Kategorie

Opłaty drogowe

e-TOLL: rejestracja do systemu jest skomplikowana? W żadnym razie! Teraz rejestrację można autoryzować nawet mObywatelem.
Według Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa planowane wprowadzenie opłat za przejazd niemieckimi drogami stanowi naruszenie zasady niedyskryminacji zapisanej w art. 18 Traktatu o Funkcjonowaniu UE. Wątpliwości budzą plany w ramach których niemieccy obywatele mieliby uzyskiwać ulgę podatkową w wysokości poniesionych opłat za korzystanie z dróg.
Jaki system poboru opłat powinien obowiązywać w Polsce? Pomysłów jest wiele, choć wszyscy są zgodni co do jednego - w UE system poboru opłat powinien zostać ujednolicony.
Polscy przewoźnicy płacą dużo mandatów wynikających z niedoinformowania odnośnie węgierskiego systemu opłat drogowych (e-toll).
Pięć lat temu ruszył elektroniczny system poboru opłat drogowych viaTOLL. Od tego czasu na konto Krajowego Funduszu Drogowego dzięki niemu wpłynęło 6,3 mld zł. Po odliczeniu kosztów operacyjnych system zasilił kasę państwa ponad 4,1 mld zł netto. W systemie zarejestrowanych jest obecnie prawie milion samochodów, z czego 40 proc. stanowią auta obcokrajowców.
Ile kosztuje przejazd polskimi autostradami? Poniżej przedstawiamy wysokość opłat za przejazd autostradami A1, A2 i A4.
Od 1 marca 2016 r. wzrastają opłaty za przejazd autostradą A2 na odcinku między Nowym Tomyślem a Koninem.
Niespersonalizowane konto karty ułatwia dokonywanie opłat w różnych krajach za przejazd płatnymi odcinkach dróg. Na czym ono dokładnie polega wyjaśnia ekspert Diners Club Polska.
Kierowców podróżujących pomiędzy Nowym Tomyślem a Koninem znowu uderzy po kieszeni. Koszty rozbudowy autostrady i jej eksploatacji wpłynęły na podwyżkę cen za przejazda A2-jką. O ile?
Polscy przewoźnicy wjeżdżający na teren Federacji Rosyjskiej mają problemy z uiszczaniem wymaganych za przejazd opłat. Szkopuł tkwi w niepoprawnie działającym systemie. Czy mimo to będą karani za brak opłat?
Nowelizacja ustawy o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym zakłada możliwość podnoszenia bramek w razie zatorów na autostradach zarządzanych przez państwo. Kiedy wejdzie w życie?
Teorie o rozszerzeniu płatnych dróg w Polsce, na rzecz większych wpływów do budżetu Skarbu Państwa, nie odnajdują poparcia wśród obywateli. Czy faktycznie trzeba rozszerzać sieć płatnych dróg w Polsce? Czy budżet Państwa jest ważniejszy od budżetu jego mieszkańców?
Elektroniczny system ściągania opłat za przejazd na Białorusi zacznie działać w lipcu 2013 roku na trzech pierwszych drogach, z których jedna już teraz jest płatna – poinformował w czwartek dziennik „Respublika”.
W lipcu 2013 r. Francja planuje wprowadzenie nowego podatku w formie opłaty drogowej. Przyjęto dla niego nazwę Ecotaxe. Obowiązywać będzie samochody ciężarowe o DMC powyżej 3,5 t., poruszające się po drogach krajowych i trasach szybkiego ruchu.
889 mln zł wyniosły wpływy z elektronicznego systemu poboru w ciągu 13 miesięcy jego działania - poinformowała  rzeczniczka Viatoll Dorota Prochowicz. System obejmuje sieć 1890 km dróg krajowych, ekspresowych i autostrad.
W rok od uruchomienia systemu ViaToll Krajowy Fundusz Drogowy uzyskał 815 mln zł. Zdaniem przewoźników system wpłynął na wzrost kosztów transportu drogowego.
