Kategorie

Komunikacja autobusowa

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Darmowa komunikacja miejska jest hasłem powtarzanym od lat. Ile jednak kosztowałaby nas realizacja tego planu? Nasz ekspert postanowił to sprawdzić.
Stało się - Solaris nie jest już polską firmą! Po kilku miesiącach poszukiwań nowego inwestora przedsiębiorstwo produkujące autobusy zmieniło właściciela.
Dzięki wydłużeniu kalendarza pasażerowie FlixBusa mogą kupić bilety na podróż do 5 listopada. Ponadto osoby, które lubią podróżować w pojedynkę oraz cenią sobie wygodę i prywatność, mogą od teraz skorzystać z nowej funkcji.
Autobusy Solarisa wciąż szturmują europejskie miasta. Coraz popularniejsze stają się elektryczne pojazdy polskiego producenta, które ostatnio trafił m.in. do Norwegii.
Oto kolejny przykład na to, że autobusy polskiej firmy Solaris są doceniane na całym świecie. 10 elektrycznych Solarisów będzie kursować po Hamburgu.
Jedna z najbardziej rozpoznawalnych na świecie polskich marek idzie pod młotek. Rodzina Olszewskich chce sprzedać swoją firmę.
Po włoskich drogach Solarisy jeździły już wcześniej, jednak 12 elektrycznych autobusów, które właśnie trafiły do Bergamo, to pierwsze tego typu pojazdy polskiego producenta jeżdżące po Półwyspie Apenińskim.
Autobusy z Bolechowa można spotkać w wielu europejskich krajach. Pojazdy firmy Solaris jeżdżą po drogach m.in. Belgii, Holandii, Litwy, Włoch i Rumunii. Teraz kolejne kilkadziesiąt autobusów trafi także do Niemiec.
Firma Solaris nie może narzekać na brak klientów. Firma podpisała umowę z przewoźnikiem In der City Bus Frankfurt am Main na dostarczenie pięciu nowych Solarisów Urbino 12 electric.
Polacy nadal niechętnie zapinają pasy bezpieczeństwa w autobusach. Utarte od lat przyzwyczajenie są trudne do przezwyciężenia. Zaledwie 44% z Nas używa pasów bezpieczeństwa w trakcie jazdy autokarem.
Wielu pasażerów często zadaje sobie pytanie jaki jest stan techniczny miejskich autobusów? Choć miasta inwestują w nowy tabor, po drogach wciąż porusza się wiele mocno wyeksploatowanych egzemplarzy. Przestarzałe modele autobusów są widoczne zwłaszcza na trasach podmiejskich.
Pasażerowie miejskiej komunikacji w Poznaniu mogą już podróżować najnowszym autobusem Solaris Urbino 18. Na razie po mieście jeździ jeden egzemplarz tego modelu, ale w przyszłości dołączy do niego 19 kolejnych.
Prezydent Warszawy wyróżnił kierowców warszawskich autobusów miejskich. Docenił ich za postawę obywatelską i bezinteresowne niesienie pomocy pasażerom.
Polski producent autobusów Solaris rośnie w siłę. Najnowsze jego produkt model Urbino 12 zasilił flotę miejskich autobusów w Grudziądzu i Wejherowie. Niedługo nowe Solarisy trafią do użytku mieszkańców w Płocku i Olsztynie.
W ramach umowy leasingowej pomiędzy Miejskimi Zakładami Autobusowymi a konsorcjum Solaris Bus & Coach S.A. oraz Millennium Leasing Sp. z o.o., Warszawa otrzyma w formie dzierżawy 60 nowych autobusów Solaris. Kontrakt oszacowano na kwotę 107 mln zł.
Pierwszą linię autobusową w Warszawie uruchomiono 95 lat temu. Autobusy Saurer jeździły z Placu Zamkowego na Plac Bankowy.