Kategorie

Renault

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Chyba każdy kierowca popularnego auta kompaktowego np. Golfa marzy o tym aby poczuć chociażby namiastkę emocji, których doznać mogą najbogatsi tego świata poruszający się po drogach takimi dobrodziejstwami motoryzacji jak Lamborghini Gallardo czy Ferrari Italia. Właśnie dla ludzi pragnących mocnych wrażeń i dysponujących bardziej ograniczonym budżetem powstały te auta. W pełni funkcjonalne, ale dysponujące ponadprzeciętną mocą.
Organizowany już od 76 lat konkurs na Samochód Roku jest stałą częścią kalendarza najważniejszych wydarzeń motoryzacyjnych. Producenci aut o lat konkurują ze sobą aby to właśnie ich auto otrzymało ten prestiżowy tytuł.
Przedstawiamy propozycje jedenastu samochodów rynku wtórnego dostępnych za kwotę do 20 000 zł. Zobaczycie takie klasyki jak Volkswagen Golf czy Opel Astra. Nie zabraknie również mniej popularnych aut.
Japońska firma Nissan, planuje przywrócić do życia markę Datsun, która zniknęła z rynku w latach 80-tych XIX w. Samochody pod tą nazwą mają być tym dla Nissana, czym Dacia jest dla Renault.
Duże rodzinne kombi można mieć już za 5 – 6 tysięcy złotych. Samochód będzie miał wtedy przebieg rzędu 200 – 300 tysięcy kilometrów i nawet 18 lat. To dużo, ale wciąż można trafić całkiem ciekawe auto, pod jednym jednak warunkiem: Pamiętajmy, że rynek kombi pełen jest bardzo zjeżdżonych aut służbowych.
Renault Clio RS 200 "Ange & Démon" to limitowana wersja francuskiego hot hatcha, którego produkcja będzie ograniczona do… 666 sztuk.
Choć nie są prawdziwymi "dostawczakami", małe auta segmentu A i B (tzw. city vany) są przez producentów przystosowywane do potrzeb przedsiębiorców. Polega to głównie na fabrycznym zamontowaniu kraty oddzielającej przedział pasażerski od załadunkowego. Wielu małych przedsiębiorców jednak z takich aut korzysta.
Renault Twingo pojawiło się na rynku w 1993 roku i dzięki nietypowej bryle od razu przypadło do gustu klientom. Linia auta nieprzypadkowo przypomina polski prototyp Beskid, który nie wszedł do seryjnej produkcji.
Nowe Renault Twingo, które wejdzie do sprzedaży na początku 2012 roku jest pierwszym modelem, w którym zmieniono design marki.
Lifting nie zawsze oznacza duże zmiany. Można delikatnie wygładzić skórę wokół oczu, wklepać dobry krem i już wyglądać młodziej. Operacja plastyczna nie zawsze jest potrzebna. To samo dotyczy samochodów.
W 1887 roku dwaj Francuzi, René Panhard i Émile Levassor, przyjaciele ze szkolnej ławy, uruchomili swoją wytwórnię samochodów. Wcześniej rodzina Panhard’ów zajmowała się produkcją powozów i dyliżansów, a od 1867 roku także maszyn do obróbki drewna. W 1876 roku Panhard do spółki z Jean-Loisem Périn’em uruchomił produkcję silników spalinowych na licencji firmy Otto&Langen, ale widocznie okazały się one niezbyt dobre, ponieważ już 10 lat później firma Panhard-Périn uruchomiła produkcję silników na licencji Daimlera.
Pierwsze, co rzuca się w oczy patrząc na Neptę, to drzwi. Gdyby ktoś nam powiedział, że czteroosobowy kabriolet może mieć podnoszone drzwi w stylu Mercedesa 300SL Gullwing, zapewne popukalibyśmy się w głowę i wysłali delikwenta do najbliższego zakładu psychiatrycznego.
Pod koniec każdego miesiąca podsumowujemy testowane w tym czasie przez naszą redakcję auta i wybieramy najlepsze naszym zdaniem pojazdy w kategoriach Rozum i Serce.
Rekordowy wynik sprzedaży aut Dacia w Polsce został osiągnięty dzięki popularności modelu Duster, który był najlepiej sprzedającym się modelem gamy Renault/Dacia w czerwcu 2011 roku.
Znany od kilku lat Renault Koleos, w najbliższym czasie przejdzie face lifting mający na celu podniesienie sprzedaży francuskiego crossovera.
W ramach finału konkursu Renault "Bezpieczeństwo dla wszystkich", laureaci reprezentowali Polskę w finale w EuroDisneylandzie pod Paryżem. Plakat ich autorstwa zostanie umieszczony na billboardach w całym kraju.
Renault Samsung Motors zaprezentowało w Seulu model SM7. Luksusowa limuzyna napędzana silnikami V6 pojawi się w sprzedaży w drugiej połowie 2011 roku.
Renault przedstawiło nową wersję Renault Mégane Sport. Limitowana 265-konna edycja kompaktowego Megane powstanie zaledwie w 500 egzemplarzach
W Cannes odbyła się uroczysta gala Polska Noc Luksus i Piękno. Na najsłynniejszej ulicy w Cannes, bulwarze Croisette ustawione były samochody Renault- modele z limitowanej serii Renault Megane Coupe – Cabriolet Floride a także Renault Laguna Monaco.
Renault Espace jest dostępne w dwóch wersjach nadwoziowych, dwóch poziomach wyposażenia, jednym silnikiem w dwóch wariantach mocy, a także z dwiema skrzyniami biegów. W poradniku tym podpowiadamy, która wersja jest godna zainteresowania.
W maju 2011 roku w Polsce łączna sprzedaż samochodów Renault i Dacia wyniosła 2649. Wśród Renault największym powodzeniem wciąż cieszy się Clio, a prym w sprzedaży samochodów Dacia wiedzie model Duster.
Renault Espace to największe auto w ofercie producenta. Już od lat 80 poprzedniego stulecia producent udowadnia, że zna się na robieniu vanów. Do redakcyjnego testu trafił bogato wyposażony Renault Espace z mocnym dieslem pod maską i automatyczną skrzynią biegów.
Jeśli do spokojnego sedana włożymy mocny silnik i dodamy nieco sportowych atrybutów otrzymamy auto o zupełnie innym charakterze. Renault słusznie sądzi, że klienci wybierający auta tego typu też chcą się wyróżnić.

