Kategorie

Części samochodowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Awaria lub zużycie części samochodu nie jest jednoznaczna z trafieniem jej do kosza lub na złom. Niektóre podzespoły można poddać zabiegowi regeneracji, co niższym kosztem niż wymiana, przywróci je do stanu fabrycznego.
Silniki Diesla o pojemności 1,9 litra należą do najbardziej udanych jednostek napędowych Fiata ostatnich dwudziestu lat oraz do czołówki jednostek wysokoprężnych wszystkich marek.
Użytkownikom Fiata Stilo z silnikiem Diesla często doskwierają drgania jednostki napędowej, które przenoszą się na nadwozie. Aby znacznie zmniejszyć ich natężenie, warto wymienić poduszkę silnika od strony skrzyni biegów na część nowego typu, o lepszym tłumieniu drgań.
Wiosną coraz więcej czasu spędzamy na powietrzu, częściej wyjeżdżamy na weekendy za miasto, dlatego po okresie zimowym warto pojechać z naszym autem na stację serwisową, sprawdzić jego stan po zimie i przygotować go na nadchodzącą wiosnę i lato.
Konstruktorzy samochodów dążą do zapobiegania negatywnym skutkom wypadków. Samochody wyposażane są w elementy minimalizujące obrażenia, jakich można doznać podczas wypadku, konstruowane są przede wszystkim z uwzględnieniem wszelkich zasad bezpieczeństwa.
Kiedy droga jest dobrze oświetlona, kierowca widzi lepiej i wcześniej zauważy wszelkie przeszkody na drodze. Poza tym lepsze oświetlenie pozwala na dokładniejsze określenie dystansu pomiędzy pojazdami.
Spryskiwacze lamp przednich są jednym z elementów profesjonalnego zestawu ksenonów. W poradniku tym pokażemy jak zamontować spryskiwacze reflektorów w Alfie Romeo 156.
W poradniku tym przeprowadzimy wymianę tulei pływających w zwrotnicy tylnej. Konieczność wymiany tulei w Alfie Romeo 166 objawia się najczęściej zbyt dużym zewnętrznym pochyleniem tylnych kół.
Objawem sugerującym konieczność napraw wahacza jest zbyt duże pochylenie koła. Poza tym wszelkie stuki i inne odgłosy z okolic wahaczy, mogą oznaczać konieczność naprawy tylnego wahacza w Alfie Romeo 155.
W poradniku tym pokażemy, jak wymienić łącznik stabilizatora w Alfa Romeo 155. Cała operacja nie jest trudna i można ją wykonać we własnym zakresie.
Wahacze to jeden z najmniej trwałych elementów zawieszenia. Zły stan dróg znacznie skraca jego żywotność. W poradniku tym pokażemy, jak szybko wymienić górny wahacz w Alfie Romeo 147.
Odpalanie samochodu z pilota to jeden z wielu dodatkowych gadżetów, które możemy zamontować osobiście. Wiąże się to z instalacją odpowiedniego alarmu.
Uszkodzone sprzęgło ma bardzo duży wpływ na poprawną pracę samochodu. Jeżeli masz problemy z wrzuceniem biegu przy uruchomionym silniku, być może konieczna jest wymiana sprzęgła. Oto poradnik jak zrobić to w Alfie Romeo 145 TS.
Głośno pracujące, a wręcz huczące łożysko podpory półosi w Alfie Romeo 156 wymaga szybkiej wymiany. Wbrew pozorom nie jest to nic trudnego. W poradniku tym dowiesz się jak wymienić łożysko podpory półosi samemu.
Łuszcząca się folia ochronna na zewnętrznych słupkach Alfy Romeo 156 nie wygląda estetycznie. W poradniku tym przedstawiamy sposób na wymianę takiej wyeksploatowanej folii w Alfie Romeo 156.
W przypadku osiągów auta nie warto wierzyć w subiektywne odczucia. Prostym, stosunkowo tanim i, co najważniejsze bezpiecznym sposobem na sprawdzenie wartości mocy i momentu obrotowego, a także przyspieszeń i prędkości maksymalnej, jest hamownia podwoziowa.
