Kategorie

Silnik

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tak, ale kierowcy powinni pamiętać, że oczyszczony filtr nie odbuduje pełnej, pierwotnej wydajności filtracji.
Podczas wystawy motoryzacyjnej w Los Angeles będzie miała miejsce światowa premiera Porsche Cayman R. Auto trafi do sprzedaży w lutym 2011 roku.
W poradniku tym przedstawimy, jak wyczyścić trzpień i tryby w silniczku wolnych obrotów. Opis ten sprawdza się również w innych modelach z silnikiem o oznaczeniu 4G92.
Niniejszy opis wymiany palca rozdzielacza i kopułki ta dotyczy wszystkich modeli Mitsubishi z silnikiem o pojemności 1,3 litra o oznaczeniu 4G13. Jeżeli wcześniejsze czyszczenie kopułki i palca rozdzielacza nie przyniosły efektów, została nam tylko wymiana tych elementów.
Do testu tego samochodu podchodziłem z sentymentem. Pierwsza wersja modelu Ka (we wściekle żółtym kolorze) to auto, w którym straciłem motoryzacyjne dziewictwo.
Jeszcze 4 lata temu jazda samochodami marki KIA była równie pociągająca jak kanałowe leczenie zęba wykonywane bez znieczulenia przez ślepego dentystę. W obydwu wypadkach kończyłeś jako znerwicowany gość agresywnie reagujący na widok fotela z zagłówkiem, „bzyczący” dźwięk silnika oraz słowa „Będzie pan zadowolony z naszych usług”.
O tym aucie marzyłem od dawna. W zeszłym roku przymierzałem się nawet do kupna małego roadstera Mazdy, oferowanego wtedy za niespełna 90000 zł. Miłość do Alfy Romeo była jednak silniejsza. Teraz, po jazdach testowych MX-5 wiem, że podjęta przeze mnie decyzja była słuszna. Wiem też, że obok Alfy, bardzo chętnie zobaczyłbym na swoim parkingu małą Mazdę.
Zapanowała moda na ekologię. W związku z tym ważniejsze od tego jak auto jeździ i jak wygląda stało się to jak bardzo jest przyjazne środowisku. Ford Fiesta Econetic jest najlepszym przykładem triumfu marketingowych sloganów nad zdrowym rozsądkiem.
Na samym wstępie przyznam się, że jestem zakochany w Alfa Romeo. Posiadałem już trzy samochody tej marki (kolejno 147, 156, MiTo – wszystkie czerwone i wszystkie z silnikami benzynowymi gwarantującymi przyjemność z jazdy), a na wiosnę planuję zakup nowej Giulietty. Dlatego mój test małej Alfy może być nie do końca wiarygodny - będzie obarczony miłosnym szaleństwem.
Jeśli pod aparatem zapłonowym zauważymy mokre plamy na wtyczkach i innych elementach, konieczna jest wymiana uszczelniacza. Większy wyciek zabrudzi olejem nawet obudowę sprzęgła.
Wyczyszczenie EGR i przepustnicy może diametralnie zmienić nasz samochód. Okaże się, że obroty przestały falować, a nasz samochód ma lepsze przyspieszenie.
Ubytki stanu oleju mogą wynikać z bardziej prozaicznych dysfunkcji niż zużycie pierścieni tłokowych czy uszczelniaczy zaworowych. Warto dokładnie obejrzeć nasz silnik i zlokalizować prawdziwą przyczynę strat oleju, zanim podejmiemy pochopną decyzję o remoncie silnika.
Ostatnio zapanowała moda na samochody elektryczne. Miejmy jednak nadzieję, że jak każda moda, również i ta minie lub ewoluuje w coś bardziej praktycznego.
Nowa Mazda2 to ewolucja dynamicznego charakteru pierwszej wersji. Wciąż dostępna jest jako auto trzy- i pięciodrzwiowe, a nowy przód sprawia, że bardziej pasuje do obecnej gamy modelowej producenta.
