Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu historia motoryzacji. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące historia motoryzacji.
Legendarni kierowcy: Rauno Aaltonen
Aktualizacja: 03.07.2012
Rauno Aaltonen to znana postać rajdów samochodowych. Z pochodzenia Fin. Przez wielu pamiętany, jako twórca widowiskowego obrotu autem o 360 stopni i mistrz Europy w rajdach samochodowych. »
Aktualizacja: 04.11.2011
Mini jest samochodem który bez wątpienia miał wpływ na historię motoryzacji. W konkursie na "Samochód XX wieku" zajął drugie miejsce ustępując tylko Fordowi T. »
Skoda Garde/Rapid: czeskie coupe
Aktualizacja: 03.01.2012
Garde jest jednym z nielicznych aut z nadwoziem typu coupe, produkowanym za Żelazną Kurtyną. Seryjna produkcje tego modelu uruchomiono w październiku 1981 roku, w filii zakładów Skody w Kvasinach. Garde miał być zastępcą legendarnego modelu 110R. »
Aktualizacja: 03.01.2012
Mija już 50 lat od wprowadzenia przez Czechów na rynek motoryzacyjny Skody Oktawii Combi. Pierwsze egzemplarze tego modelu, produkowane w Kvasinach, trafiły do klientów w 1961 roku. »
Aktualizacja: 02.11.2011
Trend stylizacji motocykli na cafe-racery wywodzi się z Anglii. Jego początek datuje się na lata 60'te ubiegłego wieku. Wtedy to młodzi ludzie starali się udoskonalać swoje maszyny, aby osiągać jak największe prędkości. Magiczną barierą był wynik 100 mil na godzinę. Motocykle te odznaczały się wydłużonym bakiem, niską kierownicą i pokaźnym garbem na końcu siedzenia. »
Historia motoryzacji: 35 lat Forda Fiesty
Aktualizacja: 02.11.2011
W tym roku mija 35 lat od uruchomienia produkcji Forda Fiesty. Z tej okazji prezentujemy kalendarium auta, które ukazuje co złożyło się na sukces miejskiego samochodu Forda. »
Historia motoryzacji: logo Ferrari
Aktualizacja: 02.11.2011
Symbole różnych marek często kryją ciekawe historie. Wierzgający czarny koń umieszczony na żółtym tle jest niewątpliwie symbolem rozpoznawalnym na całym świecie. Podobno Enzo Ferrari – założyciel marki – tylko jeden raz opowiedział historię czarnego konia. »
40. urodziny auta dla Surferów
Aktualizacja: 14.10.2011
Poręczne auto z otwartym nadwoziem to niezbędny dodatek do beztroskiego stylu życia. Ponad 40 lat temu Amerykanie stworzyli buggy, czyli niewielki pojazd plażowy na bazie popularnego Volkswagena. »
Samochód na parę... najszybszy na świecie?
Aktualizacja: 16.09.2011
Samochody na parę wcale nie umarły. W 2009 roku brytyjski pojazd zwany "najszybszym czajnikiem świata" rozwinął prędkość około 100 kilometrów na godzinę. W porównaniu do osiągnięć sprzed ponad wieku to jednak... małe piwo. »
Historia Chevroleta: innowacje i trwałość drogą do sukcesu
Aktualizacja: 19.12.2011
Chevrolet od początku działalności w branży motoryzacyjnej wyznaczał nowe standardy dla całego rynku. Dzięki wykwalifikowanym inżynierom i konstruktorom Chevrolety były bardziej funkcjonalne i bezpieczne. Chevrolet wprowadził szereg innowacji, które znacząco podniosły komfort i niezawodność samochodów. »
Historia Chevroleta: rozwój rynku w Polsce
Aktualizacja: 19.12.2011
Historia Chevroleta w Polsce sięga końca lat 20 XIX wieku, kiedy to została otwarta pierwsza fabryka firmy. W latach 30 Chevrolet był liderem wśród producentów aut w naszym kraju, jednak wojna przekreśliła szanse na dalsze sukcesy. »
Historia Chevroleta: Polacy docenili uniwersalność i trwałość
Aktualizacja: 16.02.2012
Prawie 20% wzrost sprzedaży Chevroleta w pierwszym półroczu 2011 roku jest wynikiem wysokiego zaufania kupujących do marki. Nie inaczej było przed wojną, gdy nabywcami Chevroletów były m.in. administracja państwowa, policja i wojsko. »
Historia Chevroleta: Luis Chevrolet
Aktualizacja: 18.01.2012
Nazwisko Luisa Chevroleta jest znane fanom motoryzacji na całym świecie. Chevrolet dzięki talentowi do mechaniki, odwadze i nowatorskiej myśli technicznej realizował swoje pasje i odnosił kolejne sukcesy. »
Historia Chevroleta: Europa kolebką światowego giganta
Aktualizacja: 13.02.2012
W procesie rozwoju marki Chevrolet europejskie rynki odegrały istotną rolę. Już po koniec lat 30 XIX wieku w Europie działało siedem fabryk Chevroleta, z czego dwie były zlokalizowane w Warszawie. »
Historia motoryzacji: rywalizacja dwóch niemieckich inżynierów
Aktualizacja: 10.08.2011
Mniej więcej w tym samym czasie co Austriak Siegfried Marcus, nad podobnymi konstrukcjami pracowali niezależnie dwaj niemieccy inżynierowie, Gottlieb Daimler i Carl Benz. Aż trudno uwierzyć, że ich prymitywne pojazdy nieprzypominające samochodów dały początek jednej z najbardziej znanych światowych marek. Ale na to przyszło poczekać kilka dziesięcioleci. Tymczasem w 1885 roku Benz wyjechał swoim trójkołowym wehikułem poza swoje podwórko i przejechał nim aż 24 km. »