Kategorie

Auto firmowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Na polskim rynku funkcjonuje kilka rodzajów leasingu. Głównym i najbardziej znanym podziałem jest ten na leasing operacyjny oraz finansowy. Od 2011 r. inwestujący mogą również skorzystać z leasingu konsumenckiego. Jednak niezależnie od charakteru leasingu, wymienić można następujące: leasing zwrotny, leasing denominowany w walucie i leasing złotówkowy oraz leasing bezpośredni i pośredni.
Wyjazd na urlop samochodem służbowym nie zawsze jest możliwy. Warto zatem wiedzieć, co można zrobić aby móc się o niego ubiegać.
Faktoring jako jedno z popularnych ostatnio narzędzi finansowania przedsiębiorców, pomaga w utrzymaniu płynności finansowej firmy. Funkcjonuje jako usługa dopasowująca się do sytuacji przedsiębiorców, zarówno w czasach stabilizacji ekonomicznej jak i dekoniunktury.
Przywilej posiadania służbowego samochodu dostępny jest dla nielicznych. Pracownicy zapominają często o tym, że jest on nie tylko swoistym dodatkiem do wynagrodzenia, ale także obowiązkiem. O czym należy pamiętać posiadając auto służbowe?
W przypadku dużych flot karty paliwowe są jednym z podstawowych narzędzi pracy. Pozwalają one na ułatwienie tak prostej czynności jak tankowanie. Jakie czynniki decydują o wyborze kontrahenta w przypadku kart paliwowych i jakie korzyści małym i średnim przedsiębiorstwom może przynieść korzystanie z kart paliwowych?
Eksperci z Floty Auto Biznes wspólnie z przedstawicielem kancelarii prawnej przeanalizowali warunki uzyskania odszkodowania na pojeździe objętym ubezpieczeniem OC i AC w przypadku przygniecenia tego samochodu przez drzewo. Warto mieć stosowną wiedzę, ponieważ towarzystwa ubezpieczeniowe i firmy użytkujące auta mają czasem odmienne opinie dotyczące interpretacji takich zdarzeń.
Specjaliści z Floty Auto Biznes poprosili przedstawiciela kancelarii prawnej o analizę warunków uzyskania odszkodowania na pojeździe objętym ubezpieczeniem OC i AC w przypadku pożaru tego samochodu. Warto mieć stosowną wiedzę, ponieważ towarzystwa ubezpieczeniowe i firmy użytkujące auta mają czasem odmienne opinie dotyczące interpretacji takich zdarzeń.
Duże floty z zasady współpracują z sieciami serwisów ogumienia działającymi w całym kraju. Sieci te wyznaczają punkty, które zajmują się obsługą flot. Dwa razy w roku firmowe auto musi zostać poddane wymianie ogumienia z zimowego na letnie i odwrotnie.
Podczas październikowej konferencji FlotyAutoBiznes premierę miał system IZF (Inteligentne Zarządzanie Flotą). Rozwiązanie to jest efektem kilkuletnich prac i testów systemu firmy Amervox. Jest ono dedykowane głównie importerom pojazdów, firmom leasingowym, ubezpieczycielom, użytkownikom flot i oczywiście kierowcom. Jego motyw przewodni to: oszczędność i bezpieczeństwo.
Zanim firma zdecyduje się zakupić konkretny model i wersję auta, powinna koniecznie sprawdzić jego zalety i wady w codziennej eksploatacji. Importerzy doskonale to rozumieją, uważając takie testy za część procedury sprzedaży, niemal tak istotne i standardowe jak zaprezentowanie cennika. Poniżej przedstawiamy szczegóły dotyczące testowania aut udostępnianych przez importerów.
Program flotowy danego importera i liczba placówek ASO to najważniejsze elementy decydujące o zakupie aut do firmy. Ta zasada jest znana nawet początkującemu opiekunowi aut służbowych. Postanowiliśmy sprawdzić ilu dealerów prowadzi sprzedaż zbiorową i serwis w niektórych markach działających na naszym rynku.
Jakie są rodzaje i klasy alarmów samochodowych? PIMot podzielił dostępne na rynku urządzenia ze względu na ich skuteczność i poziom trudności obejścia.