Tylny zderzak demontujemy z różnych przyczyn. Najczęściej jest to spowodowane wymianą na drugi lub chęcią zamontowania czujników parkowania. W poradniku tym zdejmujemy tylny zderzak w Alfie Romeo 156 SW, czyli w nadwoziu kombi.
Model 166 jest dosyć duży, jednak samodzielna wymiana piasty w tej limuzynie nie powinna sprawić problemów. Oto opis pokazujący jak dokonać tego szybko i skutecznie.
Wymiana wewnętrznego uszczelniacza półosi w Fiacie Seicento nie należy do łatwych prac. W poradniku tym przedstawimy sprawdzony sposób na wymianę tego elementu w popularnym Seicento.
Uszkodzony alternator może sprawić, że nasze auto odmówi dalszej jazdy. Nie ma potrzeby zakupu nowego. Oto opis krok po kroku jak naprawić alternator w Seicento.
Uszkodzony lub rozwiercony zamek w naszym aucie zazwyczaj świadczy o próbie kradzieży. W takiej sytuacji zostaje nam tylko wymiana bębenka wkładki zamka. Pokazujemy krok po kroku jak wymienić bębenek zamka w Fiacie Seicento.
Silnik Fiata Seicento zawieszony jest na trzech poduszkach. Uszkodzenie jednej z nich objawia się charakterystycznym stukotem podczas gwałtownego przyspieszania. Prezentujemy opis wymiany poduszek silnika w Fiacie Seicento.
Filtr cząstek stałych to jeden z najbardziej awaryjnych elementów współczesnych silników diesla. Systemy filtrów cząstek stałych takie jak DPF czy FAP miały dbać o ekologie wyłapując cząstki sadzy, a stały się zmorą kierowców i mechaników, wszystko przez ich totalne niedopracowanie.
Podtlenek azotu to jeden z najprostszych sposobów, żeby radykalnie zwiększyć moc auta i to stosunkowo niewielkim kosztem. Już podstawowe instalacje "NOS" dodają silnikowi nawet 30 procent mocy, ale tylko przez kilkanaście sekund. Przy tym koszt jednej butli podtlenku azotu to około 300 złotych.
Fabryczne systemy audio bardzo często nie spełniają wszystkich oczekiwań właściciela auta. Dlatego można próbować je rozbudowywać. Poprawić można wiele, począwszy od możliwości samego odtwarzacza, a na jakości i mocy dźwięku kończąc.
Automatyczne światła do jazdy dziennej są od 2011 roku elementem obowiązkowego wyposażenia nowych aut sprzedawanych w Unii Europejskiej. Co daje montaż świateł dziennych i w jakich warunkach można z nich korzystać?
Rozrusznik, jak każde urządzenie elektromechaniczne, w skrajnie niskiej temperaturze potrafi nas niemile zaskoczyć. Jakie to mogą być awarie i co robić, żeby na mrozie jak najlepiej korzystać z rozrusznika?
Poradnik ten jest skierowany do osób zmuszonych wymienić rurkę, która wychodzi z pompy wodnej. Cała operacja nie jest trudna i jesteśmy w stanie wykonać ją we własnym zakresie.
W poradniku tym zaprezentujemy, jak zamontować siatkę we wlocie powietrza na podszybiu. Opis ten dotyczy Fiatów Seicento, które fabrycznie nie zostały wyposażone w taką siatkę.
Zapieczone tłoczki zacisku hamulca przedniego to dosyć częsta usterka w Fiacie Seicento. W poradniku tym pokażemy jak odblokować i zabezpieczyć tłoczki hamulca przedniego.
W poradniku tym pokażemy, jak prawidłowo wymienić piastę koła tylnego w Fiacie Punto II. Cała operacja nie jest trudna i możemy ją wykonać we własnym zakresie.
Cieknąca miska olejowa może świadczyć o konieczności jej wymiany. Zaklejenie uszkodzenia nie jest niestety trwałym rozwiązaniem.
W poradniku tym zaprezentujemy jak wymienić uszkodzony ogranicznik drzwi przednich. Jest to bardzo łatwa czynność i poradzimy sobie z nią bez żadnego problemu.
Uszkodzenie tylnej wycieraczki znacznie ogranicza nam widoczność do tyłu auta. W poradniku tym opisujemy, jak solidnie naprawić tylną wycieraczkę w Fiacie Punto I.
