Kategorie

Poradniki motoryzacyjne

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Choć możliwości jest kilka, zdecydowanie najlepszym i najszybszym sposobem jest przelot samolotem - podróż z Polski potrwa od ok. 9 do nawet kilkudziesięciu godzin, w zależności od miejsca docelowego.

Filadelfia

Filadelfia to kolebka USA. To tu ojcowie-założyciele USA podpisali deklarację niepodległości, to tu odbył sie pierwszy kongres rewolucyjny, miasto było też jedną z kilku stolic kraju w okresie wojny o niepodległość.
Oto najbardziej europejskie miasto USA i metropolitalna perła zachodniego wybrzeża: San Francisco. To jedna z głównych atrakcji turystycznych tego rejonu.
Nie jest może największy, najgłębszy ani najdłuższy na świecie, ale z pewnością jest najbardziej spektakularnym kanionem na świecie. Widok Wielkiego Kanionu zapiera dech w piersiach.
Muzycy komponowali na jej temat piosenki, poeci pisali wiersze, filmowcy kręcili filmy... cóż tak niezwykłego jest w kawale asfaltu łączącym Chicago z Los Angeles, a zwanym Route 66?
Wschodnie wybrzeże USA rozpościera się od stanu Maine na północy, aż po Florydę i wyspę Key West, odległej od Kuby o zaledwie 90 mil.
Yellowstone to miejsce zwane „krainą czarów”. Pierwszy park narodowy na świecie, słynny za sprawą gejzerów, gorących źródeł, niesamowitej przyrody, Wielkiego Kanionu i ponad tysiąca mil pieszych tras.

Nowy Jork

Nowy Jork to brama do USA. To tu w pierwszej kolejności zawijały statki z imigrantami, to tu stoi sprezentowana Amerykanom przez Francuzów Statua Wolności ze swym słynnym mottem "Dajcie mi swoich zmęczonych i biednych", fragmentem sonetu Emmy Lazarus "The New Colossus".
O Miami, Florydzie i Key West słyszał chyba każdy. To centrum wypoczynkowe wschodniego wybrzeża, ale też piąty największy rejon metropolitalny w USA, a nawet... najbogatsze miasto w całych Stanach!
Las Vegas to najbardziej rozrywkowe miasto USA. Pełno jest w nim hoteli, kasyn, sklepów i restauracji... i właściwie nic poza tym. Warto je jednak zwiedzić, jest to bowiem miejsce jedyne w swoim rodzaju.
Jazda samochodem po USA nie różni się aż tak bardzo od jazdy po Europie. Jak zwykle jednak diabeł tkwi w szczegółach i warto wiedzieć o kilku zasadach.
Volvo zaprezentowało swojego pierwszego SUVa w 2002 roku. Była to całkowita nowość dla szwedzkiego producenta, który nigdy nie miał do czynienia z autami tej klasy (pomijając lekko uterenowione Volvo XC70). Auto, pomimo 9-letniej obecności na rynku, nadal nie doczekało się następcy, co czyni go atrakcyjną propozycją na rynku aut używanych. Niewiele jest bowiem aut tej klasy, pozostających nadal w sprzedaży, które można kupić już za 40 tys. złotych.
Peugeot 407 zaprezentowany został w 2004 roku. Na początku oferowana była wersja sedan oraz kombi, zaś po roku dołączyła do nich odmiana coupe. Peugeot 407 od początku miał przed sobą trudne zadanie. Spore oczekiwania, jakie kładziono na auto, były spowodowane bardzo dobrą opinią poprzednika, modelu 406. Ceniono go przede wszystkim za trwałość i niskie koszty eksploatacji. Niestety, 407 nie cieszy się już tak nieposzlakowaną opinią.
Audi A3 II generacji zostało zaprezentowane w 2003 roku. Rok później do oferty dołączyła 5-drzwiowa wersja Sportback. W 2008 roku do sprzedaży trafiła odmiana Cabrio. Mimo, że auto bazuje na rozwiązaniach z Golfa, jest lepiej wykończone, bardziej prestiżowe, a co za tym idzie – droższe.