Jak uniknąć wysokich kar za brak opłaty drogowej? Kiedy firma powinna się odwołać. Kto odpowiada za nieprawidłowości przy naliczaniu opłat za przejazd?
Hughes Europe i IT Partners instalują sieć obsługującą viaToll - elektroniczny system pobierania opłat drogowych w Polsce.
Od 1 lipca elektroniczny system poboru opłat obejmie ok. 400 kilometrów dróg więcej niż obecnie. Będzie obowiązywał na ok. 1,9 tys. km dróg.
Od marca 2012 r. stawka za przejazd płatnym odcinkiem autostrady A4 Katowice-Kraków ma wzrosnąć o 1 zł na każdej bramce i wynosić 18 zł za cały odcinek – zakłada zarządzająca drogą spółka Stalexport Autostrada Małopolska (SAM).
W związku z pomysłem wprowadzenia dobrowolnych opłat za przejazd ciężarówek po drogach objętych zakazem nasuwa się kilka pytań. Czy samorządy będą w stanie poradzić sobie z dodatkowymi obowiązkami i formalnościami związanymi z administrowaniem opłat? Ilu dodatkowych ludzi będą musiały zatrudnić?
Wiadomo już za co dokładnie GDDKiA naliczyła firmie Kapsch 7 mln 459 tys. 383,22 zł kar i odsetek. Oprócz opóźnienia startu systemu, chodzi o opóźnienia w uzyskiwaniu pozwoleń na budowę bramownic oraz w ich budowie, a także o niezapewnienie na czas wszystkich miejsc obsługi klienta i brak możliwości doładowania konta transferem bankowym. Kapsch zapłacił już 2,4 mln zł.
Do 11 lutego 2012 r. kierowcy nie będą musieli płacić za korzystanie z odcinka autostrady A1 Nowe Marzy - Czerniewice - poinformował resort Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.
Z tytułu funkcjonowania elektronicznego systemu poboru opłat, na koniec listopada, po pięciu miesiącach działania, do kasy państwa wpłynęło 320 mln zł. Kwota ta nie uwzględnia jednak kosztów jego obsługi - ustalił "Dziennik Gazeta Prawna".
Błędne naliczanie opłat na bramkach, kary za brak środków na koncie czy nieprawidłowe księgowanie kosztów pre-paid- to problemy, z którymi przyszło zmagać się przewoźnikom przez pierwsze dni działania systemu viaTOLL. Kłopotów tych można było uniknąć, decydując się od początku na rozliczanie e-myta metodą post-paid, za pośrednictwem operatora kart paliwowych. 
Niemal 180 mln zł spodziewa się operator e-myta za trzy pierwsze miesiące funkcjonowania elektronicznego systemu poboru opłat drogowych Viatoll.
Proste agregaty ma ropę zasilają supernowoczesny system poboru opłat. W pierwszym kwartale 2012 roku mają zniknąć, ale na razie śmierdzą i hałasują – informuje "Rzeczpospolita"
Jak nowy system poboru opłat wpływa na ceny usług transportowych. Jak uwzględnić wysokość opłat drogowych w fakturach dla klientów. O tym w artykule Marka Biesiekierskiego, dyrektora operacyjnego PEKAES SA.
Prawie połowa badanych, bo 48 proc. przedsiębiorców uważa, że system e-myta viaTOLL jest sprawiedliwszy od winiet - wynika z ankiety Krajowej Izby Gospodarczej. Przeciwnie uważa 27 proc. badanych, 16,5 proc. nie ma zdania, a 8,5 proc. nie dało odpowiedzi.
Niedziałające bramownice, skradziony osprzęt i szczątkowe informacje po zalogowaniu na ViaToll. To niepokoi przewoźników, którzy nie wiedzą gdzie, kiedy i w jakiej wysokości naliczane jest e-myto. Komentarz Grzegorza Rusina, kierownika ds. Projektów Dystrybucji Krajowej w ROHLIG SUUS Logistics.