Kategorie

Rynek motoryzacyjny

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Samochód elektryczny: cena może sprawić, że elektryka kupiłby każdy Polak. Jaka jednak musiałaby być ta cena? Taka sama jak w spalinowcach.
Jakie samochody kupują Polacy? Odpowiedzi na to pytanie postanowiło poszukać Ministerstwo Cyfryzacji. Wnioski? Nadal dominuje rynek wtórny.
Sprzedaż opon w Q1 2021 z dwucyfrowymi wzrostami. Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego zaprezentował dane, które napawają optymizmem.
Opel Corsa cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem ze strony kierowców. Dowód? Auto sprzedało się w ilości wynoszącej 300 tys. sztuk.
Najtańszy elektryk z logo Dacii będzie jednym z ważniejszych modeli w roku 2021 w gamie Grupy Renault. Jak marce minął rok pod znakiem pandemii?
Koniec diesla jest bliski? PSA przebudowuje francuską fabrykę. Ta przestawi się z produkcji silników wysokoprężnych na elektryczne.
Najpopularniejsze modele samochodów w Polsce w roku 2020? CarVertical postanowiło to sprawdzić. Podstawowy trend? Ten jest mocno proniemiecki!
Rynek motoryzacyjny został mocno dotknięty pandemią. Jak wyglądają konkretne dane i prognozy na przyszłość? O tym w raporcie Mitsubishi.
Firma doradcza Deloitte nie ma żadnych wątpliwości. Przychody branży motoryzacyjnej w latach 2018 - 2035 wzrosną aż o 50 proc. Jeszcze większy skok - bo o ponad 100 proc. - ma dotyczyć narzędzi finansowania zakupu aut.
Polski rynek motoryzacyjny ma się dobrze. Składa się na niego blisko 350 firm, które generują roczny dochód przekraczający 150 miliardów złotych. A to nie koniec optymistycznych liczb. Produkujemy bowiem ponad 450 tysięcy aut osobowych i 200 tysięcy użytkowych oraz blisko 6 tysięcy autobusów rocznie.
Specjaliści z systemu Yanosik postanowili bliżej przyjrzeć się polskiemu rynkowi samochodowemu. Interesowały ich najpopularniejsze modele, średni wiek aut oraz miejsca, w których kierowcy dokonują napraw.
Toyota postanowiła podsumować wyniki sprzedaży fabrycznie nowych samochodów w Polsce. Markę szczególnie cieszy sukces Corolli - to najchętniej kupowany model marki i jednocześnie drugi najchętniej kupowany samochód w Polsce.
Producenci motoryzacyjni działający nad Wisłą mają powody do zadowolenia. Sprzedaż nowych aut w naszym kraju nie zatrzymuje się. W roku 2018 padł kolejny rekord. Według raportu przygotowanego przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego w sumie Polacy kupili blisko 532 tysiące pojazdów i tym samym wygenerowali blisko 10-procentowy wzrost.
Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego "Samar'' informuje, że w 2018 r. do Polski sprowadzono ponad 1 mln używanych samochodów, co stanowi o ponad 7 proc. wynik większy niż rok wcześniej. Ponad 50 proc. aut sprowadzono z Niemiec, a średnia wieku importowanych aut wynosi 12 lat. ''Samar'' zauważa, że moda na stare diesle dalej trwa.
Auto Partner, polskie przedsiębiorstwo zajmujące się importem i dystrybucją części samochodowych otworzy pierwszą zagraniczną filię. Firma stawia także na rozwój placówek w kraju.
Wśród klientów indywidualnych najlepsze wyniki sprzedażowe uzyskuje marka Opel. To właśnie do salonu tej marki najchętniej przychodzi statystyczny Kowalski.
Jak podaje jeden z portali motoryzacyjnych produkcja Lexusów będzie od teraz odbywać się także w Indiach. Toyota ma przygotować otwarcie nowej fabryki swojego luksusowego dziecka.
Niewielkie śmigłowce tj. wiatrakowce cieszą się rosnącym zainteresowaniem wśród zamożnych Polaków. W cenie auta klasy średniej można nabyć znacznie szybszy pojazd, którego pilotaż nie jest tak trudny jak można by przypuszczać.
Utrudniona obsługa aut przez kierowców sprawia, że wyraźnie wzrasta liczba zakładów mechaniki pojazdowej, mogące je obsłużyć. Tym samym rośnie też rynek części zamiennych, które są dostarczane do warsztatów.
Rozwój branży motoryzacyjnej wpływa bezpośrednio na kondycję innych podmiotów gospodarczych. Obecnie na rynku europejskim obserwowany jest wzrost zapotrzebowania na aluminium spowodowany zwiększoną produkcją aut.
Samochody dla nastolatków określane potocznie mianem mikrosamochodów są coraz bardziej popularne w Polsce. Co decyduje o ich sukcesie?
Liczba rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce w lipcu 2015 r. jest większa 14,8 proc. od tej zanotowanej w lipcu 2014 r.
To dobra wiadomość dla każdego mieszkańca Europy. Rok 2014, jest pierwszym od sześciu lat, który europejska branża samochodowa zakończyła na plusie.
Rynek motoryzacyjny w Polsce stale rozszerza swój obszar działania. Dzięki temu branża ta duże szanse na osiąganie pozytywnych wyników w najbliższych latach.
Analitycy rynku są zgodni - przez najbliższe siedem lat produkcja samochodów będzie rosła w średnim tempie ok. 4 procent rocznie. To dobra wiadomość dla Polski, w której produkuje się masę części i podzespołów dla branży motoryzacyjnej.