Kategorie

Logistyka

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polska spółka X (podatnik VAT) zawarła z podatnikiem Y z Niemiec umowę o świadczenie kompleksowych usług logistycznych, na podstawie której X umożliwi przechowywanie towarów należących do Y we własnym magazynie, bez przyznawania jednak prawa do używania określonej części ww. nieruchomości. Oprócz tego, spółka X będzie świadczyć usługi rozładunku i załadunku towarów Y oraz będzie prowadzić inwentaryzację stanów magazynowych dla tego podmiotu. W związku z tym, powstała wątpliwość, w jakim państwie powinny zostać opodatkowane przedmiotowe świadczenia.
Otrzymaliśmy od kontrahenta będącego austriackim podatnikiem VAT zlecenie na usługi transportu towarów na terenie Rosji i Białorusi. W jaki sposób rozliczyć przedmiotową usługę na gruncie ustawy o VAT, czy jesteśmy obowiązani do wykazania tego rodzaju usług w deklaracji? Jaki kurs przeliczeniowy zastosować jeżeli wynagrodzenie otrzymamy w euro?
Spółka (zarejestrowana jako polski podatnik VAT UE) świadczy usługi w zakresie transportu kolejowego. Zdarza się, iż zawiera porozumienia z innymi przewoźnikami, na mocy których wynajmowane są wagony kolejowe należące do Spółki. W najbliższym czasie Spółka zamierza wynająć wagony kolejowe podmiotowi niemieckiemu (zarejestrowanemu do celów VAT UE). Najem poszczególnych wagonów trwać ma od 14 do 28 dni, a wagony będą udostępniane kontrahentowi zarówno w Polsce jak i na terenie Niemiec. W związku z powyższym Spółka ma wątpliwość czy wystawiona faktura powinna zawierać podatek od towarów i usług oraz jaki kurs przeliczeniowy powinna zastosować jeżeli wystawi fakturę w EUR?
Spółka świadczy usługi międzynarodowego transportu samochodowego towarów. Zdarza się, że występuje konieczność zapewnienia transportu lotniczego dla kierowców na trasach z Polski do innych krajów członkowskich UE lub odwrotnie. Spółka korzysta wtedy z usług zagranicznych linii lotniczych. Linie lotnicze wystawiają na rzecz Spółki faktury bez zawartego na nich zagranicznego podatku VAT. Czy w tej sytuacji Spółka powinna rozpoznać import usług?
Spółka otrzymała zlecenie na transport towarów z Czech do Polski. W związku z tym, Spółka zamierza nabyć kontener w Czechach od przedsiębiorcy zagranicznego pochodzącego spoza Unii Europejskiej (który nie jest zidentyfikowany dla potrzeb VAT na terenie UE i nie posiada nr VAT UE). Po zakończeniu transportu kontenery zostaną sprzedane w Polsce innemu podmiotowi. Wobec powyższego Spółka ma wątpliwość czy transakcję zakupu kontenera może uznać za wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów oraz czy powinna ją wykazać w deklaracji VAT oraz informacji podsumowującej? Spółka dowiedziała się, że sprzedawca jest osobą prawną, która prowadzi stałą działalność handlową na terenie Czech, obejmującą sprzedaż kontenerów, jednakże z nieznanych przyczyn sprzedawca nie zarejestrował się dotąd jako podatnik podatku od wartości dodanej w Czechach.
Pomimo ekonomicznych i politycznych zawirowań mających miejsce w 2015 roku w Europie, ubiegły rok był kolejnym bardzo udanym okresem dla deweloperów działających na rynku nieruchomości magazynowych. Prognozy dla dalszego rozwoju rynku nieruchomości magazynowych są bardzo optymistyczne.
Kiedy warto outsourcować logistykę e-sklepu? Jakie są koszty, wady i zalety takiego rozwiązania? I kiedy nie outsourcować logistyki e-sklepu?
Outsourcing powoli zadamawia na polskim rynku logistycznym. Jakie są jego zalety? Czy każda firma może sobie na niego pozwolić?
Jak sprawdzić wiarygodność kontrahenta w branży logistycznej? Na co zwrócić szczególną uwagę, by nie popełnić błędu przy weryfikacji dokumentów przewoźnika?
Track Tec, producent systemowych rozwiązań dla infrastruktury transportu został doceniony za całokształt działalności oraz za innowacyjną logistykę przewozu zmontowanych bloków rozjazdów.
Czy odpowiedzią na pytanie, w którą stronę powinny zmierzać firmy z branży logistycznej jest rozwój transportu intermodalnego?
