Kategorie

Bezpieczeństwo

Przyjazd prezydenta USA Baracka Obamy do Warszawy całkowicie zdezorganizuje ruch w mieście. Dojazd do centrum czy na lotnisko będzie w piątek i sobotę mocno utrudniony, lub wręcz niemożliwy.
Aby dostać się co Arabii Saudyjskiej należy przejść wiele procedur formalno-prawnych, które utrudniają wyrobienie wizy. Na miejscu będziemy mogli poruszać się wypożyczonym samochodem po drogach, które są bardzo dobrze oznakowane. Nie obędziemy się jednak bez znajomości przepisów jakie obowiązują w Arabii Saudyjskiej.
W celu sprawdzenia wpływu jazdy z włączonymi światłami w dzień na bezpieczeństwo ruchu drogowego przeprowadzono analizę statystyczną danych o wypadkach drogowych, które wydarzyły się „przed” i „po” zmianach wprowadzonych w dniu 17 kwietnia 2007 roku dotyczących obowiązku jazdy na światłach przez cały rok.
Badania opinii społecznej dotyczące obowiązku jazdy na światłach przez cały rok zostały zrealizowane przez Pracownię Badań Społecznych GfK Polonia w ramach badań cykliczne przeprowadzanych co 2 tygodnie na reprezentatywnej grupie Polaków od 15 roku życia.
Korzystanie ze świateł przez cały rok jest droższe: nie ulega to wątpliwości. Ile jednak statystyczny kierowca wydaje rocznie więcej jeżdżąc z włączonymi światłami przez cały rok?
Wpływ obowiązku jazdy z włączonymi światłami w dzień na bezpieczeństwo ruchu drogowego od ponad 20 lat jest przedmiotem badań i analiz w wielu krajach. Wyniki tych prac nie zawsze są jednoznaczne, dominują jednak aspekty korzystne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Jazda z włączonymi światłami w dzień jest od wielu lat przedmiotem licznych prac badawczych i dyskusji. Instytut Transportu Samochodowego dokonał analizy danych statystycznych w tej sprawie.
Wszystkie manewry na górskich drogach są wielokrotnie trudniejsze, niż w terenie płaskim. Do skrajnie trudnych należy wyprzedzanie innych aut w górach, zwłaszcza na podjazdach lub na drogach o licznych zakrętach.
W Chinach zostały przeprowadzone przez tamtejszą organizację C-NCAP kolejne testy zderzeniowe. Zaskoczeniem okazał się bardzo wysoki wynik w testach chińskiego samochodu Great Wall Motor - Volex C30.
Pakowanie bagaży do samochodu przed wyjazdem na urlop jest dla wielu kierowców problemem, z którym nie zawsze potrafią sobie poradzić. Oto kilka wskazówek, pozwalających na przynajmniej częściowe rozwiązanie go.
We wnętrzu zaparkowanego na słońcu auta w porze letniej temperatura może sięgać nawet 60 stopni Celsjusza. Może to być niebezpieczne nie tylko dla zdrowia, ale i dla życia.
Nie tylko kierowcy mogą być karani mandatami. Od 21 maja obowiązuje rozporządzenie, według którego za nieustąpienie pieszemu rowerzysta dostanie mandat w wysokości 50 zł.
Mistrz kierownicy, kierowca Formuły 1 Michael Schumacher gościł w maju bieżącego roku w Parlamencie Europejskim w celu inauguracji kampanii ONZ. Jej celem jest zmniejszenie wypadków samochodowych.
Na targach Challenge Bibendum 2011, które odbyły się w Berlinie zaprezentowanych zostało wiele nowych rozwiązań. Jednym z nich była samoreperująca się opona do zastosowania w samochodach osobowych.
Dacia Logan MCV (Multi Convivial Vehicle) została w lipcu 2008 roku poddana faceliftingowi.
Zaniedbanie wymiany płynu hamulcowego może być tragiczne w skutkach dla naszego bezpieczeństwa.
Dużym wyzwaniem jest przygotowanie posiłku, jeśli jednocześnie musimy pilnować dziecka. W takiej sytuacji naszym zadaniem jest też zadbanie o bezpieczeństwo dziecka w kuchni. Czasami wystarczy na moment spuścić dziecko z oka, aby stało się nieszczęście. Dzieci są bardzo ruchliwe, dlatego jako dorośli, musimy zadbać o ich bezpieczeństwo. Podniesiemy bezpieczeństwo naszego dziecka w kuchni choćby przez zakup odpowiednich sprzętów AGD.
