większe wyzwanie niż dla samego Priusa.
S60 ma różne oblicza. Może być oszczędnym dieslem, benzyniakiem o średniej mocy i stonowanym wyglądzie lub mocnym wozem o wyraźnie sportowym charakterze. W ostatnim przypadku dużą rolę odgrywa pakiet R-Design.
Czym jest kombi XXI wieku? Czy to tylko przedłużony hatchback? Astra sports tourer pokazuje, że to coś więcej. W końcu model ten na razie musi dobrze uzupełniać ofertę, w której nie ma sedana, czyli limuzyny.
Przyjemniejsze dla oka detale, atrakcyjniejsza kolorystyka karoserii i wnętrza oraz nowe elementy wyposażenia to cechy, którymi Corsa po kolejnym liftingu stara się zdobyć klientów.
Dużo miejsca w małym samochodzie to nie lada wyzwanie. Walka na "maxi" w "mini" trwa. Często problemy z pojemnym wnętrzem mają nawet większe modele. Hondzie ta sztuka udała się w miejskim maluchu.
Nie tak dawno Škoda zafundowała Yeti nową kampanię reklamową. Hasło podkreślające wizerunek tego modelu brzmiało: „Miejski. Ale z pazurem”. Sprawdziliśmy na ile czeski SUV jest miejski oraz jak ostry jest jego pazur.
Lifting nie zawsze oznacza duże zmiany. Można delikatnie wygładzić skórę wokół oczu, wklepać dobry krem i już wyglądać młodziej. Operacja plastyczna nie zawsze jest potrzebna. To samo dotyczy samochodów.
Czy to miniwan? Czy to kombi? Czy to SUV? Nie, to Orlando. Przybył z planety Chevrolet, żeby ratować rynek samochodów rodzinnych przed monotonią. Tak mógłby zaczynać się film o nim, gdyby był superbohaterem.
Minivan do dynamicznej jazdy nie zdarza się często. Może to i dobrze, bo nie takie jest przeznaczenie tego typu aut. Jednak w przypadku C-maxa trudno sobie odmówić rozpędzenia się przed kolejnym zakrętem.
Kompaktowa Skoda oferuje duże możliwości wyboru silnika, wyposażenia i skrzyni biegów. Połączenie małego turbobenzyniaka z automatyczną przekładnią wydaje się ciekawe i rzadko spotykane. Czy zyska zwolenników?
Toyota Corolla. Nazwa – legenda, synonim niezawodności i długiej tradycji kompaktowych aut z kraju kwitnącej wiśni. Dziś to już tylko jeden model, klasyczny jak jego miano, bo w nadwoziu typu sedan.
Passat przez lata stał się symbolem klasy średniej. Jako taki musi być ciągle na topie. W trosce o aktualność modelu producent zadbał o zmiany w jego wyglądzie. Jedni mówią lifting, inni - zmiana modelu.
Kiedy świat obiegła wieść o rozpoczęciu chińskiego rozdziału w historii Volvo wśród potencjalnych nabywców powiało grozą. Wielbiciele marki jednak byli niewzruszeni. I mieli rację. Volvo ma się dobrze.
Caddy to najlepiej sprzedający się samochód z dostawczej gamy Volkswagena. Może być ciężarówką pomocną w małym i średnim biznesie lub osobowym autem, idealnym na wypady w większym gronie.
Miejski Hyundai ma w sobie więcej z minivana niż tradycyjnego auta klasy B. Jest wyjątkowo przestronny i funkcjonalny, a w dodatku dobrze wygląda. Czy w tym przypadku ekologiczna wersja Blue Drive ma jednak sens?
Jeśli do spokojnego sedana włożymy mocny silnik i dodamy nieco sportowych atrybutów otrzymamy auto o zupełnie innym charakterze. Renault słusznie sądzi, że klienci wybierający auta tego typu też chcą się wyróżnić.
Obecna generacja Seata Ibizy to jedno z najzgrabniejszych aut w swojej klasie. Wersja kombi, która u konkurencji wygląda przeważnie nieciekawie, tutaj prezentuje się nawet lepiej, niż niejeden hatchback.
Nowości rynkowe budzą emocje. Jeśli auto pochodzi z Niemiec - raczej umiarkowane. Jeżeli jednak jest z Francji, nadzieje na innowacje są dużo większe. Aby wyróżnić się z tłumu trzeba dziś mieć styl.
Ford na miejsce polskiej premiery nowego Focusa wybrał Kazimierz Dolny nad Wisłą. Pośród wąskich uliczek i klimatycznych zaułków poznawaliśmy nową generację jednego z najważniejszych kompaktów
Jeżdżąc tym autem zawsze przeklinam polskie przepisy nakładające wysokie opłaty na auta importowane z Japonii. Przez nie, ten jeden z najlepszych samochodów w swojej klasie, jest również jednym z najdroższych.