Branża logistyczna jest jedną z najprężniej rozwijających się gałęzi polskiej gospodarki. Nic dziwnego, że wiele młodych osób decyduje się na kształcenie w tym kierunku. Jednak, aby dostać dobrą pracę w branży spedycyjnej warto mieć doświadczenie. A to, zapewni Program Praktyk Letnich.
Przedsiębiorcy, z różnych powodów, takich jak obowiązki wynikające z regulacji prawnych, wymogi rynku czy chęć zwiększenia prestiżu firmy, decydują się na zakup odzieży dla swoich pracowników. Warto jest zwrócić uwagę na skutki podatkowe podejmowanych w tym zakresie działań w odniesieniu do możliwości zakwalifikowania poczynionych wydatków po stronie kosztów uzyskania przychodu.
Ogromna konkurencja na rynku firm logistycznych nie pozwala na rywalizację za pomocą wyłącznie niskiej ceny. Przedsiębiorcy stawiają zatem na jakość swych usług i to ona coraz częściej decyduje o wyborze danej firmy na partnera handlowego.
Zgodnie z zaleceniami Komisji Europejskiej, Wielkopolska określiła specjalizacje, w których region ma szansę być liderem w kraju i za granicą, a które kumulują potencjał gospodarczy i naukowy.
1 stycznia 2015 r. wejdą w życie przepisy ustawy o ułatwieniu wykonywania działalności gospodarczej, czyli tzw. czwarta transza deregulacji. Zawarty w niej pakiet portowy będzie korzystny dla przedsiębiorców z branży transportu, spedycji oraz logistyki.
W trzecim kwartale 2014 r. specjaliści spodziewają się spadku obrotów w branży Transport, Spedycja, Logistyka. To m.in. skutek sytuacji na wschodzie Europy.
Najnowsze technologie coraz skuteczniej wspomagają i podnoszą efektywność pracy magazynierów, logistyków, czy przewoźników. Jednym z praktycznych narzędzi jest platforma umożliwiająca zarządzanie oknami czasowymi w czasie rzeczywistym.
Mistrzostwa świata w piłce nożnej spowodowały, że oczy całego świata są wpatrzone w Brazylię. A jak w tym ogromnym kraju radzi sobie branża TSL?
26 marca 2014 w Hotelu Silvia Gold w Gliwicach odbędzie się już 3 edycja konferencji dotyczącej perspektyw rozwoju logistyki w aglomeracji śląskiej. O tym jak w pełni wykorzystać potencjał obszaru leżącego u zbiegu autostrady A1 i A4 porozmawiają przedstawiciele miasta Gliwice, eksperci z branży, inwestorzy zainteresowani lokowaniem swojego kapitału w regionie oraz ci, którzy już prowadzą działalność biznesową na Górnym Śląsku.
Stworzenie nowego klastra spedycyjno-logistycznego ma zwiększyć przychody PEKAES w przewozach drobnicowych.
Spółka działająca w szeroko pojętej branży logistycznej, korzysta z podwykonawców, i udostępnia im do działalności na swoją rzecz, swój majątek. Czy to udostępnienie podlega opodatkowaniu VAT?
Poniżej przedstawiamy opis wdrożenia i funkcjonowania magazynowego rozwiązania WMS na przykładzie norweskiej sieci supermarketów spożywczych REMA 1000.
Coraz większe zaangażowanie firm z branży TSL we współpracę z polskimi uczelniami jest receptą na zwiększenie szans absolwentów na rynku pracy.
Zrównoważona logistyka wiąże się z efektywniejszym wykorzystaniem dostępnych rozwiązań z zakresu logistyki oraz wprowadzaniem optymalizacji.
Logistyka przedmiotów dedykowanych do branż klimatyzacyjnych i grzewczych jest wyzwaniem m.in. ze względu na delikatność oraz dużą wartość transportowanego towaru.
Na co zwrócić uwagę i w jaki sposób sprawnie rozwiązać problem logistyki towaru, na który popyt trwa jedynie sezonowo.
Według najnowszego raportu Logistics Cities, a European Comparison przygotowanego przez Colliers International, najważniejszymi hubami logistycznymi w Europie są Antwerpia, Rotterdam oraz Dusseldorf.
Logistyka płynnych produktów spożywczych to wyzwanie dla operatorów TSL. Wystarczy nieodpowiednio przygotować cysternę, by zniszczyć transportowany towar.
