Kategorie

Awaria

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sprzęgło jest jednym z podstawowych elementów odpowiadających za działanie samochodu. Kontroluje ono moc silnika, która przekazywana jest na koła pojazdu, napędzające całą jego masę. Usterka sprzęgła zwykle kończy się unieruchomieniem samochodu.
Elektromagnes rozrusznika, będący równocześnie przekaźnikiem o bardzo dużej obciążalności styków, jest w zasadzie elementem nienaprawialnym.
Zdarza się czasem, że w wyniku roztargnienia kierowcy lub nieuwagi personelu stacji paliw w baku samochodu znajdzie się niewłaściwe paliwo.
Wiele awarii lub drobnych usterek ważnych podzespołów samochodu (silnika, skrzyni biegów, mechanizmu różnicowego, hamulców) można łatwo rozpoznać po towarzyszących im objawach. Oto lista najczęstszych objawów przy awariach silnika, skrzyni biegów, mechanizmu różnicowego, układu jezdnego i hamulców.
Wiele awarii silnika samochodu można przewidzieć, choć nie wszystkie. Awarie mogą być spowodowane przez różnorodne czynniki. Najczęstsze przyczyny powodujące usterki silnika omówimy w tym artykule.
Awarie i usterki mają to do siebie, ze zdarzają się zawsze, bez względu na porę dnia i pogodę, zwykle w najmniej oczekiwanym momencie.
Blokowanie się cięgieł jest spowodowane dwiema przyczynami: korozją i przecieraniem się drutów w lince, stanowiącej owo cięgło.
Poważne awarie hamulców, objawiające się tym, że przestają ona działać, są na szczęście niesłychanie rzadkie. Mogą być spowodowane albo zerwaniem przewodów hamulcowych o jakiś wystający ponad drogę przedmiot.
Zdarza się czasem, na szczęście bardzo rzadko, awaria sprzęgła, polegająca na tym, że nie można wysprzęglić i silnik cały czas jest połączony ze skrzynią biegów.
Zawory odgrywają w silniku spalinowych jedną z kluczowych ról: od ich jakości i od jakości współpracujących z nimi gniazd, zależy łatwość rozruchu silnika, jego moc i zużycie paliwa.
Rzeczy, które będą nam do tego potrzebne to: 1. trójkąt ostrzegawczy 2. lewarek 3. klucz i oczywiście koło zapasowe
Jeśli hamulce zawiodą podczas jazdy, powinno ci się jednak udać zatrzymać auto - pod warunkiem, że zadziałasz szybko.
Gaźnik jest jednym z najczulszych na zanieczyszczenia elementów w silniku. Przed kurzem zassanym z powietrza chroni go filtr powietrza, przed brudem pochodzącym z paliwa – odpowiednie filtry i odstojniki. Podpowiadamy, jak go oczyścić?
Nagły wzrost temperatury silnika ponad normę może być spowodowany wieloma czynnikami. Przedstawiamy poniżej kilka najczęściej występujących usterek układu chłodzenia oraz sposoby na ich naprawę.
Jest sporo przyczyn stuków, które wydobywają się spod maski podczas pracy silnika. Nie zawsze świadczą o usterce silnika, ale wszystkie podejrzane stuki w komorze silnika należy traktować poważnie.
Bywa, że czasem spod maski zacznie wydobywać się dym. Może to być oznaką pożaru, ale nie musi. W każdym przypadku należy jednak zachować ostrożność. Można łatwo rozpoznać rodzaj dymu wydobywającego się spod maski i odpowiednio zareagować. Jak to zrobić?
Trzeszczenie zawieszenia jest trudne do zlokalizowania, a usunięcie jego przyczyn kosztowne. W poradniku przedstawimy gdzie i jak szukać źródła skrzypiącego zawieszenia.
Coś gdzieś wycieka z samochodu i chcesz to pokazać mechanikowi? Pomóż mechanikowi rozpoznać i zlokalizować problem w swoim aucie.
Oto wskazówki, co należy robić, żeby nasz samochód był sprawny i aby był jak najdłużej czysty.
Flak w oponie to koszmar śniący się kierowcom po nocach. Czasem jednak ten problem występuje tez na jawie i należy wiedzieć jak sobie z nim poradzić.
Jeśli zdecydowałeś się na wyjazd zagraniczny własnym samochodem, zadbaj o bezpieczeństwo swoje i swoich pasażerów już przed podróżą. Drobne niedopatrzenie może zepsuć cały wakacyjny wypad…