Kategorie

Mercedes

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekscentryczny miliarder znalazł lukę w prawie, dzięki której nie musiał rejestrować swojego auta. Był to prawdopodobnie jedyny w kraju pojazd legalnie poruszający się bez tablic rejestracyjnych.
Już dawno minęły czasy kiedy Polska policja jeździła tylko Polonezami i starymi Passatami. Mimo, iż nasi policjanci jeżdżą już dobrze wyposażonymi Skodami Superb czy Oplami Insignia, to nadal daleko im do policji w Wielkiej Brytanii czy we Włoszech.
Kiedy myślimy o Mercedesie, wyobrażamy sobie nieprzyzwoicie wielkiego sedana, z długą maską, potężnym tyłem i stylistyką krążownika szos. S-klasa, topowy model Mercedesa, zawsze był ucieleśnieniem, tego co w marce najlepsze, swego rodzaju ‘popisówką’. Najlepszym tego przykładem jest Mercedes klasy S serii w140 – największa S-ka w historii Mercedesa.
Mercedes klasy E W210 został wprowadzony na rynek w 1995 roku. Jego poprzednikiem był bardzo ceniony model 124, w którym wszystko sprawowało się tak jak powinno – trwałe zawieszenie, niezawodna elektryka i mechanika, nadwozie odporne na korozję. Czy jego następca w takim samym stopniu zaskarbił sobie serca klientów?
Uszkodzona chłodnica wymaga natychmiastowej wymiany lub naprawy. W poradniku tym pokażemy jak sprawnie zdemontować chłodnice w Mercedesie W210 z silnikiem wysokoprężnym.
Ostatni tegoroczny wyścig mistrzostw DTM na torze Hockenheim wygrał Brytyjczyk Jamie Green. Wraz z tym sukcesem, po 159 wyścigach w DTM i ITC, klasa C AMG odchodzi na emeryturę. 85 zwycięstw daje jej miano najbardziej utytułowanego auta w 27-letniej historii DTM.
Sprawdzenie ciśnienia sprężania pozwala na realną ocenę stanu technicznego naszej jednostki. W poradniku tym pokażemy jak dokonać pomiaru ciśnienia sprężania w Mercedesie W210.
W poprzednim artykule opisywaliśmy używanego Mercedesa klasy A. Trzeba jednak spojrzeć prawdzie w oczy i przyznać, że prawdziwy Mercedes dla wielu oznacza limuzynę, z długą maską i tradycyjną ‘gwiazdą’ na jej końcu. Najmniejszym (i najtańszym) modelem tego typu, jest Mercedesa C klasa. Ponieważ za 20 tys. w stanie względnej używalności kupimy jedynie pierwszą generację modelu, prezentujemy Mercedesa W202.
Mercedes jest odwiecznym synonimem luksusu i wysokiego statusu społecznego. Auto z gwiazdą na masce świadczy nie tylko o ilości pieniędzy na koncie, ale i o guście właścicieli. Mercedesy kupują bowiem ludzie, dla których ważna jest tradycja i przynależność do elity. Co mamy jednak zrobić, gdy nasze upodobania nie idą w parze z zarobkami? Wraz z dzisiejszym artykułem rozpoczynamy cykl porad - co wybrać, gdy chcemy stać się posiadaczem Mercedesa, mając do dyspozycji 20 tys. złotych. W pierwszej kolejności przedstawiamy najmniejszy model koncernu ze Stuttgardu, czyli Mercedesa klasy A.
Automatyczna skrzynia biegów wymaga systematycznych przeglądów. W poradniku tym opiszemy, jak dbać o przekładnię automatycznej w Mercedesie W210.
Czyste filtry paliwa i powietrza są jednym z gwarantów prawidłowej eksploatacji w silnikach Diesla. W poradniku tym opisaliśmy wymianę filtrów paliwa i powietrza w Mercedesie W210.
Regularna wymiana oleju silnikowego w jednostce wysokoprężnej jest bardzo ważna. W poradniku tym znajduje się opis krok po kroku jak wykonać taką wymianę w Mercedesie W210.