Wymianę szklanek przeprowadzimy w Fordzie Escorcie Mk5 w silniku 8 zaworowym.
Wymianę uszczelki zaworów przeprowadzimy na przykładzie silnika 1.6. Sposób ten można wykorzystać również w innych modelach Forda z silnikiem 1.6
Nieprawdą jest, że naprawa silnika jest kosztowna wyłącznie dla posiadaczy starych samochodów. W tych nowoczesnych, zastosowano tak zaawansowane technologie, że ich wymiana lub remont również będzie wymagał głębszego sięgnięcia do portfela.
Pierwsze niepokojące dźwięki uwagę nawet niedoświadczonych kierowców zwracają ku paskowi klinowemu. Słusznie, choć przyczynę piszczenia zdiagnozować już zdecydowanie trudniej.
Kupując olej, z tzw. przyzwyczajenia, rzadko, kiedy zwracamy uwagę na specyfikację zawarte na jego opakowaniu. Problem pojawia się, gdy sięgamy po nowy produkt.
Zauważy to nie tylko wytrawne oko mechanika, ale również kierowca, który wymienia olej samodzielnie. Na szczęście nie ma mowy o dodatkowych kosztach.
Niepokojące dla kierowcy powinno być podniesienie się poziomu oleju o ok. 1 cm. Przyczyną może być przedostawanie się do oleju paliwa.
W wadze ciężkiej walczyły ze sobą Opel Calibra i Ford Probe. W wadze lekkiej pojedynek stoczą Ford Puma i Opel Tigra. Gong, zapraszamy na walkę!
Korek wlewu oblepiony brunatną mazią wcale nie musi oznaczać, że "puściła" uszczelka pod głowicą. Szczególnie, gdy problem pojawia się jesienią lub zimą.
Jest wiele czynników zewnętrznych, które mogą spowodować awarię pompy i trzeba je wziąć pod uwagę, aby upewnić się, że sama pompa jest zainstalowana właściwie i że układ, w którym pracuje, jest poprawnie złożony.
Dla niektórych kierowców montaż instalacji gazowej to ciągle powód do wstydu, a inni szukając sposobu na obniżenie kosztów eksploatacji decydują się na jej montaż. Podpowiadamy jak prawidłowo zamontować instalację LPG w swoim aucie.
Wszystko zaczyna się od niepokojących odgłosów, następnie w razie braku reakcji przypora pęka i pasek traci swoje napięcie.
Turbosprężarka jest bardzo skomplikowanym mechanizmem narażonym na działanie ogromnych sił i bardzo wysoką temperaturę. Odpowiednie smarowanie jest niezbędne do zachowania sprawności turbosprężarki, choć nie tylko.
Ci, którzy zdecydują się na samodzielną wymianę turbosprężarki powinni unikać tzw. suchego startu. To nic innego jak uruchomienie silnika z nowo zamontowaną turbosprężarką na niewystarczającej ilości oleju smarującego.
Przy wyborze koła pasowego należy kierować się technologią stosowaną przez producenta pojazdu. W tym przypadku nie warto oszczędzać na zakupie tańszych kół metalowych.
Mocno napęczniały materiał miękki przy kanałach wody w uszczelce pod głowicą może być efektem niedostatecznego odpowietrzenia systemu chłodzenia silnika. Może to prowadzić do uszkodzenia uszczelki pod głowicą cylindrów.
Cylindry to niezbędna część każdego silnika tłokowego. To w nich zaczyna się praca silnika, w nich poruszają się tłoki i zachodzi spalanie. Podpowiadamy, jak działają.
Silnik Wankla nie jest jeszcze popularną jednostką napędową dla samochodów. Dzieje się tak dlatego, że prace nad nim zostały dość niedawno wznowione. Podpowiadamy, jakie są wady i zalety takiego silnika.
