Kategorie

Terminal przeładunkowy

PEKAES konsekwentnie realizuje swoją strategię rozwoju sieci drobnicowej. Niedawno uruchomił nowy terminal załadunkowy w Legnicy.
Polska gospodarka, czerpiąca duże zyski z eksportu i mocno uzależniona od importu, jest skazana na rozwój transportu kontenerowego
W szczecińskim porcie uruchomiono najnowocześniejszy w Europie i jedyny w Polsce terminal przeładunkowy kwasu siarkowego.
Schenker Sp. z o.o. uruchomił w pobliżu Krakowa terminal cross - dockingowy. Rozpoczął już obsługę klientów.
Dachser zainwestuje 9,1 mln euro w budowę terminalu  cross-dockingowego w Kladnie w okolicach Pragi. Będzie gotowy w listopadzie 2012 r. Nowy terminal powstanie obok już istniejącego centrum logistycznego.
O korzyściach płynących z transportu intermodalnego nie trzeba nikogo przekonywać, ale jak zwiększyć jego udział w przewozach ładunków, który w Polsce oscyluje w granicach 3 proc.? 
Operator logistyczny Rohlig Suus otworzył biuro air&sea oraz uruchomił Dział Celny na wrocławskim terminalu lotniczym Cargo.
W szczecińskim porcie otwarto nowy terminal kontenerowy, który może przeładować ponad 100 tysięcy kontenerów rocznie. Prace trwały dwa lata. Całość kosztowała 90 milionów złotych.
Do końca roku pięć tankowców odbierze rosyjską ropę w Naftoporcie w Gdańsku. W kwietniu 2012 r. Rosja poinformowała, że nie będzie korzystać z polskiego terminalu.
Polska spółka PCC Intermodal S.A. przez najbliższych 20 lat będzie zarządzała terminalem przeładunkowym na granicy polsko-niemieckiej.
Jednym z najwyższych priorytetów funkcjonowania morskiego terminalu kontenerowego jest wypełnienie wszystkich warunków bezpieczeństwa związanych z oferowaną usługą, zarówno wobec przemieszczania i składowania ładunków klienta jak i jego fizycznego bezpieczeństwa podczas pobytu na obiekcie.
Nowe centrum logistyczne i terminal przeładunkowy Rohlig Suus Logistics będą miały łączną powierzchnię ponad 12,5 tys. m kw.
W Bałtyckim Terminalu Kontenerowym (BCT) trwa rozładunek największego statku w historii Portu Gdynia. To  kontenerowiec MSC Krystal, o pojemności prawie 73 tys. ton.
W porcie gdańskim powstanie największy masowy terminal przeładunkowy w basenie Morza Bałtyckiego. Za 50 milionów euro zbuduje go belgijska grupa SEA –invest.
Do 2015 roku Bałtycki Terminal Kontenerowy (BCT) w Gdyni zainwestuje w sprzęt, infrastrukturę i systemy informatyczne ponad 153 mln zł. Inwestycja w 35 proc. ma być dofinansowana przez Unię Europejską i budżet państwa.
Przedsiębiorstwo Eksploatacji Rurociągów Naftowych (PERN) "Przyjaźń" i niemiecka spółka Oiltanking zbudują wspólnie terminal paliwowy w Gdańsku. We wtorek obie firmy podpisały umowę joint venture.
Jak zorganizować transport towaru drogą morską. Co trzeba wiedzieć, aby nie popełnić błędu we współpracy ze spedytorem. Jak uniknąć niespodziewanych kosztów.
W Porcie Gdańskim powstanie nowy terminal paliwowy. Wybudują go wspólnie PERN i niemiecka spółka Oiltanking. 12 września 2011 firmy podpiszą umowę joint venture.
W ubiegłym roku polskie porty przeładowały blisko 60 mln. ton towarów. To rekord ostatnich 5 lat. W Gdańsku i Gdyni rosną statystyki przeładunków drobnicowych i paliw.
Morski Terminal Masowy Gdynia Sp. z o.o. kupiła, za 60 mln złotych francuska firma Atic Services. Załoga otrzyma premię prywatyzacyjną i gwarancję pracy.
Operator żurawia samojezdnego rozpoczął rozładunek stalowych słupów. Po uniesieniu słupa nastąpiło jego rozchwianie, a następnie wypięcie się z zawiesia. Opadający i rozkołysany element uderzył pracownika w głowę. W wyniku obrażeń pracownik doznał poważnego urazu głowy. Jakich zasad powinien przestrzegać operator i pracownik, aby uniknąć tego typu wypadków? Czy sposób zachowania operatora dźwigu był prawidłowy przy założeniu, że poszkodowany miał lub nie miał założonego kasku?