Mazda 6 I generacji została wprowadzona do sprzedaży na wiosnę 2002 roku. Jej poprzednik, model 626 zyskał opinię auta wyjątkowo bezawaryjnego (co potwierdzają czołowe pozycje w rankingach niezawodności). Także w przypadku Mazdy 6 właściciele nie muszą się nadto martwić o częste wizyty w warsztatach. W dodatku auto jest ładne i ma w palecie kilka dobrych silników.
Trzecia generacja Hondy CR-V została zaprezentowana podczas targów w Paryżu w 2006 roku. Na polskich drogach jest dostępna od lutego 2007 roku. Stylistyka została odświeżona i miała nawiązywać do oferowanych modeli, w tamtym okresie. Od tej pory stała się jednym z liderów klasy SUV.
BMW X5, pierwszy SUV w historii marki z Monachium, został zaprezentowany w 1999 roku. Był to czas, kiedy na rynku luksusowych „rekreacyjnych terenówek” była bardzo mała konkurencja. Dopiero co wyszedł na rynek Mercedes ML, Lexus dopiero przymierzał się do wypuszczenia na rynek modelu RX, zaś o modelu Q7 jeszcze nie myślało chyba nawet samo Audi. Teraz, po wielu latach, można kupić BMW X5 w cenie pięć lub sześć razy niższej od ceny salonowej.
Dla tych, którzy szukają możliwości szusowania na nartach na terenie swojego województwa, przedstawiamy kilka miejscowości na terenie kraju, do których można się wybrać. Nie są to wprawdzie góry, ale radość z jazdy pozostaje.
Mercedes klasy C drugiej generacji został zaprezentowany w 2000 roku. Samochód w przeciwieństwie do swojego poprzednika, modelu W202, był reprezentantem całkowicie nowego działu w historii Mercedesa. Na przełomie wieków Mercedes zaczął bowiem produkować auta nie tylko luksusowe i wygodne, ale i ładne, dobrze prowadzące się, a co najważniejsze – skierowane do młodszej klienteli niż dotychczas. Jaki jest więc Mercedes klasy C drugiej generacji?
Honda Accord VII generacji zadebiutowała w 2002 roku. Początkowo oferowano wersję sedan, poźniej także kombi. Dzięki dynamicznej sylwetce i dobrym silnikom (zarówno benzynowe i-VTEC, jak i wysokoprężne i-CTDi) auto szybko zyskało popularność.
Czy można prowadzić auto w czasie ciąży? To pytanie zadaje sobie wiele przyszłych mam. Według specjalistów, jeżeli ciąża przebiega prawidłowo, podróżowanie nie powinno sprawiać problemu. Na polskich drogach ryzyko jest dość spore, jednak jeżeli już się na to decydujemy, to warto wcześniej odpowiednio zaplanować podróż.
Kiedy myślimy o Irlandii, widzimy przed oczami brodatego mężczyznę w kraciastej spódnicy, grającego na kilcie. Irlandia to również kraj miłośników przesiadywania w pubach oraz kraj...polskich emigrantów. Zanim wybierzemy się do Irlandii czy to w celach zarobkowych, czy rekreacyjnych, warto zapoznać się z poniższym przewodnikiem.
Województwo Śląskie, choć nie jest typowo górską krainą, to oferuje kilka kurortów narciarskich, gdzie można szusować na pokrytych białym puchem stokach. Największe z nich, w Szczyrku i Korbielowie, od dawna są w czołówce polskich miejscowości narciarskich i nadal nie tracą na popularności.
Na spragnionych wrażeń miłośników białego szaleństwa czekają ośrodki narciarskie na terenie Dolnego Śląska. Kurorty znajdują się na terenie Karkonoszy, w Masywie Śnieżnika, w Górach Orlickich i Górach Sowich. Niektóre z nich są znane, a inne bardziej kameralne i mniej nowoczesne, lecz warto je odwiedzić, by wśród pięknej przyrody odpocząć od zgiełku miasta.
