Kategorie

Citroen

Choć złote czasy popularności minivany mają już za sobą, na rynku wciąż pojawiają się nowe konstrukcje kipiące pomysłowością i zwiększoną użytecznością. Jednym z nich jest C3 Picasso. Oto nasz test.
Podczas tegorocznego AutoTestu zaprezentowane zostały rynkowe nowości z różnych segmentów lub znane już auta w nowych wersjach. Zapraszamy do naszej subiektywnej relacji z tego wydarzenia.
Jakie auto rodzinne wybrać? Nie chodzi o markę, tylko typ nadwozia. Klasyczne kombi, smukłe i eleganckie, muskularną pseudo-terenówkę, minivana, a może adaptację auta dostawczego?
Pablo Picasso był jednym z twórców kubizmu, kierunku w sztuce. Jego przełomowy obraz Panny z Avignon z 1907 roku zapoczątkował nowe podejście do bryły w malarstwie - ostre, łukowate i linearne podziały figur.
W dniach 27 - 29 listopada odbyła się w Warszawie impreza reklamowana jako największe motoryzacyjne wydarzenie tego roku w Polsce. Oto co organizatorzy zaproponowali zwiedzającym.
Kiedy w 1936 roku Citroen postanowił zbudować przystępny cenowo samochód dla przeciętnego Francuza, ówczesny dyrektor rzucił hasło "quatre roues sous un parapluie" - cztery koła pod parasolem. Dzisiejsze C5 to dużo więcej.
To była prawdziwa gratka dla wielbicieli Citroënów i zabytkowych samochodów. Z okazji 90-lecia marki Warszawiacy i przyjezdni mieli okazję obejrzeć auta, które zapisały się na stałe w historii motoryzacji.
Pierwsza generacja Citroena C3, mimo że w praktyce zastępowała Saxo, debiutowała na rynku jako współczesny następca modelu 2CV. Auto znalazło ponad 2 miliony nabywców. Teraz Citroen prezentuje jego kolejne wcielenie.
Po raz piąty dziennikarze motoryzacyjni z całego świata wybrali samochód roku. W tym roku nagrodami World Car of the Year nagrodzono samochody w czterech kategoriach.
Citroen zaprezentował pierwsze zdjęcia niewielkiego, luksusowego modelu, który przywraca do życia nazwę DS i zapowiada nadejście całej gamy ekskluzywnych modeli francuskiego producenta.
C4 po 4 latach produkcji doczekał się drobnego liftingu. Wydawało się, że już nic nie trzeba ulepszać w tym udanym samochodzie, ale widać (na ulicach), że rynek nie zawsze docenia wysiłki konstruktorów. A konkurencja nie śpi.