Kradzieże aut w naszym kraju są nadal bardzo powszechnym zjawiskiem. Różnego rodzaju zabezpieczenia przeciwkradzieżowe potrafią skutecznie zniechęcić amatorów cudzej własności, jednak montaż niektórych z nich wymaga poważnej ingerencji w konstrukcję pokazdu. Eksperci Floty Auto Biznes radzą, jak zamontować zabezpieczenie, aby nie stracić gwarancji pojazdu.
Większość współczesnych samochodów nawet w standardowych wersjach jest wyposażona w odbiornik radiowy. Korzystanie z tego dodatku wiąże się z pewnymi obowiązkami. Ekspert Floty Auto Biznes odpowie na pytanie, czy warto nie płacić abonamentu za radio w samochodzie?
Od marca 2013 r. zmienia się wysokość diet na podróże służbowe. Dobrą wiadomością jest to, że diety wzrosną. Gorszą, że wzrosną niewiele.
Specjaliści z FAB wzięli pod lupę wybraną część gamy Volkswagena z napędem 4Motion. Korzystają z nich najczęściej firmy potrzebujące sprawnych pojazdów z napędem na cztery koła – zarówno dla menedżera czy prezesa, jak i w celach „typowo robotniczych”.
Wszystko o fotoradarach, jak nie wpaść w pułapkę w umowach z firmami CFM, dlaczego warto korzystać z więcej niż jednej marki aut/usługodawcy – to tylko kilka z zagadnień, które będą poruszone podczas Warsztatów Flotowych. Zapraszamy 27. lutego do salonu Euroservice przy ul. Al. Jerozolimskie 239 w Warszawie.
Aby wykonywać zawód przedstawiciela handlowego trzeba opanować szereg umiejętności. Od technik skutecznej sprzedaży poprzez doskonałą komunikatywność, aż do znajomości techniki bezpiecznej jazdy i przyzwyczajenia do spędzania wielu godzin za kierownicą. Z zawodem przedstawiciela handlowego wiąże się też pewien stereotyp. Przedstawiciele handlowi postrzegani są na ogół jako kierowcy gnający na złamanie karku i niekoniecznie przejmujący się przepisami.
Ford ma w ofercie całkowicie odmienionego Rangera. Najnowszy pickup zaskakuje komfortem podróżowania i oferowanym wyposażeniem. Czy Ford Ranger ma szansę stać się liderem segmentu pickupów?
W przypadku, gdy do firmy przychodzi zdjęcie z fotoradaru, na którym nie można rozpoznać kierowcy, odpowiedzialność za wyjaśnienie sprawy spoczywa w dużej mierze na fleet managerze.
Zarówno firmy leasingowe jak i ich klienci ponieśli duże wydatki na prowadzenie sporów, doradztwo podatkowe i księgowe. Wszystko przez zamieszanie z naliczaniem podatku VAT od usług ubezpieczeniowych towarzyszących usłudze leasingu. Wyrok Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości rozstrzygnął wieloletni spór.
Już 25 stycznia w Adgar Plaza przy ul. Postępu 17a w Warszawie pojawi się szansa wzbogacenia wiedzy. Na jaki temat? Między innymi użytkowania samochodów służbowych do celów prywatnych, postępowania w razie sporów z ubezpieczalnią, przeprowadzenia analizy szkodowości aut w swojej firmie.
Na przykładzie firmy Geo-Eko przedstawimy sposób wykorzystania systemu monitoringu floty, który został zainstalowany w połowie floty, czyli w piętnastu samochodach osobowych. Pierwsze dane mówią, że park aut jest teraz zarządzany bardziej efektywnie, a firma zaoszczędziła nawet 100 litrów paliwa miesięcznie.
Umowa pomiędzy właścicielem floty, a jej użytkownikiem szczegółowo określa zasady użytkowania pojazdów służbowych. Co się dzieje w sytuacji, kiedy następuje złamanie regulaminu korzystania z auta służbowego, a dodatkowo ma miejsce kolizja drogowa lub wypadek z udziałem auta służbowego? Kto w takich sytuacjach może liczyć na odszkodowanie od ubezpieczyciela?
Statystyczne dane są alarmujące! Spożywanie posiłków przez kierowcę w trakcie jazdy zwiększa ryzyko wypadku nawet o 80 procent. Eksperci Floty Auto Biznes i Szkoły Jazdy Renault przypominają o kilku ważnych kwestiach dotyczących bezpiecznej jazdy.
