Kategorie

Awaria

Małe zwarcie czasem może być przyczyną ogromnego problemu. Gdy staniemy na skrzyżowaniu, a nasz samochód nagle zacznie trąbić, musimy szybko poradzić sobie z problemem. Podpowiadamy, jak to zrobić.
Niejeden kierowca już spotkał się z tego rodzaju usterką, kiedy to alarm samochodowy hałasuje i nie chce się wyłączyć. Podpowiadamy, jak tymczasowo poradzić sobie z tym problemem.
Żaden kierowca nie powinien ignorować wyciekającego z samochodu płynu. Niedobór któregoś z nich może spowodować zaburzenia pracy, któregoś z układów. Podpowiadamy, jak sprawdzić, który płyn cieknie.
Wysokie napięcie, konieczne do prawidłowego funkcjonowania zapłonu, a tym samym do niezakłóconego przebiegu spalania mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrach silnika o zapłonie iskrowym, musi mieć odpowiednią wartość, wyrażoną w dziesiątkach kilowoltów.
Kierunkowskazy należą do najważniejszych elementów wyposażenia samochodu. Dzięki kierunkowskazom inni użytkownicy drogi mogą dowiedzieć się jakie manewry planuje kierowca i odpowiednio na nie zareagować. Awaria kierunkowskazów jest bardzo łatwa do zauważenia.
Maska każdego samochodu ma co najmniej jeden specjalny wspornik, pozwalający na utrzymanie jej w pozycji podniesionej, tak aby móc wykonać bezpiecznie różne prace w komorze silnika. Nie zawsze takie zabezpieczenie zapewnia całkowite bezpieczeństwo pracy.
Kupujesz samochód z drugiej ręki? Po transakcji koniecznie skoryguj geometrię ustawienia kół samochodu w stacji diagnostycznej.
Uszkodzony zderzak, wgnieciona misa olejowa czy pęknięty katalizator, to tylko kilka efektów nieostrożnej jazdy. Kierowcy i to nie tylko, ci sportowych samochodów, powinni pamiętać, że można zminimalizować ryzyko takich usterek.
Przede wszystkim trzeba reagować, bo szczególnie podczas sezonu jesienno-zimowego długość drogi hamowania staje się krytycznym parametrem. Źródeł problemu należy szukać w kilku miejscach.
Przy bardzo niskich temperaturach przymarzające uszczelki potrafią wywołać tyle samo frustracji u kierowców, co zamarznięty zamek. Jesienna profilaktyka pozbawi nas zimowych złości.
Wymiana olej na zimę nie jest konieczna, ale warto pamiętać, że przy niskich temperaturach olej w silniku gęstnieje. Powoduje to wolniejsze jego rozprowadzanie. Aby wydłużyć żywotność silnika po uruchomieniu poczekaj, aż temperatura podniesie się - olej rozrzedzi się i odzyska swoje właściwości.
Filtr kabinowy jest w stanie zatrzymać blisko 100 proc. alergicznych pyłków oraz kurzu. Jednak wyłącznie wtedy, gdy nie będzie zbyt mocno zużyty.
Niedogrzanie może być symptomem usterek. Zwykle dotyczą układu chłodzenia, a ich zlekceważenie może spowodować poważne awarie.
Podczas jazdy autem z wysokoprężnym silnikiem diesla z turbo, wyczuwalnym problemem jest turbo dziura. Niekiedy ta przypadłość jest bardziej odczuwalna, a to za sprawą uszkodzonego zaworu N75. Oto jak naprawić zawór N75 w Volkswagenie Passacie 1,9 TDi.
Jeśli nasz Opel Zafira traci moc silnika, przyczyna może tkwić w uszkodzeniu zaworu EGR. Oto, jak go naprawić w Oplu Zafirze.
Jeśli spod aparatu zapłonowego silnika Mitsubishi Galanta cieknie olej, nie trzeba od razu wymieniać całego aparatu. Zwykle wystarczy wymienić uszczelkę.