Kicherer jako pierwszy wziął na swój warsztat Mercedesa SLS AMG w wersji Roadster, oferując 2 poziomy modyfikacji. Pierwszy z nich przewiduje nowy układ wydechowy, bardziej sportowy filtr powietrza i przeprogramowanie jednostki sterującej, w wyniku czego seryjne 571 KM zmienia się w 630 KM. Drugi poziom przewiduje dodatkowo montaż sportowych katalizatorów, co skutkuje wzrostem mocy o kolejne 20 KM. Tak przygotowany 650-konny SLS AMG Roadster przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3.5 sekundy. Wiele uwagi poświęcono również tuningowi i tak niemal doskonałego już nadwozia. Bolid zaopatrzony został w agresywnie wystylizowane nadwozie oraz ekskluzywnie wykończone wnętrze. Samochód wyposażono również w inteligentny system Front Up, mający chronić przód samochodu przed zarysowaniami. Efekt końcowy oceńcie sami.
Reporterzy „Rzeczpospolitej” – Danuta Walewska i Adam Woźniak – napisali, że spadająca liczba sprzedaży nowych aut zmusiła koncerny do wprowadzenia przerw w produkcji.
Podobnie jak rok temu, Mercedes – Benz został wybrany za najbardziej wartościową markę samochodów premium na świecie. W rankingu „Best Global Brands 2011” słynne logo uplasowało się na dwunastej pozycji.
Pisaliśmy niedawno o garbusie Karola Wojtyły, który został wystawiony na sprzedaż za około milion złotych. Podobny los spotkał autokar, ale nie byle jaki. To dwuosobowe centrum konferencyjne na kołach, w którym gościł Michael Schumacher (aktualnie reprezentujący barwy Mercedesa), siedmiokrotny mistrz świata Formuły 1.
Zwykle z końcem roku jesteśmy zasypywani różnymi podsumowaniami i rankingami. Najświeższe zestawienie przygotowała agencja Interbrand Zintzmeyer & Lux, która w swoim rankingu zestawiła 100 największych firm na świecie.
Nie trzeba wydawać setek tysięcy żeby stać się właścicielem luksusowego auta. Limuzyny klasy premium bardzo tracą na wartości i już po 8-9 latach auto warte jako nowe ponad 200 tysięcy złotych można kupić za... 30 tysięcy. Warto szukać diesla, bo utrzymanie auta klasy wyższej nie jest tanie.
W Rastatt, w zakładach niemieckiego koncernu Mercedes – Benz rozpoczęto właśnie seryjną produkcję modelu klasy B. Auto nowej generacji można zamawiać w salonach Mercedesa. Jak już informowaliśmy, pierwsze egzemplarze trafią do salonów w listopadzie tego roku.
Już w listopadzie 2011 roku na polski rynek trafią nowe egzemplarze mercedesa klasy B. Będą one oferowane w cenie o kilka tysięcy złotych niższej niż dotychczas.
Mistrzyni olimpijska w biegach narciarskich, Justyna Kowalczyk odebrała kluczyki do Mercedesa klasy GL. Po raz kolejny mistrzyni stawia na samochód tej marki.
Mercedes klasy C Coupe oferuje sześć wersji silnikowych i dwa rodzaje skrzyni biegów. Wyposażenie dodatkowe możemy wybrać z bardzo długiej listy opcji, które są dostępne do poszczególnych wersji.
Mercedes-Benz C Coupe w testowanej wersji łączy w sobie kilka pozornie wykluczających się cech: jest luksusowy, sportowy i oszczędny. Czy takie pomieszanie różnych gatunków wyszło Mercedesowi na dobre?
Automatyczna skrzynia biegów wymaga regularnych przeglądów. W poradniku tym pokażemy jak przeprowadzić serwis automatycznej skrzyni biegów.
Przepaloną żarówkę należy wymienić jak najszybciej - za niesprawne oświetlenie grozi nam mandat. W poradniku tym pokażemy jak dokonać wymiany żarówek oświetlenia w Mercedesie W202.