1 lipca 2011 roku został wprowadzony elektroniczny pobór opłat za przejazd pojazdami o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony na poszczególnych drogach publicznych. Pomimo wielomiesięcznego planowania i wprowadzania systemu w życie, już po kilku miesiącach obowiązywania, wyszło na jaw wiele nieprawidłowości w jego funkcjonowaniu. Poniżej przedstawiamy drugą cześć artykułu, w którym opisujemy nieprawidłowości systemy poboru e-myta.
1 lipca 2011 roku został wprowadzony elektroniczny pobór opłat za przejazd pojazdami o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony na poszczególnych drogach publicznych. Pomimo wielomiesięcznego planowania i wprowadzania systemu w życie, już po kilku miesiącach obowiązywania, wyszło na jaw wiele nieprawidłowości w jego funkcjonowaniu. To przełożyło się wprost na ogromne kary finansowe nakładane na kierowców pojazdów jak i niepewność ze strony firm transportowych w zakresie spełnienia wymogów nałożonych przez obowiązującą ustawę o drogach publicznych.
Większość wydatków związanych z utrzymaniem floty to koszty paliwa, które ponoszą firmy. Galopujące w górę ceny paliw spowodowały, że utrzymanie firmowych samochodów stanowi coraz większe wyzwanie. Poniżej prezentujemy kilka rozwiązań, które pomogą zredukować koszty związane z ich użytkowaniem.
Przedstawiciele Spółek Leasingowych BZ WBK przygotowali krótkie podsumowanie tendencji, jakie można było zaobserwować na rynku leasingu w 2012 roku. Pozytywne wnioski to: dynamiczny wzrost segmentu rolniczego oraz duże zainteresowanie klientów usługami dodatkowymi. Jednak w 2012 r. rynek leasingu wyraźnie zwolnił. Dlaczego? Zapraszamy do zapoznania się z poniższym podsumowaniem.
Głównymi obowiązkami opiekuna floty jest dbanie o bezpieczeństwo kierowców i dobry stan techniczny aut służbowych. Eksperci Floty Auto Biznes podpowiadają, jak zadbać o stan techniczny auta pracownika. Na celownik wzięli ciśnienie powietrza w oponach.
Statystyki dotyczące flot transportowych mówią, że aż 25 % wszystkich wypadków zachodzi podczas manewru cofania, z tym że ponad 90% z nich ma miejsce poza drogami publicznymi. Podobnie jest w przypadku wypadków śmiertelnych –statystyki mówią o tym, że ¼ wszystkich zdarzeń ma miejsce właśnie podczas manewrowania.
W myśl rozporządzenia z dnia 29 Czerwca 2011 roku, lekarz medycyny pracy musi skierować na dodatkowe badania osoby, których charakter pracy wiąże się z prowadzeniem samochodu służbowego. Oznacza to, że nie wszyscy kierowcy, którzy mają prawo jazdy, mogą prowadzić auto firmowe.
Dwie najpopularniejsze formy finansowania firmowej floty samochodowej to kredyt samochodowy i leasing. Zawsze warto skrupulatnie rozważyć formę w jakiej chcemy zaciągnąć zobowiązanie, aby nie naruszyć płynności finansowej firmy.
Transport drogowy to jeden z filarów gospodarki. Jak wskazują analizy, główną grupę kosztów w przewozie transportowym generują wydatki na paliwo i materiały eksploatacyjne. Sposobem na wymierne oszczędności może być eko-jazda, która od kilku lat zdobywa coraz większą popularność.
Korzystanie z samochodów firmowych niejednokrotnie jest źródłem konfliktów na linii pracodawca - pracownik. Najnowsze badania wykazują, które grzeszki popełniane przez pracowników w zakresie wykorzystania samochodów służbowych najbardziej przeszkadzają pracodawcom.
Jazda niezgodna z przepisami to niechlubna praktyka wielu kierowców samochodów firmowych. Okazuje się, że brawura za kierownicą może doprowadzić nie tylko do utraty prawa jazdy, lecz także do utraty pracy. Kiedy pracodawca może zwolnić pracownika, jako powód wpisując utratę prawa jazdy?