Couchsurfing, obok autostopu, carpoolingu czy backpackingu, jest uważany za jeden z najbezpieczniejszych oraz najlepszych sposobów na tanie podróżowanie. Zrzesza on ludzi na całym świecie, którzy dzięki swej życzliwości ułatwiają sobie nawzajem podróżowanie - głównie poprzez oferowanie darmowych noclegów.
Po Małopolsce czas na Podkarpacie. Ośrodki narciarskie w Bieszczadach i Beskidzie Niskim są bardziej kameralną, lecz interesującą alternatywą dla przepełnionego Zakopanego czy Szklarskiej Poręby.
Sezon narciarski za pasem, więc warto rozejrzeć się, co mają do zaproponowania nasze rodzime ośrodki narciarskie. Wbrew pozorom nie jest ich mało i próbują dorównać kurortom europejskim, dlatego możemy spodziewać się, że z roku na rok będą się rozwijać.
Anglia kojarzy się nam z wieloma rzeczami: charakterystycznymi taksówkami, czerwonymi budkami telefonicznymi, królową i narodową potrawą fish&chips (ryba z frytkami). Kierowcy przede wszystkim kojarzą Anglię z ruchem lewostronnym. Oprócz tego, którą stroną drogi należy jeździć w ojczyźnie Beatlesów, warto zapoznać się z kilkoma szczegółami dotyczącymi podróży po Anglii.
Belgia kojarzy nam się głównie z czekoladą i frytkami. Tam też znajduje się siedziba Parlamentu Europejskiego. Zanim zdecydujemy się na podróż do Belgii, (chociażby po to by skosztować jeden z 1000 gatunków belgijskiego piwa) warto zapoznać się z tym, co może spotkać nas w na drodze w Belgii.
Litwa to dla Polaków kraj szczególny. Przed długi okres bowiem Polska i Litwa były związany wspólną historią. Jest to nie tylko ojczyzna Adama Mickiewicza, ale i najbliższy nam kulturowo kraj nadbałtycki. Przed wizytą u naszych północno-wschodnich sąsiadów, warto zapoznać się z krótkim opisem dotyczącym tego, na co zwrócić uwagę podczas pobytu na Litwie.
Ośrodki narciarskie na Słowacji stają się coraz bardziej popularne i prześcigają się w zdobywaniu narciarzy. Ich atrakcyjność wśród Polaków polega przede wszystkim na bliskim położeniu i nie wygórowanych cenach. Dlatego Ci, których nie stać na wyjazd w Alpy mogą skorzystać z nowoczesnej infrastruktury narciarskiej u naszych południowych sąsiadów.
Zimowy, aktywny wypoczynek w Norwegii- czemu nie? Tym bardziej, że na narciarzy czeka ok. 200 ośrodków w całym kraju, więc jest w czym wybierać. Śnieg i warunki narciarskie nawet do czerwca oraz bardzo dobrze przygotowane trasy czekają na spragnionych wrażeń turystów.
Wielkimi krokami zbliża się zima, a co za tym idzie – sezon narciarski. Tak jak przed każdym wyjazdem na wakacje, tak i przed wyjazdem na narty należy sprawdzić to i owo w naszym aucie. W poradniku podpowiadamy, jak zrobić to solidnie i fachowo.
Volkswagen Passat dostępny jest w dwóch wersjach nadwoziowych, z napędem na jedną lub dwie osie, ze zautomatyzowaną lub manualną przekładnią, a w ofercie jednostek napędowych znalazło się aż sześć silników. Co więcej do wyboru są trzy odmiany wyposażenia.
Islandia to piękny, a zarazem dziwny kraj. Wulkany, wodospady i gejzery, w połączeniu z nieznaną, ciekawą kulturą tworzą niesamowitą mieszankę. Planując wakacje samochodem, warto zastanowić się, czy oprócz słonecznego południa Europy, nie warto by było pokierować się na północ.
Wrócić do domu swoim autem i to po kilku głębszych, a nawet jeździć bez prawa jazdy! Teraz to możliwe, a nawet całkiem legalne, bo samochód prowadzi za Ciebie kierowca.
