Kategorie

Kontenery

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pozwolenie na budowę tymczasowego budynku - wniosek PB-8. Minister Rozwoju, Pracy i Technologii określił wzór wniosku o pozwolenie na budowę tymczasowego budynku, który będzie można składać elektronicznie od 1 lipca 2021 r. Kto składa wniosek PB-8? Co powinien zawierać i kiedy złożyć wniosek PB-8?
Bałtycki Terminal Kontenerowy 19 listopada 2012 r. rozpoczął obsługę nowego regularnego połączenia kolejowego realizowanego na trasie Gdynia – Warszawa, uruchomionego przez dwóch operatorów kolejowych ATC Rail i Cargosped. To pierwsze regularne połączenie gdyńskiego portu ze stolicą i Mazowszem.
W Bałtyckim Terminalu Kontenerowym zostały oddane do użytku dwa reachstackery marki Kalmar – wozy wysięgnikowe, kupione w ramach największego w historii spółki programu inwestycyjnego, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.
Do portu w Świnoujściu wpłynął w sobotę, w asyście czterech holowników, holenderski masowiec "UBC Onsan". To największy statek, jaki kiedykolwiek wpłynął do zespołu portów w Szczecinie i Świnoujściu - mierzy 263 m długości i 42 m szerokości.
Balticon SA osiągnął narastająco po ośmiu miesiącach 2012 roku przychody w wysokości 40,25 mln zł, czyli o 45% więcej w porównaniu do tego samego okresu roku poprzedniego. Zysk z działalności operacyjnej przekroczył 1 mln zł, natomiast EBITDA wyniosła 2,73 mln zł, co oznacza wzrost o 96%.
Władze spółki Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. chcą wykupić w latach 2013-2019 ok. 90 proc. akcji pracowniczych. Jedna akcja ma kosztować 80 zł -poinformował w czwartek prezes.
Balticon SA, operator w obsłudze techniczno-logistycznej ruchu kontenerowego,  osiągnął narastająco po siedmiu miesiącach 2012 roku przychody w wysokości 34,57 mln zł, czyli o 50 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 1 mln zł, co oznacza ponad dwukrotny wzrost rok do roku.
Balticon SA podpisał list intencyjny z duńską centralą A.P. MØLLER–MÆRSK A/S w sprawie zawarcia umowy na serwis kontenerów przeznaczonych pod załadunek w regionie Morza Bałtyckiego. Gdański warsztat spółki będzie na początku działalności obsługiwać dziennie 80 kontenerów chłodniczych tego największego na świecie armatora.
Wystarczy rzut oka na mapę, by zauważyć, że przez Polskę przebiega najkrótsza droga lądowa, łącząca Skandynawię z basenem Morza Śródziemnego, równie ważna z punktu widzenia rozwoju naszej gospodarki.
Eksperci branży morskiej i ekonomiści prognozują utrzymanie wzrostowej tendencji w ilości przeładowanych kontenerów w Polsce w ciągu najbliższych kilku lat. W 2010 roku analitycy szacowali, że krajowy wolumen przeładunków kontenerowych będzie wzrastać o 10-15 proc. rocznie.
Hellmann Worldwide Logistics Polska rozszerzył zakres usług w transporcie morskim o serwis drobnicowy LCL w imporcie z Dalekiego Wschodu.
Co należy wiedzieć o usługach kontenerowych. Na czym polega przeładunek w porcie i jakie są składniki cen. W tym artykule dowiesz się wszystkiego co niezbędne aby korzystnie podpisać umowę na usługę terminalową.
W Morskim Porcie Gdańsk powstanie kolejny głębokowodny port, tym razem dla towarów masowych, dzięki któremu Polska wróci do morza. Dynamiczny rozwój DCT pozwoli Portowi w Gdańsku na dołączenie w najbliższym czasie do grona 30 największych portów na świecie, a inwestycja Sea-invest dodatkowo umocni znaczenie Portu.
