Kategorie

Opony całoroczne

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Opony letnie w zimie stanowią ewidentne zaniedbanie kierowcy. Tylko czy to może się stać podstawą dla ubezpieczyciela do odrzucenia roszczenia?
Opona całoroczna a zimowa: czym się różnią, jakie mają parametry i jak wygląda ich klasyfikacja prawna? O tym opowiemy w tym materiale.
Opony letnie z homologacją zimową, czyli dziś przyjrzymy się ciekawej alternatywie dla zimówek. Czemu tak się je określa i skąd wzięła się nazwa?
Czy każdy kierowca powinien mieć dwa komplety opon sezonowych? No właśnie nie. Dobrym rozwiązaniem mogą być opony wielosezonowe.
Jak coś jest do wszystkiego, to jest do... niczego? No właśnie okazuje się, że nie. I choć opony całoroczne sprawdzają się w naprawdę zróżnicowanych warunkach, nadal nie są dobrym pomysłem dla wszystkich kierowców. Zatem kiedy warto kupić wielosezonówki?
Ponad 1/3 wypadków ma związek z kondycją ogumienia, natomiast tylko 2/3 kierowców w sezonie jesienno-zimowym jeździ na oponach zimowych lub całorocznych z homologacją zimową - takich informacji dostarczają eksperci PZPO. Specjaliści wskazują, że opony jako jedyny element łączący pojazd z drogą mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Odpowiednie ogumienie zwiększa bezpieczeństwo, skraca drogę hamowania oraz przekłada się na zmniejszone zużycie paliwa.
Opony to jedyna powierzchnia styku między samochodem a nawierzchnią, dlatego ich jakość i stan techniczny mają kluczowe znaczenie dla naszego bezpieczeństwa. Kiedy opony nadają się do wymiany? Oto pięć sygnałów, które świadczą o tym, że należy wymienić opony na nowe.
Zakup używanego ogumienia o nieznanej historii to zawsze ruletka – nigdy nie ma pewności, czy nie trafi się na wadliwą oponę. W fabrykach nowe opony z zerowym przebiegiem są prześwietlane promieniami rentgenowskimi, żeby zbadać czy nie posiadają wewnętrznych wad. Czy warto kupić opony z drugiej ręki?
Ciężki sprzęt użytkowany w terenie nie może zawieść, a w off-roadowych warunkach opony mają niebagatelne znaczenie. Firma Nokian zaprezentowała nową oponę terenową, przeznaczoną zarówno dla wojska, jak i do cywilnych pojazdów
Wielu kierowców bagatelizuje kwestię ciśnienia w oponach. O zbyt niskim ciśnieniu przypominamy sobie w najmniej odpowiednim czasie, a warto pamiętać, że zarówno za niskie jak i za wysokie ciśnienie w oponach negatywnie wpływa na stan ogumienia. Jak często należy sprawdzać ciśnienie w oponach?
Początki współcześnie znanych nam opon samochodowych sięgają końca lat 40 XX wieku. Dokładnie w 1947 roku po raz pierwszy została zaprezentowana światu opona bezdętkowa, która jest obecnie podstawowym i najpopularniejszym typem opony stosowanym w samochodach. I choć założenia konstrukcyjne pozostały podobne do tych z połowy ubiegłego wieku to stały rozwój techniki, wiedzy inżynierskiej i materiałowej sprawił, że najnowsze modele znacząco odbiegają od swoich pierwowzorów.
Coraz krótsze i cieplejsze zimy sprawiają, że wielu kierowców zastanawia się nad zakupem opon całorocznych. Jakie wady i zalety ma tego typu ogumienie? Czy warto kupić opony całoroczne?
Oddając nasz samochód do wulkanizatora na zmianę opon lub ich naprawę oczekujemy profesjonalizmu. Niestety, z jakością usług w warsztatach wulkanizacyjnych bywa różnie. Jakie błędy najczęściej popełniają wulkanizatorzy?
Nieważne czy jest markowa, czy budżetowa, niektóre uszkodzenia dyskwalifikują oponę z dalszej eksploatacji. Nie warto się narażać. Sprawdź, kiedy opona jest do wymiany.
Przy okazji każdej zmiany opon zimowych na letnie i na odwrót tysiące polskich kierowców ma wątpliwości związane z ogumieniem. Na którą oś założyć lepsze opony - na przednią czy tylną? Podpowiadamy jak założyć opony, by nie ucierpiało na tym bezpieczeństwo podróżowania.
Nokian to jeden z najbardziej znanych producentów opon na świecie, kojarzony zazwyczaj z wysokiej klasy oponami zimowymi. Fińskie przedsiębiorstwo w tym roku świętuje swoje 120-lecie.
Fiński producent opon właśnie ogłosił, że wprowadzi do sprzedaży nowe modele opon zimowych, przeznaczonych na różne rynki na świecie. Mowa o oponach Nokian Hakkapeliitta R3, Nokian Hakkapeliitta R3 SUV, Nokian WR SUV 4 oraz Nokian WR G4.
Co wybrać? Opony zimowe, czy całoroczne? Kluczowy w tym względzie jest sposób eksploatacji samochodu. Oba rozwiązania mają wady i zalety, przedstawiamy je poniżej.
Michelin rozwija innowacyjną technologię CrossClimate, czyli konstrukcji opon letnich z homologacją zimową. Producent oferuje nowatorskie ogumienie w coraz szerszej gamie rozmiarów.
Fulda Multikontrol to pierwsza całoroczna opona niemieckiego producenta. Czym się charakteryzuje i w jakich rozmiarach jest dostępna?
Czy zamiast każdego sezonu zmieniać ogumienie nie lepiej skorzystać z obfitej oferty opon całorocznych? Można. Ale to, czy takie rozwiązanie będzie dla użytkownika satysfakcjonujące zależy od wielu czynników.
Czy zakup opon całorocznych zamiast zimowych jest lepszym rozwiązaniem? Czy zawsze taka strategia pozwala na obniżenie kosztów eksploatacji?