Kategorie

Poślizg

Nawet, jeśli w przyszłości wszystkie pojazdy będą wyposażone w ESP, wciąż będzie dochodziło do dachowań. I choć tylko 3% wszystkich kolizji kończy się dachowaniem to w przypadku śmiertelnych wypadków, aż 20% dochodzi na skutek dachowania .
Zjawisko podsterowności pojawia się w momencie, gdy przednie koła wchodząc w zakręt mają niewystarczającą przyczepność, przez co zwiększa się kąt poślizgu. Jak reagować? A może jest sposób na jej uniknięcie?
Lift-Off Oversteer, czyli nadsterowność spowodowana ujęciem gazu. Stosuje się ją we wszystkich rodzajach pojazdów, chociaż najgorzej działa ona w przypadku aut przednionapędowych i tych z automatyczną skrzynią biegów.
Jest kilka sposobów na wprowadzenie samochodu w poślizg, na przykład na „rybkę”, „wahadło”, „skandynawskie szarpnięcie” czy z ujęciem gazu.  W tym poradniku przybliżymy istotę "skandynawskiego szarpnięcia".
Na „rybkę”, „wahadło”, „skandynawskie szarpnięcie” czy z ujęciem gazu – sposobów na wprowadzenie samochodu w poślizg jest przynajmniej kilka. Nie polecamy trenować ich na drogach publicznych.
Opony wrzucone w róg garażu, na strych czy do komórki nie stracą przez kilka miesięcy swoich właściwości jezdnych, ale przechowywane w prawidłowy sposób posłużą nam nieco dłużej.
Opony przechowywane we właściwy sposób, pozwolą cieszyć się ich dłuższą eksploatacją. Będą mniej narażone na zużycie i zniszczenie niż opony rzucone bezładnie w kąt garażu.
Przyczyn, z powodu których samochód nie utrzymuje kierunku do jazdy na wprost jest kilka. W niektórych przypadkach może być to dla kierowcy sygnał, że niedługo będzie trzeba sięgnąć do portfela.
To nie tak, że wszyscy wulkanizatorzy są nieuczciwi. Ale części z nich na pewno polecamy patrzeć na ręce. A może, na co innego?
Na wstępie należy zaznaczyć, że nie wszyscy wulkanizatorzy są nieuczciwi.  Niestety część z nich tylko czeka aby wykorzystać okazję i naciągnąć nieświadomego użytkownika. W artykule prezentujemy na co zwrócić szczególną uwagę.
Przed dłuższą podróżą naszym samochodem musimy zadbać nie tylko o perfekcyjne przygotowanie techniczne pojazdu. Niebagatelny wpływ na jakość jazdy będzie miało wyznaczenie jak najkrótszej trasy podróży, optymalne rozplanowanie postojów czy też zadbanie o zmianę kierowcy po maksymalnie czterech godzinach prowadzenia samochodu.
Islandia to piękny kraj o zimnym klimacie. Jest bardzo atrakcyjny turystycznie, szczególnie zimą. Panują tu jedne z najtrudniejszych warunków meteorologicznych na świecie.
Wybór rodzaju bieżnika zawsze stawia nas przed dylematem. Aspekt wizualny nie może przeważyć nad tym jak opona zachowuje się na drodze. Przybliżamy wzory bieżników jakie możemy spotkać w ofercie współczesnych producentów.
W opowieściach kierowców w przydrożnych barach pojawia się czasem motyw „załapania pobocza” i ściągnięcia samochodu z jezdni do rowu lub w pole.
Podczas holowania ciężkiej przyczepy może się zdarzyć, że zaczyna ona wyczyniać przeróżne „harce”, które są bardzo trudne do opanowania. Tor jazdy holowanej przyczepy nie pokrywa się zupełnie z torem jazdy ciągnącego ją samochodu.
Nieraz, aby dojechać do zaplanowanego celu, trzeba opuścić asfaltową lub betonową szosę i zjechać na drogę gruntową. Takie drogi, odpowiednie dla pojazdów konnych, nie są przyjazne samochodom.
Współczesne samochody wyposażone są w wiele systemów zwiększających nasze bezpieczeństwo. Jednym z nich jest ABS. Aby używać go poprawnie, warto wiedzieć, jak działa.
Częstym zjawiskiem podczas jazdy po drogach piaszczystych, błotnistych lub przysypanych śniegiem jest tzw. zakopanie się samochodu.
Świeżo zasypane drogi są zmorą kierowców. Nie ma problemu, gdy drogę przetrą inne pojazdy lub gdy leżący na jezdni śnieg jest lekki i puszysty. Gorzej, jeżeli trzeba samemu przebijać się przez zasypaną drogę.
Spośród trudnych warunków, jakie mogą nękać kierowcę na drodze do najmniej dokuczliwych należą opady deszczu.
Jak uniknąć poślizgu? Wielu kierowców nurtuje to pytanie, na które nie zawsze potrafią znaleźć odpowiedź. W poradniku radzimy jak postępować w razie poślizgu.
Mimo, że jedziemy z dużą prędkością, możemy skrócić sobie drogę hamowania.
 W driftingu chodzi głównie o show, o pokaz umiejętności – podobnie jak w motocyklowym stuncie. Jednak i tu są elementy, które poddaje się surowej ocenie.
Okazuje się, że w zimie wystartowanie na śliskiej powierzchni nie jest takie proste. Jak to zrobić?
Hamowanie jest przede wszystkim zależne od tego, jak szybko jedziemy. Naucz się prawidłowo określać drogę hamowania.
Śliska nawierzchnia dróg stanowi poważne niebezpieczeństwo dla kierowców. Aby nie wpaść w poślizg, zastosuj się do poniższych zasad.
W trakcie zimy nasz samochód potrzebuje specjalnej opieki. Oto kilka rad na temat tego, jak ułatwić mu przetrwanie tego trudnego okresu.
Zakopanie się w śniegu zdarza się nawet najlepszym kierowcom. Ważne by wyjść z tej opresji z godnością i…..sprawnym samochodem.
Zimą łańcuchy zwiększają przyczepność samochodu i pozwalają wjechać na zaśnieżone i oblodzone podjazdy. Oto kilka rad jak je bezstresowo założyć na koła pojazdu.
Prognoza pogody, jak sama nazwa wskazuje, to program dostarczający nam najświeższych informacji meteorologicznych dotyczących naszego regionu.
Nasz rynek zaczynają zalewać tanie opony, chińskiej produkcji. Jedni sceptycznie podchodzą do tego rodzaju "okazji", inni patrząc jedynie na cenę kupują je bez zastanowienia. W tym poradniku obnażamy całą prawdę o chińskich wyrobach oponiarskich.
Coraz częściej w ofertach sklepów z oponami znajdują się opony z Chin. Jedni podchodzą do nich z dystansem, drudzy kupują bez zastanowienia. W poradniku tym odkryjemy całą prawdę o oponach z Chin.