Balticon SA, operator w obsłudze techniczno-logistycznej ruchu kontenerowego,osiągnął narastająco po pięciu miesiącach 2012 roku przychody w wysokości 24,32 mln zł, czyli o 53% więcej w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego.
Według raportu Baltic Container Report 2012 szacuje się, że w ubiegłym roku łączna ilość ładunków skonteneryzowanych na świecie, przetransportowanych drogą morską osiągnęła poziom około 1,47 mld ton.
Odpowiedzią na potrzeby klientów jest oferta połączenia kolejowego jako przedłużenie transportu morskiego. Dzięki temu można otrzymać swoje kontenery od armatora w dogodnej dla siebie lokalizacji.
Co to są kontenery wymienne, jak je stosować i jakie wynikają z tego korzyści.
Port w Gdańsku dołączył do pilotażowego programu współpracy celnej UE z Chinami. Kontrolerzy sprawdzą, czy przesyłki wysyłane do portu w Gdańsku nie zawierają podrobionych papierosów, leków, części samochodowych. 
Na przestrzeni kilku ostatnich lat Deepwater Container Terminal w Gdańsku wyrósł na polskiego lidera pod względem liczby przeładowanych kontenerów. Zaplanowane inwestycje mają sprawić, że rodzimy „hub” poprawi swoją pozycję również w światowych rankingach, docelowo stając się „drugim Hamburgiem lub Rotterdamem” - uważa Tomasz Szmid, prezes zarządu Balticon SA
Sześciu armatorów (APL, Hyundai Merchant Marine, MOL, Hapag-Lloyd, Nippon Yusen Kaisha i OOCL) zapowiedziało utworzenia nowych połączeń Europa- Azja. Szlaki komunikacyjne zostaną wytyczone do polskich portów, zaś bezpośrednie połączenie z Gdańskiem będzie obsługiwane przez statki o pojemności 8 tys. TEU.
Balticon SA, operator w obsłudze techniczno-logistycznej ruchu kontenerowego, osiągnął narastająco po czterech miesiącach 2012 roku przychody w wysokości 19,2 mln zł, czyli o 52% więcej w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego.
Polska gospodarka, czerpiąca duże zyski z eksportu i mocno uzależniona od importu, jest skazana na rozwój transportu kontenerowego
Sytuacja na rynku przewozów kontenerowych dawno nie była tak interesująca jak obecnie. Właściwie można by się do tej nieprzewidywalności rozwoju sytuacji w średniej perspektywie przyzwyczaić, bowiem przynajmniej od 2009 roku trudno jest prognozować na jakim poziomie rynek ten będzie się znajdował po kolejnych dwóch, trzech kwartałach.
Operator ruchu kontenerowego Balticon SA zawarł 30-letnią umowę dzierżawy nieruchomości na terenie Morskiego Portu w Gdańsku. Na placu o powierzchni 5 ha spółka zbuduje swój gdański depot oraz uruchomi warsztat remontowy kontenerów chłodniczych.
W szczecińskim porcie otwarto nowy terminal kontenerowy, który może przeładować ponad 100 tysięcy kontenerów rocznie. Prace trwały dwa lata. Całość kosztowała 90 milionów złotych.
W 2011 port DCT w Gdańsku przeładował 650 tys. TEU, czyli o ponad 200 tys. TEU więcej niż w roku 2010. Według operatorów efektywność kosztowa i prostota wykorzystania będą dalej stymulować rozwój rynku transportu kontenerowego.
Za wprowadzenie statków klasy PS w obszar Morza Bałtyckiego Maersk Line został uhonorowany certyfikatem The Baltic Trendsetters Club Certificates 2011.
DHL Global Forwarding, uruchomiła w ramach transportu LCL cotygodniowy serwis typu Direct Box łączący port Keelung z Łodzią. Klienci nie muszą już czekać na wypełnienie całego kontenera.
Spółka Balticon uzyskała status autoryzowanego centrum serwisowego i gwarancyjnego firmy Carrier Transicold Container, jednego z największych światowych dostawców kontenerów chłodniczych.
