Kategorie

Pojazdy autonomiczne

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Co stanowi największe wyzwanie w rozwoju autonomicznych samochodów? Czy rozpowszechnienie pojazdów poruszających się w ruchu drogowym bez udziału kierowcy jest uzależnione od stworzenia dodatkowej infrastruktury?
Samochody autonomiczne wymagają bardzo zaawansowanego oprogramowania, które stanowi "mózg" pojazdu. Wymaga to od producentów samochodów nawiązania współpracy z firmami technologicznymi. Partnerami Audi są NVIDIA i Mobileye. Co razem kombinują?
Aby przyspieszyć wdrożenie na rynek pojazdów autonomicznych Toyota, BMW i Allianz wykupiły licencję na technologię sztucznej inteligencji opracowaną przez firmę Nauto z Doliny Krzemowej. Dzięki niej będą ony mogły skrócić czas niezbędny do opracowania samochodów sterowanych sztuczną inteligencją!
Autonomiczne Audi A7 "Jack" przeszło kolejne, udane testy na drodze. Samochód, który nie potrzebuje jest zatem koncepcją coraz bardziej realną.
Volvo zamierza wdrożyć eksperymentalny program autonomicznej jazdy, w którym udział wezmą zwykli kierowcy użytkując pojazdy na drogach publicznych podczas codziennej jazdy. Na czym ma on dokładnie polegać?
Technologia związana z wdrożeniem do produkcji samochodów autonomicznych rozwija się w szybkim tempie. Bosch po raz kolejny testuje tego typu pojazd, tym razem w Japonii.
Badania nad pojazdami autonomicznymi pociągają za sobą rozwój technologii w dobrach suplementarnych do samochodu, na przykład w oponach. Goodyear przedstawił koncepcję opony IntelliGrip przeznaczonej do samochodów autonomicznych. Co "potrafi" taka nowatorska opona?