Obecnie produkowany Mitsubishi Lancer to już ósma generacja tego japońskiego auta segmentu C.
Lancia Delta seria 1 to odświeżona wersja zaprezentowanej w 2008 roku Delty, zwaną też serią 0.
W kwietniu 2011 na polskich drogach zginęło 290 osób, a 3733 zostały ranne. Liczba wypadków w porównaniu z kwietniem 2010 roku zwiększyła się.
Kia, przy współpracy z Policją, utworzyła nowy projekt- Kia Lotos Race 2011. Razem z Lotos Oil propagować będą bezpieczne poruszanie się po polskich ulicach.
Jednym z najwyższych stopni wtajemniczenia w rzemiosło szoferskie jest umiejętność wykorzystywania ruchu innych pojazdów do podniesienia bezpieczeństwa jazdy.
Akumulator w samochodzie może być znakomitym źródłem energii elektrycznej, przydatnej do oświetlenia wnętrza namiotu lub przestrzeni przed nim na biwaku.
6-kilometrowy odcinek drogi Suwałki-Szypliszki, aż do granicy z Litwą, zostanie wyremontowany, poinformowało GDDKiA.
Zużywanie się opon powoli, ale nieustannie zmienia ich właściwości. Większość kierowców ze zużywania się opon zdaje sobie sprawę, ale niewielu wie w jaki sposób wraz z rosnącym przebiegiem zmieni się zachowanie auta.
Jeśli niektórym argument bezpieczeństwa nie wystarcza, warto pamiętać, że za zły stan opon grożą też konsekwencje... finansowe. W razie spotkania z drogówką, oprócz mandatu, za jazdę autem niesprawnym technicznie, stracimy też dowód rejestracyjny. Kiedy możemy mieć problemy przez opony?
Zawracanie na drogach wąskich ma niewiele wspólnego z zawracaniem, jakiego uczą instruktorzy na kursach dla przyszłych kierowców.
Upalne lato to trudny okres zarówno dla kierowców jak i dla ich pojazdów. Trzeba pamiętać o wielu rzeczach, na które zwykle nie zwraca się uwagi.
Hamulce to najważniejszy element samochodu, decydujący o bezpieczeństwie jazdy. Należy od czasu do czasu samodzielnie sprawdzać stan hamulców. Oto jak to zrobić.
W Polsce śmiertelnych ofiar wypadków drogowych jest dwa razy więcej niż w UE. Powodem jest tragiczny stan techniczny dróg, zła organizacja ruchu, niedouczeni kierowcy i zły stan pojazdów. Najwyższa Izba Kontroli przedstawiła raport nt. stanu polskiej sieci drogowej. Wnioski są jednoznaczne: zarządcy dróg zaniedbują swoje obowiązki.
Na kursach dla kierowców czasem można usłyszeć o tzw. zasadzie ograniczonego zaufania wobec innych użytkowników dróg. Wynika z niej prawda, bardzo ważna z punktu widzenia bezpieczeństwa na drodze: „Ufaj innym tylko w nielicznych przypadkach”.
Wielu kierowców montuje w swoich pojazdach dodatkowe światła, nie przewidziane przez ich konstruktorów i producentów auta. Teoretycznie światła te mają za zadanie poprawę bezpieczeństwa na drodze. Często w praktyce znacznie je ograniczają.
Wielu polskich kierowców nie wie, jak używać kierunkowskazów. W efekcie popełnia błędy zagrażające bezpieczeństwu ruchu drogowego.
Wybór właściwej pory do rozpoczęcia podróży jest jednym z najważniejszych zadań, stojących przed kierowcą. Powinien on wziąć przy tym pod uwagę wiele różnych ważnych czynników. Jednym z najważniejszych są jego predyspozycje i umiejętności, poparte doświadczeniem.
Jazda samochodem jest zajęciem stresogennym. Stres jest jedną z przyczyn zmęczenia i zdenerwowania, a te w prostej linii prowadzą do popełniania błędów i podejmowania niewłaściwych decyzji. Niektóre z nich mogą mieć tragiczne skutki.
Po wyjechaniu na drogę utwardzoną należy wykonać przynajmniej pobieżny test sprawności pojazdu oraz usunąć niektóre typowe i łatwe do usunięcia niedomagania i usterki.