Citroen DS3 reprezentuje sobą, według producenta, styl (a może nie-styl) anty retro. Na stronie internetowej francuskiej firmy ma osobną zakładkę. Nie jest „osobowy”, to „linia DS”. Ma nawet specjalny znaczek.
Cee’d był pierwszym modelem marki Kia, który na dobre odmienił jej wizerunek i pokazał, że współczesne koreańskie auta nie tylko mogą konkurować z europejskimi rywalami, ale same w sobie są po prostu niezłe.
Dla wielu sam fakt, że Mazda jest jednym z ostatnich japońskich producentów wytwarzających auta w tym kraju, to argument by je kupić. „Szóstka” ma jednak do zaoferowania coś więcej niż tylko pochodzenie.
Niedawno miałem okazję dyskutować z sąsiadem o rzekomej wyższości KIA Ceed nad Hyundai i30. Znaczy ja broniłem tezy, że w zasadzie między autami nie ma specjalnej różnicy, szczególnie na głębszych poziomach.
Marzy Ci się duże kombi o sporym prześwicie, napędzie na cztery koła i mocnym silniku wysokoprężnym? Odpowiedzią jest BMW X5. Ten potężny SUV ma sporo asów w rękawie i niewiele słabych stron.
Produkowana przez dekadę Alfa 147 ma już następcę. A właściwie godną następczynię. Giuelietta ma to, czego oczekuje się od Alfy - świetnie wygląda i dobrze się prowadzi. Alfofile będą zadowoleni.
Dziś pierwszy dzień wiosny, więc zgodnie z tradycją topimy Marzannę. Niestety nie było żadnej pod ręką, więc postanowiliśmy podtopić nieco w napotkanych kałużach przystojną Nissannę.
Popularne miejskie auto z mocnym silnikiem? Taka właśnie jest Fabia RS, czyli najmocniejsza wersja dobrze znanego modelu, która teraz zamiast diesla, ma pod maską nowoczesny turbobenzynowy silnik TSI.
Kiedy obecna generacja Toyoty Hilux miała swoją premierę miałem obawę, że jej producent w pogoni za modą na pojazdy SUV zmieni swojego bezkompromisowego terenowca w spokojne auto dla mas.
Murano przeszło ostatnio niewielkie zmiany stylistyczne, a pod jego maskę trafił diesel ze stajni Renault. Warto się temu autu przyjrzeć bliżej, bo niebanalna stylistyka to nie jedyne co ma do zaoferowania.
Amerykanie lubią samochody takie jak RX. Nie bez powodu na tamtejszym rynku model ten jest bardzo popularny. Jego atuty mogą jednak przypaść do gustu również Europejczykom.
Corsa jest już dobrze znana na rynku. Obecna generacja oferowana jest od 2006 roku, ale dzięki cyklicznym liftingom, nadal dobrze wygląda. W 2011 rok miejski Opel wjechał po kolejnych modyfikacjach
Lexus ISF wygląda łagodnie, ale osiągami dorównuje najlepszym sportowym autom świata. Kogo jednak nie stać na wydanie prawie 340 tysięcy złotych, może wybrać pakiet stylizacyjny F-Sport do zwykłego IS-a.
Czwarta generacja popularnego Swifta, która zadebiutowała w drugiej połowie zeszłego roku, na pierwszy rzut oka niewiele różni się od poprzedniej. Inny kształt świateł i tyle. Ale zmiany są o wiele bardziej poważne.
Okazuje się, że Clio RS nie jest miniaturką sportowej Meganki. To zupełnie inne auto. W limitowanej wersji Gordini zapewnia poczucie wyjątkowości, ale wszystko ma swoją cenę
Francuzi przyzwyczaili wszystkich do tego, że produkują auta niebanalne i wyróżniające się stylistycznie. Trzeba jednak przyznać, że RCZ jest awangardowy nawet jak na nich. Do tego bardzo dobrze jeździ.
Sport i ekologia raczej nie idą w parze. Z jednej strony dbałość o zielony wizerunek naszej planety, z drugiej mocne benzynowe silniki o dużych pojemnościach. Czy sportowe auto może być ekologiczne?
Wybór jest trudny. W końcu dwa auta z tego samego koncernu plasowane w tej samej klasie i posiadające ogromną część wspólnych podzespołów. Różnic jest jednak więcej niż się wydaje.
Następca Xsary wywołał spore zaciekawienie wśród zwolenników aut kompaktowych. Miał nowoczesne rozwiązania i linię nadwozia różną dla wersji 3 i 5 drzwiowej. Czy jego sukcesor będzie równie atrakcyjny?
Stylistyka nowej Piątki zaskoczyła. Negatywnie tych, którzy uwielbiali kształty poprzedniej generacji, a pozytywnie wszystkich pozostałych. Brak awangardy i dużo klasycznych kształtow - tak teraz wygląda to auto.
Trudno uwierzyć, że od debiutu pierwszej generacji Audi A4 minęło juz 17 lat. Aktualna generacja tego modelu jest na rynku od 2008 roku, jednak przez ten czas wcale się nie zestarzała.