Kategorie

Lpg

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Montując instalacje gazową LPG wielu kierowców zadaje sobie takie oto pytanie: Czy instalacja gazowa wymaga specjalnego oleju i czy w silniku z zasilaniem gazowym LPG trzeba wyłącznie stosować oleje przeznaczone do gazu?
Kia przedstawia nowe silniki z serii Kappa. Będą one napędzały nowe miejskie auto Kii czyli Picanto. Do wyboru będą jednostki zasilane benzyną i LPG.
Gaz ziemny w samochodzie - czyli instalacja CNG - to tanie choć niepopularne w Polsce paliwo. Jakie są jego największe wady i zalety? Czy montowanie instalacji CNG jest opłacalne?
Propan-butan (LPG) jest tańszy od benzyny, dlatego wielu kierowców decyduje się „zagazować” swoje auto. Problem w tym, że paliwo to tylko część wydatków eksploatacyjnych. Instalacja gazowa LPG kosztuje, podobnie jak jej utrzymanie i regulacja. W końcu - czy gaz LPG nie spowoduje szybszego zużycia silnika?
Lancia Ypsilon najnowszej generacji będzie jedną z głównych premier włoskiej marki podczas najbliższych targów motoryzacyjnych w Genewie.
Kia Picanto nowej generacji pojawi się na polskim rynku w drugim kwartale 2011 roku. Samochód będzie dostępny z nowymi jednostkami napędowymi, do których będzie można zamówić fabryczną instalację LPG.
Zasilanie silnika pojazdu paliwem alternatywnym wymusza użycie zbiornika, w którym paliwo to jest magazynowane i dostarczane później do spalania w silniku. Podpowiadamy, jak jest zamontowany zbiornik na gaz w samochodowej instalacji gazowej.
Zasilanie gazem LPG niesie ze sobą dużo korzyści, jednak czasami może być utrapieniem, z którego jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest zdemontowanie instalacji gazowej z samochodu. Opisujemy jak krok po kroku wymontować instalację gazową.
Podstawą do prawidłowego działania instalacji gazowej czwartej generacji z sekwencyjnym wtryskiem LPG w fazie lotnej jest jej prawidłowe zaprogramowanie.
W ostatnich latach w silnikach ZI coraz powszechniej stosowany jest system bezpośredniego wtrysku benzyny, dający wymierne korzyści szczególnie w silnikach z turbodoładowaniem.
Zarówno systemy mieszalnikowe, jak i wtryskowe pierwszych czterech generacji zasilają silnik gazem w fazie lotnej.
Podstawą do prawidłowego działania instalacji gazowej każdego typu jest prawidłowe ustalanie dawki LPG oraz podanie jej w odpowiednim momencie.
Rozwój i postęp w konstrukcji samochodów, a w szczególności wprowadzenie systemu diagnostyki pokładowej EOBD spowodowały, że sposób tworzenia mieszanki paliwowo-powietrznej, trzech pierwszych generacji samochodowych instalacji zasilania LPG okazał jednak niewystarczająco dokładny. Poniżej przedstawiamy jak działa instalacja gazowa czwartej generacji.
Głównymi wadami starszych typów instalacji gazowych (pierwszej i drugiej generacji) były niewystarczająca dokładność sterowania składem mieszanki oraz możliwość zapalenia się mieszanki paliwowo-powietrznej w kanałach dolotowych silnika, czyli zjawisko tzw. „strzału”.
Wprowadzenie na rynek silników z układami wtrysku benzyny i elektronicznym sterowaniem składem mieszanki za pomocą sondy lambda wymusiło na konstruktorach układów zasilania gazowego dostosowanie konstrukcji instalacji gazowych do wymogów nowego typu silników.
Najmniej zaawansowane technicznie i najprostsze konstrukcyjnie są mieszalnikowe układy zasilania LPG pierwszej generacji. Obecnie są one instalowane bardzo rzadko, ponieważ nadają się one jedynie do zasilania silników gaźnikowych.
Silniki spalinowe w pojazdach mechanicznych zasilane są różnymi rodzajami paliwa. Podstawowymi paliwami są: benzyna, olej napędowy oraz gaz LPG.
Dla niektórych kierowców montaż instalacji gazowej to ciągle powód do wstydu, a inni szukając sposobu na obniżenie kosztów eksploatacji decydują się na jej montaż. Podpowiadamy jak prawidłowo zamontować instalację LPG w swoim aucie.
Budowa przewodu zapłonowego nie jest skomplikowana, ale ważne jest, by jego poszczególne elementy były wykonane z najlepszych surowców. Niewiele osób wie, że dla przedłużenia ich żywotności może zrobić coś więcej. Podpowiadamy, jak prawidłowo konserwować przewody zapłonowe.
Do zasilania tłokowych silników spalinowych coraz częściej są stosowane paliwa gazowe. Wynika to ze względów ekonomicznych: gaz jest paliwem znacznie tańszym od paliwa płynnego. Poniżej przedstawiamy sposób działania instalacji LPG i CNG.
Na skutek ciągle rosnących cen ropy naftowej, w Polsce olbrzymią i ciągle niesłabnącą popularnością cieszą się samochodowe instalacje gazowe. Podpowiadamy jakie są formalności przy montażu instalacji gazowej.
Przygotowanie do okresu zimowego auta zasilanego gazem wymaga dużo więcej uwagi, niż przygotowanie samochodu napędzanego jedynie benzyną.
W Polsce coraz więcej aut zasilanych jest gazem LPG. Jest to tańsza alternatywa dla benzyny czy ropy, lecz nie każdy wie, jakie są konsekwencje posiadania takiej instalacji i jak o nią dbać.
Odkąd pojawiły się na rynku pierwsze instalacje LPG, od razu znalazły grono zwolenników i przeciwników. Czy warto montować w samochodzie instalację gazową LPG?
Auta klasy B w Polsce traktowane są jako rodzinne. Klucz to ekonomiczność, ale też przyzwyczajenie. W porównaniu z niegdysiejszymi królami naszych szos samochody uznawane na zachodzie za małe, u nas wydają się duże.
Zielony kolor kojarzy mi się z jaszczurkami i ekologią, która do niedawna kojarzyła się też dodatkowymi kosztami - nie tylko wymiernymi, ale i ukrytymi, jak niższa wydajność czy gorsza dostępność. W przypadku LPG to już historia.