Linka sprzęgła pęka często w najmniej oczekiwanym momencie. Co wtedy zrobić? Są dwie opcje: możemy oddać auto do mechanika, lub jeśli czujemy się na tyle pewnie, możemy zrobić to sami. Jak wymienić linkę napinacza sprzęgła w Fordzie Escorcie.
Podczas jazdy turbodoładowanym dieslem odczuwalnym mankamentem jest znana wszystkim, turbo dziura. Niestety czasem ta przypadłość jest spotęgowana przez uszkodzony lub niedomagający zawór N75. Oto jak go naprawić w Seacie Alhambra z silnikiem 1,9 TDi, ale nie tylko.
Regeneracja termostatu w Fordzie Escorcie 1,5 Mk5 polega na wyczyszczeniu zarówno jego obudowy jak i samego termostatu. Oto, jak to zrobić.
Według zaleceń serwisu programowanie kluczyka to temat dla specjalistów, którzy czekają, aż przybędziemy do nich z prośbą o pomoc – oczywiście żądają za nią niemałej sumy.
Gdy na naszym pulpicie zapala się kontrolka ABS, całkowicie bezradni udajemy się do najbliższego ASO w celu zdiagnozowania usterki. Na szczęście możemy poradzić sobie z tym sami i zaoszczędzić nawet kilkaset złotych.
Najczęściej problemy z odpaleniem samochodu zdarzają się zimą. Źle przygotowane auto do sezonu zimowego sprawia nam wiele problemów przy uruchamianiu silnika.
Ręczny hamulec jest w zasadzie hamulcem postojowym, dlatego jego skuteczność w zatrzymaniu jadącego samochodu jest znikoma. Bywa on jednak przysłowiową deską ratunku w krytycznych sytuacjach.
Czasem, na szczęście bardzo rzadko przydarza się awaria elektrycznego wentylatora przy chłodnicy. Należy wówczas sprawdzić, czy instalacja elektryczna nie została uszkodzona, czy prąd dopływa do jego silnika po zwarciu wyłącznika termicznego i czy silnik się nie zatarł.
Drobne usterki, choć nie zawsze powodują unieruchomienie pojazdu, są dla kierowcy uciążliwe i denerwujące. Znając ich przyczyny, można je bardzo szybko i łatwo usunąć w każdych warunkach.
Pierścienie osadcze sprężynujące, zwane także pierścieniami Segera lub segeringami służą do zabezpieczanie przed osiowym przesuwaniem się różnych sworzni, łożysk i podobnych do nich części maszyn. Oto jak zdejmować i zakładać pierścienie osadcze.
Jedną z częstszych awarii zgłaszanych w upalne dni, lub podczas mrozów jest zagotowanie się wody w układzie chłodzenia silnika. Jak poradzić sobie z taką sytuacją?
Spalanie detonacyjne, zwane w technice spalaniem stukowym, jest jednym z ważniejszych powodów poważnych uszkodzeń silnika, dlatego należy mu przeciwdziałać wszelkimi sposobami. Aby było to skuteczne, trzeba poznać przyczyny i objawy zjawiska spalania stukowego.
Tak naprawdę źródeł drażniących i niepokojących nasz aparat słuchowych dźwięków może być wiele. Często przypisuje się to nieprawidłowej pracy lub usterkom amortyzatorów.
Prawidłowa eksploatacja zapewni nam bezawaryjną jazdę. Jednak większość kierowców popełnia błędy, które doprowadzają do uszkodzeń i awarii. W poradniku tym podpowiemy, na co zwrócić szczególną uwagę.
Hałas to niewątpliwie pierwsza oznaka psucia się jakiegoś elementu samochodu. Dobry mechanik potrafi zdiagnozować usterkę na podstawie charakterystycznego dla niej odgłosu, dlatego podpowiadamy, jak mu w tym pomóc.
Układ chłodzenia jest niezbędny do pracy silnika, który generuje ogromne ilości ciepła. Motor wymaga jednak pewnej stałej temperatury dla efektywnej pracy. Podpowiadamy, jakie mogą być skutki zapowietrzenia układu chłodzenia.