Silnik dwusuwowy jest bardzo wydajny w porównaniu do silnika czterosuwowego, ale ma też swoje wady. Są one powodem wycofania tego typu silników z rynków samochodowych. Przybliżamy więc zarówno wady, jak i zalety tych konstrukcji.
Silnik czterosuwowy to obecnie najpopularniejsza jednostka napędowa dla samochodów osobowych. Podpowiadamy, jak działa taki motor.
Każde z rozwiązań ma swoje wady i zalety. Stając dzisiaj przed wyborem samochodu z silnikiem benzynowym lub Diesla, musimy zastanowić się, co dla nas jest najważniejsze.
Silnik to serce naszego samochodu. Składa się z wielu różnych części, a napędzanie kół samochodu jest możliwe dzięki ruchom tłoków. Przybliżamy, jak to działa.
Zadaniem układu rozrządu i zaworów jest doprowadzenie mieszanki paliwowo-powietrznej do komory spalania, a także prawidłowe odprowadzenie spalin do układu wydechowego. Podpowiadamy, jak to działa.
Silnik dwusuwowy znacznie różni się od czterosuwowego, szczególnie pod względem działania. Tłok również jest inaczej skonstruowany ze względu na połączenie dwóch suwów w jeden.
Tłoki to jeden z głównych elementów silnika. Napędzają pośrednio ruch kół naszego samochodu. Przybliżamy poniżej jak działają.
Silnik Wankla dla niektórych może być jeszcze zagadką. Wynaleziony został dawno, ale udoskonalany jest dopiero w dzisiejszych czasach. Podpowiadamy więc jak działa.
Silnik Diesla w porównaniu do jednostki benzynowej ma większą sprawność. Nie oznacza to jednak, że jest lepszym rozwiązaniem dla auta. Dlaczego? O tym dowiecie się w poniższym artykule.
Wankel - w środowisku motoryzacyjnym ostatnio często słyszy się tą nazwę silnika. Jest to jednostka napędowa z wirującym tłokiem, którego zasada działania znacznie różni się od tradycyjnego silnika spalinowego. Podpowiadamy więc, co to jest silnik Wankla.
Slogan reklamowy firmy Suzuki (Albo Suzuki, albo nic), w przypadku Kizashi bliski jest prawdy. Nowy, flagowy model ujrzał światło dzienne w 2010 roku. Pozycjonowany w segmencie D samochód ma wielu uznanych konkurentów.
Uszkodzona turbosprężarka oznacza wymianę na nową lub jej regenerację. Czytając ten poradnik dowiesz się, jak zdemontować turbo w Hyundaiu S Coupe.
Problem z silnikiem krokowym spotyka prawie każdego kierowcę. Mechanicy za wyczyszczenie pobierają wysokie opłaty. W poradniku tym podpowiemy, jak to zrobić samemu.
Przód jak ze sportowego auta, właściwie prawie jak z samolotu, tył jakby z minivana – to pierwsze skojarzenie, kiedy patrzy się na Roomstera. Czy tak nietypowe połączenie może być udane?
Jak wiadomo pompa paliwa w Fiacie Punto nie psuje się sama z siebie. Powodem uszkodzeń jest zazwyczaj słabej jakości paliwo. Z nami sam wymienisz uszkodzoną pompę paliwa.
Dacia Duster to już szósty model rumuńskiej marki. Mały SUV zadebiutował na polskim rynku w maju 2010. Koncern oferuje nam dwie wersje napędowe: na cztery i na dwa koła.
Kilka miesięcy temu w Nowym Jorku zaprezentowano nowego Volkswagena Jetta przeznaczonego na rynek w USA. Teraz pokazano europejską wersje auta. Różnią się one przede wszystkim ofertą jednostek napędowych.
Citroena C4 nowej generacji zaprojektowano zwracając szczególną uwagę na bezpieczeństwo i przestronność wnętrza.