Kategorie

Produkcja samochodów w Polsce

FCA ma powód do radości. W tym roku linię tyskich zakładów opuścił 12-milionowy samochód. Imponujący jubileusz fabryce udało się osiągnąć po 44 latach działalności.
Fabryka samochodów w Tychach kończy produkcje Forda KA. Model ten przestanie zjeżdżać z taśm fabryki w kwietniu 2016 roku.
W Tyskiej fabryce Fiata powstał 1,5 miliony egzemplarz modelu 500. Włoska firma produkuje swój stylowy model w polskiej fabryce od początku jego rynkowej kariery.
Polacy od czasów Poloneza nie doczekali się własnej marki samochodów, ale zagraniczne firmy produkują na naszym terenie ponad 500 000 aut rocznie. Auta jakich marek są u nas składane?
Opel Astra piątej generacji będzie produkowana w Polsce i to już od września tego roku. Niemiecka fabryka w Gliwicach do tej pory wytwarzała Opla Astrę IV oraz model Cascada. Aby rozpocząć produkcję nowego auta, koncern z Niemiec będzie musiał zainwestować w fabrykę 130 mln euro.
Polska firma Alumetal zajmuje się produkcją stopów aluminium do aut osobowych z całej Europy. Z roku na rok notuje wyraźne wzrosty sprzedaży , a tym samym i zysków. Dlaczego nie straszne jest jej embargo nałożone przez Rosję?
Prognozowana produkcja w poznańskiej fabryce Volkswagena w tym roku ma wynieść ok. 174 tys. samochodów. To nieznacznie mniej niż w zeszłym roku. Połowę wolumenu produkcji ma stanowić model Caddy czwartej generacji.
Z tyskiej fabryki Fiat Auto Poland płyną optymistyczne wiadomości. W styczniu 2015 r. zanotowano wzrost produkcji o 8,6 % w porównaniu do stycznia 2014 r.
Zdaniem Artura Tomaszewskiego z DNB Bank Polska powodem, dla którego producenci nie tworzą w Polsce nowych fabryk samochodów jest fakt, że Polacy kupują za mało nowych samochodów. Czy faktycznie jest to jeden z głównych powodów? Dlaczego kupujemy tak mało nowych aut?
Na targach w Detroit dyrektor Opel Group przedstawił plan rozpoczęcia produkcji aut marki Buick w Polsce. Które modele będę u nas wytwarzane?
Fabryka samochodów w Tychach po raz pierwszy od pięciu lat zanotowała w 2014 r. wzrost produkcji. W zeszłym roku z taśm tyskiej fabryki zjechało prawie 314 tys. samochodów.
Kondycja polskiego rynku motoryzacyjnego zależy głównie od eksportu, czyli popytu na rynkach zagranicznych. Polscy konsumenci dużo rzadziej wybierają nowy samochód niż społeczeństwa o podobnym stopniu zamożności. Tracą na tym przede wszystkim Polacy. Jest obawa, że jak popyt krajowy nie wzrośnie, inwestorzy będą lokować fabryki u naszych sąsiadów z regionu.
Wicepremier Janusz Piechociński jest przekonany, że w 2015 r. produkcja samochodów w Polsce wróci do poziomów z lat prosperity.
Produkcja samochodów w pierwszym półroczu 2014 r. w fabryce Fiat Auto Poland w Tychach wzrosła o 11,2 proc względem analogicznego okresu roku 2013.