Kategorie

Autonomiczny samochód

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Co stanowi największe wyzwanie w rozwoju autonomicznych samochodów? Czy rozpowszechnienie pojazdów poruszających się w ruchu drogowym bez udziału kierowcy jest uzależnione od stworzenia dodatkowej infrastruktury?
Aby przyspieszyć wdrożenie na rynek pojazdów autonomicznych Toyota, BMW i Allianz wykupiły licencję na technologię sztucznej inteligencji opracowaną przez firmę Nauto z Doliny Krzemowej. Dzięki niej będą ony mogły skrócić czas niezbędny do opracowania samochodów sterowanych sztuczną inteligencją!
Lexus CT 200h to auto spokrewnione technologicznie z Toyotą Prius. Ta luksusowa hybryda ma doczekać się niebawem następcy, który prawdopodobnie może posiadać funkcję półautomatycznego prowadzenia.
Autonomiczne Audi A7 "Jack" przeszło kolejne, udane testy na drodze. Samochód, który nie potrzebuje jest zatem koncepcją coraz bardziej realną.
Technologia związana z wdrożeniem do produkcji samochodów autonomicznych rozwija się w szybkim tempie. Bosch po raz kolejny testuje tego typu pojazd, tym razem w Japonii.
Firma NVIDIA zaprezentowała platformę NVIDIA DRIVE™ PX 2 – najpotężniejsze rozwiązanie do obsługi sztucznej inteligencji w pojazdach. To ona ma się przysłużyć stworzeniu aut autonomicznych.
Inżynierowie coraz śmielej eksperymentują z autonomicznymi samochodami przyszłości. Widzą w nich sposób nie tylko na poprawę komfortu jazdy ale i na jej bezpieczeństwo. Czego możemy spodziewać się w niedalekiej przyszłości od samochodu?
TomTom RoadDNA to nowy system niezwykle precyzyjnego i dokładnego opisu drogi wraz z elementami jej infrastruktury, który ma przyspieszyć wdrożenie autonomicznych pojazdów do użytku publicznego. Nowy rodzaj map jest zdaniem twórców jest łatwy do wdrożenia w każdym typie auta, oraz zajmuje zaskakująco mało miejsca na dysku twardym.
Toyota będzie rozwijać systemy bezpieczeństwa bazujące na sztucznej inteligencji. W tym celu japoński koncern porozumiał się z Instytutem Technologi z Massachusetts i Uniwersytetem Stanforda.
Audi zamierza tworzyć samochody autonomiczne w ramach inicjatywy KoHAF. Ma ona ustandaryzować ich produkcję i przyspieszyć wdrożenie ich do użytku na masową skalę.
Volkswagen wprowadza systemy umożliwiające autu samodzielne odnalezienie miejsca parkingowego, zaparkowanie na nim oraz rozpoczęcie ładowania baterii o ile miejsce to posiada taką funkcję.
Autonomiczne samochody Audi będę sterowane przez zaawansowany technicznie komputer zFAS. Seryjną produkcją komputera zajmie się firma Delphi.
Sportowe Audi RS7, które nie potrzebuje kierowcy aby pokonać w wyścigowym tempie tor Hockenheim. Brzmi nierealnie, ale to już rzeczywistość. Czy kierowcy są jeszcze w ogóle potrzebni samochodom?
Samochody Audi z autopilotem trafiły do kolejnej fazy testów. Dzięki nim w przyszłości kierowca będzie mógł przekazać prowadzenie auta jego komputerom.