Do właściwego funkcjonowania wielu przedsiębiorstw niezbędne jest wykorzystywanie różnych pojazdów. Pracodawcy powierzają pracownikom auta firmowe, które mają im służyć do wypełniania obowiązków służbowych. Wyjaśniamy, w jaki sposób rozliczyć się z kilometrów przejechanych w ramach wypełnianych tych obowiązków?
Kontrolowanie czasu pracy kierowcy to jest ważne, ponieważ zmęczenie, senność i zmniejszona czujność może mieć wpływ nie tylko na jego bezpieczeństwo, ale także na zdrowie i życie innych uczestników ruchu.
Z badania przeprowadzonego przez Homo Homini na zlecenie BZ WBK Leasing Ponad wynika, że ponad połowa (54%) leasingobiorców z sektora MŚP decyduje się na leasing ze względu na dodatkowe korzyści wynikające z tej formy finansowania floty. Najczęściej w pakiecie z finansowaniem samochodu firmowego wybierane są ubezpieczenia i karty paliwowe.
Kto jest zobowiązany do zapłacenia mandatu w sytuacji, kiedy pracownik podczas wykonywania swoich obowiązków służbowych otrzymał mandat za wykroczenie drogowe. Czy to pracodawca ma obowiązek zapłacenia mandatu za pracownika?
Według badania przeprowadzonego przez Homo Homini na zlecenie BZ WBK Leasing aż 65% firm korzysta z leasingu w przypadku, gdy chce nabyć samochód. Dlaczego?
Usługi wykonywane w warsztatach nieautoryzowanych przez konkretną markę są zazwyczaj tańsze niż te realizowane w ASO. Jakie jeszcze są zalety (oprócz obniżenia kosztów) serwisowania floty poza ASO?
Na rynku usług motoryzacyjnych działa wiele wyspecjalizowanych, ale nie autoryzowanych warsztatów zajmujących się naprawami samochodów konkretnej marki. Jeszcze kilka lat temu korzystanie z tego typu warsztatów wzbudzało wątpliwości. Czy w dzisiejszej sytuacji rynkowej opłaca się serwisować flotę poza ASO?
Opiekunowie flot mają czasem do czynienia z bankowozami, autami na potrzeby firm elektrycznych, karetki pogotowia, piaskarki, polewaczko-zmywarki czy pługi śnieżne. Jednym ze sposobów sfinansowania zakupu tego typu pojazdów jest leasing.
Jedną z najpopularniejszych form finansowania auta firmowego jest leasing. W poniższym poradniku podpowiadamy, na czym polega leasing auta i czy warto z niego skorzystać?
Firmy dysponujące flotą kilkudziesięciu pojazdów powinny zatrudniać profesjonalistów, którzy we właściwy sposób potrafią zarządzać flotą. Taka osoba wie jak efektywnie i ekonomicznie wykorzystać auta służbowe. Zatrudnienie Fleet managera może przynieść firmie duże oszczędności.
Firmy oferujące usługi monitoring pojazdów GPS zainteresowały się nową formą dotarcia do klientów. Coraz częściej można spotkać się z możliwością sprawowania łatwej i szybkiej kontroli nad wykorzystaniem służbowych aut z poziomu nowoczesnego telefonu komórkowego.
Każda firma posiadająca flotę pojazdów musi liczyć się z tym, że to właśnie jej pracownik może wziąć udział w wypadku. Poniżej wyjaśniamy kwestię odpowiedzialności za rozbicie służbowego auta lub spowodowanie uszczerbku na zdrowiu poszkodowanych w wypadku osób trzecich. Kto odpowiada za wypadek samochodu służbowego, pracownik czy pracodawca?
Od stycznia 2011 r. przedsiębiorcy stracili możliwość pełnego odliczenia VAT od samochodów z kratką. Korzyści podatkowe wciąż można jednak uzyskać nabywając samochód typu pick-up. Wystarczy spełnić trzy warunki.
Wszyscy zainteresowanie możliwością otrzymania bezpłatnej solidnej porcji merytorycznej wiedzy na temat zarządzania autami służbowymi powinni uczestniczyć w IV Edycji Flotowego Spotkania Biznesowego, które odbędzie się 3 lipca 2012 roku.