Kategorie

Spedytor

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rok 2020 jest szczególnie trudny dla branży transportowej. Koronawirus, pakiet mobilności, Green Deal - wszystko to znacząco wpływa na transport. Jak w tym ciężkim okresie rozwijać i inwestować w przedsiębiorstwo transportowe? Jak uzyskać odpowiednie dofinansowanie dla firmy?
Od 1 grudnia 2012 roku stanowisko Dyrektora Biznesu Lotniczego w Schenker Sp. z o.o. oraz Dyrektora Biznesu Lotniczego Regionu East w Grupie DB Schenker objął Michał René.
Konsolidacja przesyłek oznacza łączenie różnych przesyłek, różnych nadawców w jeden ładunek w celu zmniejszenia kosztów transportu. Stosują ją coraz częściej spedytorzy odpowiadając na potrzeby klientów.
Posługiwanie się przez spedytora w wykonaniu umowy spedycji przewoźnikiem lub dalszym spedytorem jest działaniem niejako na ryzyko spedytora. Kto i za co jest odpowiedzialny?
Firma Spedimex przygotowała nową ofertę dla klientów pod nazwą e-delivery solutions. To zestaw narzędzi umożliwiający e-obsługę przesyłek transportowych, do którego w ostatnim czasie dołączyły nowe funkcjonalności: elektroniczne potwierdzenie doręczenia (POD) oraz zwrot potwierdzonych dokumentów (ROD).
Sejmowa komisja finansów publicznych opowiedziała się we wtorek za uchwaleniem bez poprawek nowelizacji prawa celnego. Nowelizacja wprowadza minimalną i maksymalnąstawkę opłat za przechowywanie w depozycie towaru zajętego przez celników.
Grupa GEFCO, podpisała 28 czerwca umowę o współpracy z General Motors. Jest to największy kontrakt w historii firmy.
Co to jest FIATA? Jakie są korzyści z przynależności do organizacji oraz stosowania procedur i dokumentów.
W tym roku minęło 20 lat od kiedy M&M International Holding AG z siedzibą w St. Gallen w Szwajcarii oferuje usługi spedycji lotniczej w Polsce.
O czym musi pamiętać przewoźnik nawiązując współpracę z firmą spedycyjną.
Zlecenie spedycyjne należy traktować jako formę umowy. Każde takie zlecenie powinno zawierać informacje niezbędne do prawidłowej realizacji zadania transportowego tj.: adres załadunku i rozładunku, a także ich dokładną datę i godzinę.
Spedytor i operator logistyczny - Spedimex uzyskał status Upoważnionego Przedsiębiorcy Wspólnotowego AEO. Dzięki temu ma prawo do korzystania z istotnych uproszczeń w zakresie obsługi celnej.
Ogólne Polskie Warunki Spedycyjne 2010 regulują zakres odpowiedzialność spedytora za szkodę powstałą w związku z organizacją przewozu towarów.
Komisja Europejska złożyła w Parlamencie Europejskim i Radzie Unii Europejskiej nowy projekt rozporządzenia dotyczącego kontroli przesyłek na granicy przez organy celne, w szczególności w zakresie kontroli towarów mogących naruszać prawo własności intelektualnej.
Kto na kim najbardziej zarabia - spedytor na przewoźniku czy przewoźnik na spedytorze? Współpraca tych dwóch kontrahentów może przebiegać bezproblemowo, jeśli ich relacje opierają się na zasadzie "wygrany - wygrany" (win - win). Czyli każdy z nich czerpie z tej współpracy korzyści w takim wymiarze, który daje mu pełną satysfakcję ze wspólnego biznesu.
Aby uzyskać status AEO należy przejść odpowiednie postępowanie sprawdzające, prowadzone przez właściwą ze względu na siedzibę wnioskującego przedsiębiorcy, Izbę Celną.
Dokument „Modelowe Warunki Spedycyjne FIATA*” („MWS FIATA”) może być zastosowany w relacjach pomiędzy spedytorem a zleceniodawcą. Decydując się na wprowadzenie MWS do umowy spedycji, strony decydują się na wprowadzenie kilku zasad dotyczących odpowiedzialności z tytułu wykonania umowy spedycji.
Specyficznym rodzajem przewozu jest przewóz morski towarów na statkach. Odpowiedzialność przewoźnika morskiego jest w określonych przypadkach limitowana, zgodnie z regulacjami prawnymi odnoszącymi się do tego rodzaju przewozu rzeczy.
Umowy jakie zawierają ze sobą spedytorzy i przewoźnicy regulują przedmiot, zakres oraz ogólne warunki współpracy pomiędzy nimi. W praktyce mamy do czynienia z dwoma rodzajami umów.
Transport drogowy w ostatnich latach coraz bardziej narażony jest na kradzieże i wyłudzenia ładunków. Brak kierowców, zwiększony popyt na przewozy drogowe powoduje „uaktywnienie się” działalności oszustów. Obecnie największym problemem firm spedycyjnych są wyłudzenia towarów na fałszywe licencje drogowe oraz kradzieże na tzw. „fałszywego przewoźnika”.
Spedytor na podstawie umowy spedycyjnej zobowiązuje się na wysłanie lub odbiór przesyłki albo dokonania innych usług związanych z jej przewozem. Warto zapoznać się ze statusem prawnym spedytora w transporcie lotniczym, by uniknąć nieporozumień związanych, chociażby z odpowiedzialnością za uszkodzoną przesyłkę.
Jednym z dokumentów, na który może się powołać zarówno spedytor, jak i jego klient są Ogólne Polskie Warunki Spedycyjne (OPWS) określone przez Polską Izbę Spedycji i Logistyki.
Jakie są rodzaje ubezpieczeń związanych z działalnością TSL. Kiedy i kogo obowiązują. Jakie korzyści daje ubezpieczenie cargo i przy jakich ładunkach warto z niego skorzystać.
Klient zawsze powinien upewnić się czy podana cena za usługę spedycyjną zawiera już odpowiednie dodatki. Składnikami, na które należy zwrócić szczególną uwagę są: dodatek BAF (Bunker Adjustment Factor) oraz CAF (Currency Adjustment Factor). Dziś podpowiadamy jak je obliczyć.
Czy firma może zastąpić podpisaną kopię dokumentu CMR dokumentem przygotowanym przez nią samą, zwanym Oświadczeniem Spedytora.
Producent, oprócz dostaw materiałów na linię produkcyjną musi zadbać o dystrybucję wyrobów gotowych do odbiorców, aby ci mogli odpowiednio zaopatrzyć rynek. Jak wybrać firmę spedycyjną? Na co zwrócić szczególną uwagę.
Odpowiedzialność firmy przewozowej czy spedycyjnej za szkody powstałe w związku z nienależytym wykonaniem umowy przewozu/spedycji jest z reguły ograniczona do pewnej wysokości i różni się w zależności od tego czy jest to przewóz krajowy czy międzynarodowy.
Warto zadbać o właściwe sformułowanie umowy spedycyjnej. W przypadku reklamacji szczegółowe zapisy mogą być decydujące. Może się okazać, że to co miało być spedycją jest tylko przewozem.
Upraszczając, spedycja to kwestia wyboru odpowiedniego przewoźnika. W większości przypadków błędnie uważa się, że do zwolnienia z odpowiedzialności wystarczy uzyskanie potwierdzenia, że przewoźnik ma licencję i polisę OC, a reszta to zmartwienie klienta. Jest dokładnie na odwrót.