Lane Assist

Lane Assist to system bezpieczeństwa, zapobiegający niekontrolowanemu zjeżdżaniu ze swojego pasa.

IPS

IPS - inteligentny system bezpieczeństwa Forda.
Wielu kierowców zapomina, że samochód ma nie cztery, a pięć kół. Piąte leży w bagażniku lub wisi na tylnej klapie, ewentualnie pod podłogą. Oponę w zapasie - bo o nim mowa – również trzeba zmieniać! Jak często i jakie ogumienie najlepiej nadaje się na koło zapasowe?
Jednym z ciekawszych wynalazków ostatnich lat są opony reklamowane jako „nie do przebicia”. Ich konstrukcja powoduje, że z opony nie będzie schodzić powietrze nawet jeśli w oponie utkwi „ciało obce” o średnicy 1,6 milimetra – tak przynajmniej jest w teorii. A jak wygląda to w praktyce, czy są opony, których nie można przebić?
Opony do najszybszych aut na świecie potrafią kosztować nawet kilkanaście tysięcy złotych za komplet. Takie gumy wymagają bezwzględnej kontroli po przejechaniu każdych 500 kilometrów i zużywają się po pokonaniu dystansu kilkunastu tysięcy kilometrów. W zamian za te wszystkie niedogodności oferują jedno – brak limitu prędkości. Ile auto wyciśnie tyle wytrzymają!
Opony na osi napędowej zużywają się nawet dwukrotnie szybciej niż te, które nie muszą przenosić na asfalt momentu obrotowego. Co zrobić gdy opony z osi napędowej się zużyją, czy można wymienić opony tylko na jednej osi i jak postępować w przypadku aut z napędem 4x4?
Opona samochodowa jest jak orkiestra. Składa się z dużej liczby "instrumentów" generujących dźwięki podczas jazdy. Każdy rowek, a nawet każda lamelka wpływa na to, co słyszymy podczas toczenia kół. Niestety czasem ta „muzyka” nie jest przyjemna dla ucha. Czy warto wybierać ciche opony? Co trzeba wiedzieć poszukując cichych opon?
Przeglądając ofertę nowych opon - chociażby w internecie - bardzo szybko zostaniemy postawieni przed wyborem jaki bieżnik mają te opony mieć: symetryczny, kierunkowy, a może asymetryczny. Na czym polega faktyczna różnica między tymi bieżnikami?
Już od kilku lat jedną z najpopularniejszych i najchętniej kupowanych grup aut są te wyposażone w napęd na cztery koła. Chodzi oczywiście o SUV-y, które mimo wielkich aspiracji nie można traktować jako pełnokrwiste terenówki. Czy takie samochody zawsze muszą jeździć na droższych oponach przeznaczonych specjalnie do aut 4x4?
Jednym z najnowszych i najbardziej promowanych wynalazków na rynku oponiarskim są opony ekologiczne. Na papierze mają same zalety, obniżają spalanie, wytrzymują większe przebiegi i pasują do najpopularniejszych modeli aut. Ale... Czy eko-opony naprawdę działają i dają realne oszczędności?
Nowy Focus wyposażony został w pełen pakiet układów zwiększających czynne i bierne bezpieczeństwo kierowcy oraz pasażerów. Wiele z tych rozwiązań znalazło się w ofercie Forda pierwszy raz.
Prawidłowe ciśnienie w ogumieniu to jeden z podstawowych parametrów o jakie powinien dbać każdy posiadacz czterech kół. Dlaczego? Bo ma ono wpływ na bezpieczeństwo jazdy, trwałość samych opon, ale i elementów zawieszenia, w końcu na spalanie i ekonomię jazdy.
Wbrew temu co widać na ulicach wielu polskich miast i miasteczek, niektóre wynalazki nigdy nie powinny znaleźć się na publicznych drogach... Zasada ta dotyczy również opon. Jakich opon nie wolno używać w ruchu drogowym i dlaczego? Co grozi za jazdę na oponach torowych czy z kolcami?
Prawo o ruchu drogowym wyraźnie mówi, iż pojazd nie może być wyposażony "w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon niezaopatrzonych w takie wskaźniki – o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm". Czy jednak warto czekać aż opony będą tak zużyte? Co z ich terminem ważności?