Uszkodzona pompa wody w Seicento może być powodem wycieków. W poradniku tym przeprowadzimy wymianę pompy wody w Fiacie Seicento z silnikiem 1,1 SPI.
Z kontrolkami na desce rozdzielczej jest trochę jak ze znakami drogowymi. Są te informujące, ale i te nakazujące – w tym przypadku natychmiastowe zatrzymanie i wyłączenie auta. Kiedy podróż trzeba przerwać, a kiedy można dojechać do warsztatu?
Uszkodzony rozrusznik może przyczynić się do nieplanowanego postoju. W poradniku tym pokażemy sposób, w jaki go wyczyścić i wymienić bendiks oraz przednią tuleję. Całą operację przeprowadzimy w Punto I z silnikiem 1.2.
Wymiana wiatraka chłodnicy nie jest problematyczna. Celem tego poradnika jest zaprezentowanie najszybszej i najłatwiejszej metody na demontaż i montaż wiatraka chłodnicy.
Podgrzewane lusterka mają wiele zalet, ale nie wszystkie auta mają je w standardowym wyposażeniu. W poradniku tym pokażemy sposób, w jaki zmontować maty grzewcze bocznych lusterek w Punto MK1.
Ubytek płynu chłodniczego, plamy pod samochodem - te objawy mogą świadczyć o konieczności wymiany chłodnicy. W poradniku tym przedstawimy sposób na wykonanie takiej naprawy w Punto MK1.
Preparaty smarujące w sprayu są łatwe w użyciu i skutecznie pomagają przy zapieczonych śrubach czy zatartych prowadnicach. Nie zawsze można z nich jednak korzystać! Kiedy spray może być szkodliwy?
Żywotność sprzęgła w największym stopniu zależy od mocy silnika i od umiejętności kierowcy. Sprawne posługiwanie się pedałem sprzęgła może wydłużyć czas jego prawidłowego działania nawet o połowę. Dlatego warto znać kilka podstawowych zasad.
Łata na kole ma trwałość nawet 30 tysięcy kilometrów, może więc wytrzymać nawet cały okres "życia" opony. Niestety nie każde uszkodzenie da się załatać.
Uszkodzonej opony nie trzeba od razu wymieniać. Warsztaty wulkanizacyjne są w stanie załatać różnego rodzaju przebicia. Taka „łatka” ma trwałość nawet 30 tysięcy kilometrów, a to oznacza, że jest w stanie przeżyć cały czas eksploatacji opony. Niestety, nie da się załatać każdej dziury.
Dlaczego psuje się zawór EGR, jak go naprawić? Zawór recyrkulacji spalin (EGR) to element o którym większość kierowców dowiaduje się dopiero, gdy ten się popsuje... Najogólniej rzecz biorąc EGR ma za zadanie kierować część spalin z powrotem do silnika. Zawór zawodzi najczęściej przez nagromadzoną w wydechu sadzę i cząstki stałe.
Awarie koła dwumasowego to częsta i kosztowna przypadłość współczesnych diesli. Po części to wina niedoskonałości konstrukcji „dwumasówki”, ale żywotność koła dwumasowego można też skrócić złą techniką jazdy. Dlaczego psuje się kolo dwumasowe, jak można zapobiec awarii?
Wymiana zbiornika płynu chłodzącego nie jest bardzo skomplikowana. W poradniku tym przedstawimy jak sprawnie i szybko wymienić uszkodzony zbiorniczek na płyn chłodzący.
Filtr kabinowy oczyszcza powietrze zaciągane do kabiny pasażerskiej przez wentylator. Zazwyczaj przy wymianie tego elementu stajemy przed wyborem... tańszy zwykły czy może droższy węglowy? Czy w tym przypadku opłaca się zapłacić więcej?
Trwałość paska rozrządu uzależniona jest od wielu czynników. Teoretycznie powinien on wytrzymać przebieg rzędu 100 tysięcy kilometrów. Należy go jednak co pewien czas sprawdzać.
Lista możliwych awarii spryskiwacza szyby jest bardzo długa. Jedne można usunąć niemal natychmiast i to często w zasadzie bez żadnych narzędzi, inne mogą być trudne w naprawie i kosztowne. Co zrobić jeśli spryskiwacz nie działa?