Kategorie

Eksploatacja opon

Jak założyć wyząbkowane opony? To o tyle zasadnicze pytanie, że ząbkowanie oznacza uszkodzenie bieżnika w ogumieniu.
Szybka jazda po autostradzie, na zewnątrz upał, a na kołach opony zimowe. Czy to bezpieczny scenariusz? Niestety nie. I warto o tym pamiętać!
Rocznik opony daje kierowcy pewność, że rzeczywiście kupuje nowe ogumienie. Rocznik opony to jednak też informacja mówiąca o tym, czy wiek nie kwalifikuje ogumienia do wymiany.
Początki współcześnie znanych nam opon samochodowych sięgają końca lat 40 XX wieku. Dokładnie w 1947 roku po raz pierwszy została zaprezentowana światu opona bezdętkowa, która jest obecnie podstawowym i najpopularniejszym typem opony stosowanym w samochodach. I choć założenia konstrukcyjne pozostały podobne do tych z połowy ubiegłego wieku to stały rozwój techniki, wiedzy inżynierskiej i materiałowej sprawił, że najnowsze modele znacząco odbiegają od swoich pierwowzorów.
Bieżnikowanie opon staje się coraz popularniejsze wśród zarządców flot. Jednak wokół usługi narosło wiele mitów. Czy to prawda, że opony bieżnikowane są niższej jakości?
Bieżnikowanie opon to dobry sposób na redukcję kosztów eksploatacji floty. Bieżnikowanie na gorąco to metoda mająca gwarantować wysoką jakość usługi. A czy ma znaczenie na którą oś założymy oponę bieżnikowaną?
Utrzymywanie prawidłowego ciśnienia w oponach jest często bagatelizowane przez kierowców flotowych. Tymczasem regularna kontrola ciśnienia w ogumieniu to jedna z kluczowych spraw mających wpływ na bezpieczeństwo jazdy.