Jednym z najwyższych priorytetów funkcjonowania morskiego terminalu kontenerowego jest wypełnienie wszystkich warunków bezpieczeństwa związanych z oferowaną usługą, zarówno wobec przemieszczania i składowania ładunków klienta jak i jego fizycznego bezpieczeństwa podczas pobytu na obiekcie.
Przychody spółki Balticon SA zwiększyły się o 60% w porównaniu do roku 2010, natomiast EBITDA wzrosła o 150%. Spółka zajmuje się przede wszystkim obsługą kontenerów we wszystkich terminalach morskich w Polsce.
Port w Gdańsku w 2011 r. przeładował 25,3 mln ton towarów. To o 7 procent mniej niż w poprzednim roku.  Port osiągnął blisko 19 mln zł zysku. Jest to największy pod względem przeładunków port w Polsce.
Rok 2011 okazał się okresem pomyślnym dla BCT. Jaki będzie 2012? Jakie są plany i oczekiwania względem rozpoczętego roku? O tym w komentarzu prezesa BCT.
W Bałtyckim Terminalu Kontenerowym (BCT) trwa rozładunek największego statku w historii Portu Gdynia. To  kontenerowiec MSC Krystal, o pojemności prawie 73 tys. ton.
Ponad 250 tys. euro zapłacił za robot spawalniczy producent m.in. kontenerów morskich- spółka Weldon z Brzezówki (Podkarpackie).
Maersk Line to lider morskiego transportu kontenerowego. Firma jest właścicielem największych statków na świecie.
W Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w porcie w Gdyni pracuje najnowocześniejszy w Polsce skaner do prześwietlania kontenerów. Urządzenie skróci czas kontroli i obniży koszty obsługi klientów.
DHL rozpoczął współpracę z CSafe w zakresie specjalistycznych kontenerów chłodniczych. Dzięki temu DHL Global Forwarding rozszerzyło swój serwis w zakresie przewozu przesyłek wrażliwych na temperaturę.
Mimo obaw przed nawrotem kryzysu, porty morskie nie narzekają na brak pracy. Operatorzy liczą, że w 2012 r. poziom przeładunków nie spadnie - informuje "Rzeczpospolita".
Aby mieć w pełni świadomość warunków przewozu morzem, warto poznać standardowe typy, wymiary, konstrukcje, oznakowanie oraz kontrolę bezpieczeństwa jednostki transportowej tego typu.
Zapotrzebowanie rynkowe na przewozy drobnicowe w transporcie morskim stale rośnie. Rozwiązania te są dedykowane przesyłkom mniejszym, które z racji swojej wagi i objętości nie są w stanie zapełnić pełnego kontenera i jednocześnie nie wymagają bardzo szybkiego czasu tranzytu.
Do 2015 roku Bałtycki Terminal Kontenerowy (BCT) w Gdyni zainwestuje w sprzęt, infrastrukturę i systemy informatyczne ponad 153 mln zł. Inwestycja w 35 proc. ma być dofinansowana przez Unię Europejską i budżet państwa.
Jak zorganizować transport towaru drogą morską. Co trzeba wiedzieć, aby nie popełnić błędu we współpracy ze spedytorem. Jak uniknąć niespodziewanych kosztów.
Co to jest ULD i co oznaczają jego numery. Czy ważne są dla nas wymiary palet i kontenerów? Jak je dopasować do przestrzeni ładunkowych przykładowych samolotów transportowych.
W ubiegłym roku polskie porty przeładowały blisko 60 mln. ton towarów. To rekord ostatnich 5 lat. W Gdańsku i Gdyni rosną statystyki przeładunków drobnicowych i paliw.
Jak wygląda obecnie sytuacja we frachcie morskim, jak kształtują się ceny oraz jak zachowują się armatorzy wobec zmian na rynkach finansowych - mówi Michał Kołodziejski, Dyrektor Produktu Morskiego DHL Global Forwarding
Spółki Żegluga Polska ze Szczecina oraz Swedish House Ltd z Warszawy złożyły oferty kupna akcji Polskiej Żeglugi Bałtyckiej z Kołobrzegu.