Renault 4

Renault 4 było uniwersalnym autem, w przystępnej cenie, z łatwo modyfikowalnym nadwoziem, dzięki czemu zostało wyprodukowane aż w ponad 8 milionach egzemplarzy Renault 4, co odegrało dużą rolę w popularyzacji tej francuskiej marki na całym świecie.
Renault Laguna dostępna jest w trzech wersjach nadwoziowych, w gamie znalazło się sześć jednostek napędowych oraz cztery wersje wyposażenia.
Renault Laguna III w porównaniu do modeli poprzednich generacji jest wykończona z większą starannością. A niedawny lifting najnowszej generacji Renault Laguny dodał autu więcej uroku.
Zakład w Cleon (Francja) rozpoczyna produkcję nowego silnika Renault Diesel Energy dCi 130. Najnowszy diesel będzie montowany w kompaktowych Renault i Nissanach.
Silniki z rodziny Renault F4R są szczególnie polecane przez mechaników wyspecjalizowanych w autach Renault. Klasyczny czterocylindrowy rzędowy, dwulitrowy, szesnastozaworowy benzyniak Renault to jeden z bardziej niezawodnych silników w historii tej marki.
Silnik Renault 1.9 dCi był produkowany w różnych wersjach i trafił pod maski aut kilku marek, również Nissana i Suzuki. Mimo licznych zalet, niestety poddany intensywnej eksploatacji, jest jednostką awaryjną.
Trzylitrowy silnik z serii ES lub L7X to jeden z niewielu przykładów spólnej pracy wszystkich trzech największych francuskich producentów aut. Praktycznie ta sama jednostka pracuje pod maskami limuzyn Renault, jak i koncernu PSA, czyli Citroena i Peugeota. Jakie wady i zalety ma to klasyczne 3.0 V6? Jak go eksploatować, jakie ma wady i zalety?
W Europie rusza sprzedaż małego „elektryka” od Renault. Model Twizy będzie dostępny od 6.990 Euro (około 28 tysięcy złotych)
W kwietniu 2011 Renault zanotowało najlepsze wyniki sprzedaży samochodów osobowych od początku roku. Najpopularniejszym modelem tej marki jest Clio, zaś w ofercie Dacii największym zainteresowaniem cieszy się Duster.
Francuska firma zaprezentowała wstępną wersję harmonogramu wprowadzenia do sprzedaży ekologicznych pojazdów.  Renault chce stać się liderem w produkcji samochodów w silnikami elektrycznymi.

