Kategorie

Leasing

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dla większości przewoźników wykupienie ubezpieczenia komunikacyjnego jest równoznaczne z wykupieniem się z wszelkich kłopotów związanych z zabezpieczeniem pojazdu czy towaru w transporcie. Niestety to co gwarantuje standardowy pakiet ubezpieczeniowy (AC,OC,NNW,CARGO) nie gwarantuje rozwiązana wszystkich problemów transportowców. Dlaczego?
Zgodnie z zapisem Ustawy o podatku od towarów i usług (Art. 86 ust. 3), w przypadku zakupu samochodów przez firmy: Kwotę podatku naliczonego stanowi 60 proc. kwoty podatku określonej na fakturze (...) nie więcej jednak niż 6 tys. zł. Przepis ten nie dotyczy przypadków, kiedy główny przedmiot działalności podatnika stanowi odsprzedaż lub oddanie w odpłatne używanie na podstawie umowy leasingu pojazdów.
Wybierając leasing jako sposób na finansowanie można być pewnym, ze obciążenia podatkowe są mniejsze. Wydatki ponoszone przez leasingobiorcę są zaliczane do kosztów uzyskania przychodów. Niemniej jednak decydując się na leasing trzeba mieć świadomość, że istnieją również problemy związane z opodatkowaniem.
Czas trwania umowy leasingu jest to czas oznaczony, na jaki została zawarta mowa, z wyłączeniem czasu na który umowa może być przedłużona lub skrócona.
Koszty ubezpieczenia floty to pieniądze jakie firma musi zapłacić za polisy auto casco, odpowiedzialności cywilnej i następstwa nieszczęśliwych wypadków chroniąc w ten sposób swoich pracowników i mienie przed zdarzeniami losowymi, ale koszty tych polis są najczęściej wynikiem wypłaconych przez ubezpieczycieli w poprzednich latach odszkodowań.
Zawarcie umowy leasingu wiąże się z koniecznością spłat rat leasingowych. Jednakże życie, także gospodarcze niesie z sobą wiele niespodzianek i niejednokrotnie mimo naszej dobrej woli nie możemy terminowo regulować swych zobowiązań. Co dzieje, gdy nie spłacamy rat leasingowych?
Z odgadywaniem potrzeb rynku, może być jak z ruletką – albo trafimy albo nie. O ile ryzyko w ruletce czasem się opłaca, w biznesie może przynieść straty nie do odrobienia. Lepiej od razu zapytać klientów czego oczekują. Zwłaszcza, jeśli gra tyczy się o najwyższą stawkę - bezpieczeństwo i finansowanie firmowych flot.
Likwidacja szkody komunikacyjnej zabiera nie tylko pieniądze, ale i czas. Firmy, które posiadają flotę pojazdów próbując zabezpieczyć swój budżet przed stratami z tego tytułu nieraz popełniają błędy, bo zawierają umowy niedopasowane do swoich potrzeb.
Generalnie przedmiotem leasingu może być wszystko. Wszystko to, co jest przydatne do prowadzenia biznesu. Ekspert podpowiada, co może być przedmiotem leasingu.
Nazwa leasing pochodzi od angielskiego słowa to tease, które oznacza nająć czy wydzierżawić, ponieważ prawo anglosaskie nie odróżnia najmu od dzierżawy, tak samo jak nie odróżnia od nich leasingu.
Od strony finansowej leasing jest podobny do kredytu, w którym następuje spłata kapitału i odsetek, natomiast tak jak w przypadku najmu - korzystający ponosi opłaty z tytułu użytkowania danego przedmiotu.
Podstawową różnicę między leasingiem finansowym a operacyjnym stanowi sposób rozliczania kosztów. Ekspert podpowiada, który sposób leasingowania wybrać do firmowej floty.
Full Service Leasingu (FSL) skierowany jest do podmiotów gospodarczych, które traktują samochód jako narzędzie pracy - chcą używać pojazdów, ale niekoniecznie mieć je na własność, niezależnie od faktu, czy posiadają we flocie kilka czy tysiąc aut.
Jednym z istotnych elementów analizy wydatków jest audyt całkowitego kosztu posiadania i utrzymania parku pojazdów – z ang. Total Cost of Ownership (TCO).
W warunkach kryzysu istotną kwestią staje się przewidywalność poziomu wydatków. Firma CFM bierze na siebie wszystkie ryzyka (w tym również utraty wartości pojazdów), związane ze zmianami cen usług i części zamiennych. Pozwala to zaplanować stabilny budżet na 3-4 lata.
Choć rynek nowych samochodów odnotował spadek rok do roku, to dzięki flotom udało się uniknąć gorszego wyniku. Koniec roku i początek nowego to zwykle okres wzmożonej wymiany floty. Mimo, że nadal wiele przedsiębiorstw przedłuża kontrakty leasingowe, czy okres użytkowania samochodów kupowanych za gotówkę, to jednak część firm zdecydowała się wymienić auta.
Optymalizacja kosztów staje się w czasach recesji jednym z najczęściej stosowanych zwrotów. Zarówno w samodzielnym administrowaniu parkiem pojazdów, jak i w outsourcingu zarządzania, ciągłe szukanie oszczędności jest zadaniem priorytetowym.