Awaria rozrusznika uniemożliwia nam uruchomienie silnika. W poradniku tym pokażemy jak wymienić rozrusznik w Mercedesie W202.
Awaria alternatora w Mercedesie W202 może unieruchomić nasze auto. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić alternator w Mercedesie klasy C W202.
Regularne przeglądy hamulca postojowego zapewnią nam jego prawidłowe działanie. W poradniku tym pokażemy jak wymienić szczęki hamulca postojowego (zwanego też ręcznym) i dokonać jego regulacji.
Wymiana klocków i tarcz to podstawowe czynności w eksploatacji każdego auto. W poradniku tym zaprezentujemy wymianę klocków i tarcz hamulcowych w Mercedesie W202.
Sama nazwa czynności może odstraszyć wiele osób. Jednak wymiana półosi oraz osłon gumowych w Mercedesie W202 nie jest trudna. Poniżej znajduje się opis jak wykonać taką naprawę.
Uszkodzone sprężyny i amortyzatory wymagają natychmiastowej wymiany. W poradniku tym zaprezentujemy jak dokonać wymiany tylnych sprężyn i amortyzatorów w Mercedesie C klasy W202.
Wymiana przednich sprężyn i amortyzatorów w Mercedesie C klasy W202 nie jest skomplikowana. Poniżej znajduje się opis krok po kroku jak dokonać takiej wymiany.
Wymiana chłodnicy w Mercedesie W202 nie jest wymagana jeśli nie ma z nią problemów. Powodem, dla którego należy dokonać naprawy jest: uszkodzenie mechaniczne lub nadmiar kamienia kotłowego. Pierwszy przypadek może wystąpić w aucie kilkutygodniowym jak i kilkunastoletnim. W przypadku kamienia kotłowego, problem ten dotyczy aut z dużym przebiegiem. Jego nadmiar powoduje obniżenie sprawności chłodnicy.
W poradniku tym przedstawimy zestawienie żarówek do najpopularniejszych modeli Mercedesa. Warto wiedzieć jakie typy żarówek są zmontowane w naszym aucie.
Regularna wymiana płynu hamulcowego zapewnia nam odpowiednią pracę hamulców. W poradniku tym pokażemy jak dokonać wymiany płynu hamulcowego w Mercedesie C kasy W202.
Regularna wymiana filtrów jest bardzo ważna. Poniżej znajduje się opis wymiany filtru paliwa, przeciwpyłkowego i powietrza w Mercedesie C klasy W202 z silnikiem wysokoprężnym.
Kontrola układu chłodzącego jest bardzo ważna w eksploatacji auta. W poradniku tym dokonamy przeglądu układu chłodzenia w Mercedesie klasy C W202 z silnikiem Diesla.
Wymiana oleju to jedna z podstawowych czynności, które należy wykonywać regularnie. W poradniku tym pokażemy jak wymienić olej silnikowy w Mercedesie klasy C W202.
Nowe Mercedesy CLS, Viano i Vito będą wyposażone w opony ContiSportContact 5 P marki Continental, która jest liderem na europejskim rynku opon do samochodów osobowych i lekkich ciężarówek.
Ekonomiczne modele Vito i Viano dostępne będą z jeszcze bardziej zaawansowanym pakietem BlueEfficiency. W jego skład wchodzić będzie od teraz dodatkowy system odzyskiwania energii podczas hamowania, co pozwoli uzyskać kolejne oszczędności przy dystrybutorze.
Do końca września 2011 r. każdy nowy Mercedes klasy GLK jest objęty aż pięcioletnią gwarancją, która w przypadku odsprzedaży auta - przechodzi na następnego właściciela.
Mniej więcej w tym samym czasie co Austriak Siegfried Marcus, nad podobnymi konstrukcjami pracowali niezależnie dwaj niemieccy inżynierowie, Gottlieb Daimler i Carl Benz. Aż trudno uwierzyć, że ich prymitywne pojazdy nieprzypominające samochodów dały początek jednej z najbardziej znanych światowych marek. Ale na to przyszło poczekać kilka dziesięcioleci. Tymczasem w 1885 roku Benz wyjechał swoim trójkołowym wehikułem poza swoje podwórko i przejechał nim aż 24 km.