Renault

Renault S.A. to francuski koncern samochodowy. Należą do niego marki Dacia, Alpine, Lada i Moskwicz.
Specjaliści prognozowali spadki sprzedaży nawet o kilkadziesiąt procent. Tymczasem dilerzy mogą cieszyć się wynikami podobnymi do zeszłorocznych. Na rynku dominuje Skoda, a na kolejnych miejscach są Opel, Fiat, Toyota i Renault.
Wymiana reflektorów w Renault Kangoo wiąże się z demontażem przedniego zderzaka. W poradniku tym, znajduje się opis, jak samemu wymienić przednie reflektory w Renault Kangoo.
Salon samochodowy w Genewie wchodzi w nową dekadę. To pierwsza w tym roku tak duża impreza motoryzacyjna, a tym samym święto motomaniaków, który są ciekawi jakie auta już niedługo będą czekać na nich u dilerów.
Z danych Ministerstwa Finansów wynika, że w styczniu 2011 roku do Polski sprowadzono o prawie jedną czwartą używanych samochodów osobowych więcej niż miesiąc wcześniej czyli w grudniu 2010 roku.
Pierwszego marca rozpocznie się 81. Salon Samochodowy w Genewie. To jedna z najważniejszych imprez motoryzacyjnych w Europie, na której swe produkty przedstawiają najważniejsi gracze sceny samochodowej. W tym roku hasłem przewodnim wystawy będzie ekologia.
Okazuje się, że Clio RS nie jest miniaturką sportowej Meganki. To zupełnie inne auto. W limitowanej wersji Gordini zapewnia poczucie wyjątkowości, ale wszystko ma swoją cenę
Operacja ręki się udała, na razie nie ma żadnych komplikacji, choć Roberta czekają jeszcze trzy drobne operacje. Jego ogólny stan lekarze oceniają jako dobry.
Sport Way to limitowana edycja kompaktowego sedana Renault o nazwie Fluence. Inżynierowie francuskiej marki nadali Renault Fluence bardziej sportowy charakter poprzez zamontowanie dodatkowych elementów karoserii.
W niedzielę 6 stycznia Robert Kubica jadący Skodą Fabią S2000 we włoskim rajdzie Ronde di Andora miał na pierwszym odcinku specjalnym Val Merula wypadek. Po długiej operacji Polak został wybudzony ze śpiączki farmakologicznej i reaguje na bodźce.
Rynek importowanych aut używanych w styczniu 2011 spadł w porównaniu do grudnia 2010. W styczniu zarejestrowano 39 682 samochodów osobowych, tj. o ponad 17% mniej niż w grudniu.
Pod koniec każdego miesiąca podsumowujemy testowane w tym czasie przez naszą redakcję auta i wybieramy najlepsze naszym zdaniem auta w kategoriach Rozum i Serce. W tym miesiącu na podium stanęły Fiat Bravo i Alfa Romeo Giulietta.
Awaria spryskiwaczy w Clio II jest dosyć często spotykana. Nie ma potrzeby wymieniania żadnego elementu. W poradniku tym dowiesz się, jak tanio i skutecznie naprawić spryskiwacze w Clio II.
W celu wymiany żarówek w panelu sterowania nawiewem, nie musimy jechać do serwisu. W poradniku tym pokażemy, jak samemu przywrócić podświetlenie w naszym panelu regulacji nawiewem.
Chętni na zakup Renault Scenica nie mają łatwego wyboru. W ofercie są dwie wersja nadwoziowe – pięcio i siedmiomiejscowa oraz szeroka gama jednostek napędowych. Podpowiadamy, na którą odmianę warto się zdecydować.
Trzecia generacja Renault Scenic nie rozczaruje fanów aut tego segmentu. Najnowszy Scenic jest bardzo funkcjonalny, lepiej wykończony niż poprzednik i nadal bardzo komfortowy.
Renault Sport od lat opracowuje sportowe wersje cywilnych aut francuskiej marki. Robi to w dodatku nieźle, bo podrasowane "renówki" zyskują uznanie nawet w oczach osób związanych ze sportem motorowym.