Ośrodki narciarskie w Niemczech leżą głównie w południowej części kraju w Alpach i tam właśnie można spotkać najwięcej obcokrajowców, wśród których Polaków nie brakuje.
W naszym podróżowaniu po europejskich kurortach narciarskich tym razem wybierzmy się do naszych południowych sąsiadów, Czechów. Czeskie ośrodki narciarskie przyciągają turystów dobrymi warunkami narciarskimi, obecnością źródeł termalnych, a przede wszystkim tym, że Czechy należą już do Unii Europejskiej.
Austriackie tereny górskie to raj dla miłośników jazdy na nartach. Kraj jest nastawiony na zimową turystykę górską i dobrze przygotowany do obsługi turystów. Austria przyciąga ze względu na bliskie położenie, ogromną bazę noclegową i atrakcyjne tereny narciarskie.
Szwajcaria jest jednym z najczęściej odwiedzanych krajów europejskich w sezonie zimowym. Dzięki temu, że ponad 60% kraju zajmują Alpy, narciarze mogą znaleźć tu miejsce dla siebie. Lista kurortów zimowych jest dość długa i różnorodna.
Samochodem na narty no Norwegii? Norwegia kojarzy nam się bardziej z fiordami, reniferami i drożyzną niż z narciarstwem. Niewiele osób wie, że kraj ten ma całkiem bogatą ofertę w zakresie sportów zimowych. Zanim zdecydujemy się na wyjazd, warto się zapoznać ze szczegółami dotyczącymi podróży po Norwegii.
Nowa Kia Picanto, podobnie jak model Rio, zakwalifikowała się do konkursu na Samochód Roku 2011. Czy najmniejszy model w ofercie koreańskiego producenta ma szansę zdobyć ten prestiżowy tytuł?
Ministerstwo Infrastruktury ma zamiar wprowadzić istotne zmiany w rejestracji samochodów, które wyciągną z kieszeni kierowców dodatkowe pieniądze - podajeRMF FM i rmf24.pl.
Seat Ibiza ma pewną pozycję wśród aut z segmentu B. Jest bardzo popularny i cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku aut używanych.
Alfa Romeo 166 od początku produkcji pobudzało zmysły miłośników motoryzacji, stając się jednocześnie ciekawą alternatywą dla luksusowych limuzyn.
Największym konkurentem Astry H pozostaje Volkswagen Golf V. Podczas debiutu Opla Astry III generacji we Frankfurcie w 2003 roku stała się poważnym rywalem dla popularnego modelu Volkswagena.
Są duże, często mocne i cieszą się opinią bezpieczniejszych. Mimo tego, że są droższe w zakupie i użytkowaniu od „jednonapędowców”, zyskują coraz większą popularność – mowa o rodzinnych samochodach z napędem na cztery koła. Eksperci serwisu otoMoto.pl sprawdzają, jakie ciekawe egzemplarze można „upolować” w przedziale 35-40 tys. złotych.
Nie trzeba wydawać setek tysięcy żeby stać się właścicielem luksusowego auta. Limuzyny klasy premium bardzo tracą na wartości i już po 8-9 latach auto warte jako nowe ponad 200 tysięcy złotych można kupić za... 30 tysięcy. Warto szukać diesla, bo utrzymanie auta klasy wyższej nie jest tanie.
Modne nowe SUV-y kosztują i to nie mało, bo ponad 100 tysięcy złotych. Wcale nie trzeba jednak wydawać tyle, żeby stać się posiadaczem toyoty RAV4, hondy CRV czy land rovera Freelander’a. Takie auto można już mieć za okrągłe 20 tysięcy złotych.
Duże rodzinne kombi można mieć już za 5 – 6 tysięcy złotych. Samochód będzie miał wtedy przebieg rzędu 200 – 300 tysięcy kilometrów i nawet 18 lat. To dużo, ale wciąż można trafić całkiem ciekawe auto, pod jednym jednak warunkiem: Pamiętajmy, że rynek kombi pełen jest bardzo zjeżdżonych aut służbowych.