Olimpiada Logistyczna odbywająca się we Wrocławiu ma na celu zwiększenie motywacji uczniów szkół ponadgimnazjalnych do kształcenia się w kierunku szeroko pojętej logistyki.
Jak jednak wybrać odpowiedniego operatora logistycznego, który zajmie się dystrybucją produktów? Jakie wymagania powinna spełniać dobra firma logistyczna?
Przez kryzys gospodarczy w 2012 roku koniunktura w większości krajów Unii Europejskiej uległa pogorszeniu. Jednak w Polsce, eksport rósł. 
W branży logistycznej w 2013 r. daje się zauważyć dalszy wzrost zainteresowania outsourcingiem, klienci modyfikują swoje oczekiwania względem dostawców usług. Przedstawiamy trendy w logistyce kontraktowej.
Nowe aplikacje z rodziny 7 Business Ship Control to ułatwienia m.in. dla firm prowadzących sprzedaż na portalach aukcyjnych.
Firmy, mające duże magazyny potrzebują skomplikowanych systemów, które zoptymalizują procesy zachodzące w magazynie. Mniejsze spółki, najczęściej potrzebują podstawowych funkcjonalności WMS.
Jak sfinansować zakup samochodu ciężarowego. Co trzeba wiedzieć o leasingu aby wybrać najkorzystniejszą opcję. Dowiedz się, co powinna zawierać oferta leasingowa i na co zwrócić szczególną uwagę.
Co słychać w branży TSL, a ściślej w logistyce produktów świeżych 2 tygodnie po Euro.
Znając pojęcia makroekonomii możemy podejmować lepsze decyzje biznesowe, zwłaszcza w planowaniu logistycznym, które to opiera się o długofalowe strategie. Dzięki temu możemy także oceniać problemy gospodarcze, które dotykają każdej firmy i każdego z nas. Jak dokonać prawidłowo tej oceny - radzą autorzy Poradnika pt. "Kobiety w świecie logistyki. Makroekonomiczne podstawy decyzji zarządczych", który wydał portal Pracujwlogistyce.pl.
Perspektywy dla rozwoju rynku TSL są bardzo optymistyczne. Globalny kryzys nie wpłynął negatywnie na rozwój największych graczy na rynku, więc w kontekście pozytywnych prognoz sytuacji gospodarczej tym bardziej należy spodziewać się ożywienia w branży.
Na czym polega reguła dostawy wewnątrzwspólnotowej wyrobów węglowych (węgla kamiennego, koksu i węgla brunatnego) z zastosowaniem zwolnienia od akcyzy.
Firma Dachser odnotowała 13 procentowy wzrost obrotów w stosunku do roku poprzedniego.
Tegoroczne targi (17-18 kwietnia) w Sosnowskiej hali Expo Silesia obfitowały w branżowe spotkania i dały możliwość rozmów na tematy związane z problemami i nowymi rozwiązaniami w branży.
W 2011 port DCT w Gdańsku przeładował 650 tys. TEU, czyli o ponad 200 tys. TEU więcej niż w roku 2010. Według operatorów efektywność kosztowa i prostota wykorzystania będą dalej stymulować rozwój rynku transportu kontenerowego.
Po wejściu na polski rynek, największa sieć sklepów z zabawkami Toys”R”Us, powierzyła dystrybucję i magazynowanie towaru firmie logistycznej DSV Solutions.
DB Schenker jeden z operatorów logistycznych Euro 2012, rozpoczął już przygotowania do imprezy. 
GEFCO rozwija usługi transportowe dla producentów motocykli i skuterów. Coraz większy rynek jednośladów w Polsce sprawia, że ofertą mogą być zainteresowani także klienci indywidualni.
Hellmann Worldwide Logistics Polska uruchomił regularne, cotygodniowe połączenia drobnicowe na Ukrainie do Polski. Dzięki tym połączeniu terminale konsolidacyjne w Nowym Tomyślu, Chorzowie oraz Raszynie uzyskały połączenie z Kijowem.
Ponad 70 proc. z 300 respondentów myśli o zmianie pracy w tym roku - wynika z sondy portalu Pracujwlogistyce.pl.
Przychody spółki Balticon SA zwiększyły się o 60% w porównaniu do roku 2010, natomiast EBITDA wzrosła o 150%. Spółka zajmuje się przede wszystkim obsługą kontenerów we wszystkich terminalach morskich w Polsce.
FAMUR, producent maszyn i urządzeń dla górnictwa, wdrożył i uruchomił elektroniczną platformę zakupową. To narzędzie będzie wykorzystywane przez obecnych i potencjalnych dostawców podzespołów i usług.