Wydatki związane z parkiem pojazdów mogą stanowić nawet do 25 proc. całkowitych nakładów ponoszonych przez firmę. Dużą część tych kosztów generuje paliwo.
Rok 2009 nie jest zbyt optymistyczny dla branży leasingowej – rynek leasingu samochodów zanotował spadek na poziomie około 40 proc.
Dotychczas w Polsce większość samochodów służbowych kupowano ze środków własnych przedsiębiorstwa. Leasing finansowy był drugim z kolei najważniejszym sposobem finansowania środków trwałych. Ostatnie miesiące przyniosły zmianę wielu scenariuszy biznesowych, w tym źródeł finansowania.
Przedsiębiorcy często stają przed dylematem, w jaki sposób pozyskać finansowanie na prowadzenie własnej firmy. Jednym z najczęściej zadawanych pytań jest, czy leasing jest bardziej opłacalny od kredytu? Odpowiedź nie jest prosta.
Wielu Polaków wciąż kupuje samochody za granicą. Jednak nie każdy może zapłacić za auto gotówką. Jak zatem można sfinansować taką inwestycję?
Małe firmy w odróżnieniu od dużych przedsiębiorstw nie zawsze mają wolne środki aby sfinansować zaplanowaną inwestycję. Jedną z najbardziej rozpowszechnionych form finansowania jest kredyt bankowy. Oprócz tego coraz więcej przedsiębiorców wybiera leasing.
Pojazd, który jest w leasingu można sprzedać. Trzeba jednak pamiętać, że leasingobiorca będzie musiał spłacić umowę leasingową i znaleźć nabywcę.
W pierwszym półroczu tego roku spadek obrotów odnotowało większość firm leasingowych działających na polskim rynku. Najbardziej podatne na skutki kryzysu okazały się duże firmy, które zajmują czołową pozycję w branży.
Najczęściej przedmiotem leasingu małych i średnich przedsiębiorstw w Rosji są środki transportu. Przemawia za tym możliwość pozyskania nowoczesnego parku maszynowego bez wysokich kosztów początkowych. Jednak podpisując umowę leasingową należy także poznać jej słabe strony.
Leasing umożliwia realizację inwestycji bez znaczących nakładów kapitałowych. Koszty użytkowania przedmiotu leasingu są bowiem pokrywane z bieżących przychodów firmy, uzyskanych dzięki jego użytkowaniu. Daje to firmie możliwość działania bez zaangażowania własnych środków pieniężnych.
Prowadzę działalność gospodarczą i rozliczałam się na podstawie książki przychodów i rozchodów metodą uproszczoną. Czy prawidłowo zastosowałem art. 22 ust. 5c ustawy o PIT do wstępnej opłaty leasingowej dzieląc kwotę proporcjonalnie do długości trwania umowy leasingu?
Zawarłem umowę leasingu operacyjnego. Opłata wstępna wyniosła 160;000 zł, czy mogę wliczyć ją jednorazowo do kosztów uzyskania przychodu?
W przypadku sprzedaży wykorzystywanego w działalności gospodarczej poleasingowego samochodu może nie wystąpić przychód podatkowy. Jeżeli, co do niedawna było powszechną praktyką, błędnie zaliczyłeś przychód z tego tytułu do swojego dochodu podatkowego - możesz wystąpić z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty.
Nie zawsze można odliczyć cały VAT od wydatków na zakup samochodu i jego eksploatację.
Czy wszystkie wydatki związane z firmowym samochodem osobowym mogą być kosztami podatkowymi? Niestety nie. W tym poradniku odpowiemy na pytanie, które z tych wydatków można bez problemu zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów.
Z leasingu nieruchomości korzystają przede wszystkim średnie i duże firmy, natomiast wyleasingować samochód albo park maszynowy może każdy nawet drobny przedsiębiorca.
Leasing zdobył ugruntowany poziom popularności w obrocie prawnym jako sposób na finansowanie zakupu środków trwałych nabywanych przez firmy. Leasingodawcy korzystają z takiego stanu rzeczy i narzucają w umowach niekorzystne dla przedsiębiorców postanowienia. W celu uniknięcia pułapek zawartych w umowach leasingobiorca powinien przed podpisaniem dokumentu dokładnie się z nim zapoznać i renegocjować niewygodne dla siebie regulacje.
W ostatnich latach leasing stał się źródłem finansowania środków trwałych nabywanych przez firmy równie ważnym co kredyt. Finansujący, przygotowujący umowy, wykazują naturalną skłonność do wzmacniania swojej pozycji. Dla zniwelowania tej przewagi, korzystający przed podpisaniem gotowego dokumentu powinien zawsze dokładnie się z nim zapoznać i renegocjować niewygodne dla siebie zapisy.
Lesing jest popularny m.in. dlatego, że jest łatwo dostępną metodą pozyskania kapitału nie tylko przez firmy mające już jakąś historię gospodarczą, ale również przez firmy młode, dopiero stawiające pierwsze kroki na rynku. Młoda firma w zasadzie ma nikłe szanse na pozyskanie środków finansowych z banku z uwagi na brak tzw. historii kredytowej (zbyt krótko działa, np. krócej niż rok).