Termostat to jedna z części układu chłodzenia, która odpowiada za prawidłową temperaturę silnika. Podpowiadamy, jak działa i dlaczego tak ważne jest, aby utrzymać go w dobrej kondycji.
Termostat to jedna z części samochodu, która decyduje o jego poprawnym funkcjonowaniu. Jeśli się zepsuje, nasz silnik może się przegrzać w trakcie pracy. Podpowiadamy, jak zdiagnozować taką usterkę.
Kolejną częstą awarią w Oplu Omega B jest pękający bolec dźwigni zamykania obiegu wewnętrznego. Poniżej podpowiemy, jak rozwiązać ten problem we własnym zakresie.
Niestety awaria mechanizmu otwierania szyberdachu może być dość dokuczliwa, zwłaszcza gdy przydarzy nam się to podczas niesprzyjających warunków atmosferycznych.
Częstym powodem uszkodzenia hamulca ręcznego w Oplu Omedze są zardzewiałe gniazda mocowania trzpieni szczęk. Poniżej wskazówki, jak sobie poradzić z tym problemem.
Jednym z objawów uszkodzenia zimnych lutów na płytce wyświetlacza są zanikające znaki na wyświetlaczu. Poniżej przedstawimy, jak samodzielnie dokonać takiej naprawy.
Aby holowanie odbywało się w sposób bezpieczny i co ważne zgodny z przepisami ruchu drogowego warto zapoznać się z praktycznymi poradami dotyczącymi holowania.
Samochód z automatyczną skrzynią może stanowić problem przy holowaniu, ze względu na specyficzny charakter przekładni. Podpowiadamy, jak poprawnie holować auto z automatyczną skrzynią biegów.
Kable wysokiego napięcia mogą wymagać wymiany lub renowacji i wtedy niezbędny będzie ich demontaż. Podpowiadamy, jak zrobić to poprawnie.
Jeśli na elektronicznym liczniku kilometrów zaczynają zanikać paski podświetlające cyfry, to znaczy, że nieuchronnie czeka nas wizyta u elektryka.
Jednym z uszkodzeń oświetlenia w E39 jest awaria tylnej lampy Led. Właściciele modeli z tymi lampami mają do czynienia z zanikającym światłem w diodach.
Podpowiadamy jak naprawić światła awaryjne w Audi A4 B5.
Gdy po włączeniu nadmuchu powietrza w naszym aucie usłyszymy piski lub inne dziwne dźwięki to znaczy, że czas na wyczyszczenie i nasmarowanie łożyska wirnika nawiewu.
Jeśli podczas jazdy słyszymy dziwne stukanie, jak gdyby pasażer kopał nogą w podłogę, oznacza to, że czas na wymianę łączników stabilizatora.
Jednym z częstszych uszkodzeń układów elektromechanicznych w Oplach jest awaria mechanizmu podnoszącego szyby. Jego naprawa jest możliwa tylko poprzez jego całkowitą wymianę na nowy lub używany.
Nieszczelne połączenia przewodów paliwowych ze zbiornikiem paliwa, pompą paliwa, pompą wtryskową lub gaźnikiem mogą być przyczyną wielu kłopotów i problemów, z których największym może być pożar samochodu.
Uszkodzenie alternatora oznacza problemy z eksploatacją i ryzyko uszkodzenia akumulatora i innych elektro-mechanizmów, których koszt naprawy może sięgnąć nawet kilkuset złotych. Powiemy gdzie szukać przyczyn i jak je usunąć.
Dym jest ubocznym produktem spalania w każdym silniku spalinowym i odpowiednio – w silniku benzynowym będzie składał się głównie z tlenku węgla, a w silniku Diesla z cząstek stałych. Jeśli nasz silnik produkuje zbyt dużo dymu, jest to powód do niepokoju. Podpowiadamy, jaka może być tego przyczyna.