Gdy w drugiej połowie dziewiątego dziesięciolecia XIX wieku dwaj niemieccy konstruktorzy całkowicie niezależnie od siebie stworzyli dwa podobne silniki spalinowe, zapewne nie przypuszczali, że już wkrótce ich nazwiska znajdą się obok siebie w nazwie jednego z najbardziej znanych i zarazem największych koncernów samochodowych. Zanim to nastąpiło, obaj prowadzili konkurujące ze sobą firmy. Carl Benz był w swoich działaniach szybszy o kilka lat od konkurenta. Jego firma, Benz & Cie powstała już w październiku 1883 roku. Konkurent, Gottlieb Daimler powołał do życia firmę DMG, czyli Daimler-Motoren-Gesellschaft dopiero w listopadzie 1890 roku.
Wśród wielkich pionierów światowej motoryzacji niemieccy konstruktorzy i producenci aut zajmują jedną z najwyższych pozycji. Ich pomysłowości i umiejętności twórczego myślenia zawdzięczamy w dużej mierze obecny obraz motoryzacji. Do dziś niemieckie samochody cieszą się uznaniem na całym świecie a niemieccy producenci aut dzięki swojej renomie przetrwali wiele kryzysów ekonomicznych i koniunkturalnych.
Nowa Klasa B to najbardziej przestronny model w swoim segmencie. Pod względem przestrzeni na kolana w drugim rzędzie siedzeń (87 mm) deklasuje nawet Klasy E i S.
Policja przesiada się na Mercedesy. Przetarg na auta dla policji mające zastąpić wysłużone VW Transportery wygrał Mercedes. Marka dostarczy 600 nowych Sprinterów wartych 106 mln złotych.
Zaprezentowane w galerii Mercedesy łączy ciekawa historia, otóż w 1971 roku kierowca wyścigowy Hans Heyer startował Mercedesem 300 SEL 6,8 AMG na torze Spa-Francorchamps i wygrał w swojej klasie. Niebawem, czyli 40 lat po tym wydarzeniu, syn Hansa, Kenneth Heyer wystartuje na tym samym torze w aucie tej samej marki. Będzie to Mercedes SLS AMG GT3. Auto będzie miało nawet ten sam numer startowy "35".
W 2008 r. z okazji 80-cio lecia produkcji modeli z systemami ochronnymi Mercedes zaprezentował najnowszą limuzynę przeznaczoną dla koronowanych głów, szefów rządów czy liderów biznesu. Mercedes S600 Pullman Guard napędzany jest przez podwójnie turbodoładowany silnik V12 o pojemności 5513 centymetrów sześciennych i mocy 380 kW/517 KM, dysponujący momentem obrotowym w wysokości 830 Nm. Konstrukcja Pullman'a odpowiada poziomowi odporności B6/B7. Pancerz wytrzymuje m.in. działanie pocisków ręcznych wyrzutni i gwarantuje ochronę przed odłamkami granatów ręcznych zaś opony umożliwiają kontynuowanie jazdy po przestrzeleniu. Mercedes jest też wyposażony m.in. w samouszczelniający się zbiornik paliwa i system ochrony przeciwpożarowej.
Przedstawiamy fotorelację z X Zlotu Zabytkowych Mercedesów - STAR DRIVE 2011. 25 czerwca 2011 roku na warszawskim Wilanowie już po raz 10. spotkali się członkowie Klubu Zabytkowych Mercedesów. Star Drive Poland to największy zlot miłośników legendarnej marki z gwiazdą na masce, obchodzącej w tym roku swoje 125 urodziny. W imprezie udział wzięło ponad 100 załóg z Polski i zagranicy. Najstarszy Mercedes liczył sobie blisko 100 lat!
Laureaci konkursu „Szukamy najstarszego Mercedesa od nowości w rękach polskiego właściciela” ogłoszonego z okazji 125-lecia wynalezienia samochodu przez Carla Benza i Gottlieba Daimlera, zwiedzali fabrykę w Sindelfingen i Muzeum Mercedesa w Stuttgarcie