Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu auta zabytkowe. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące auta zabytkowe.
Jak wykryć i usunąć usterki układu hamulcowego?
Aktualizacja: 02.12.2011
Z uwagi na to, że układ hamulcowy ma bardzo duży wpływ na bezpieczeństwo jazdy, nie są dopuszczalne w nim nawet najmniejsze usterki. Należy je niezwłocznie usunąć. »
Jak wykryć i usunąć usterki zawieszenia?
Aktualizacja: 02.12.2011
Usterki w zawieszeniu kół, zwłaszcza kół przednich, w istotny i bardzo negatywny sposób wpływają na bezpieczeństwo jazdy, dlatego należy je usuwać tak szybko, jak to tylko jest możliwe. »
Jak wykryć i usunąć usterki mechanizmu różnicowego i układu napędowego?
Aktualizacja: 02.12.2011
Układ napędowy jako całość jest odpowiedzialny za przeniesienie sił wytwarzanych przez silnik na koła pojazdu. W jego skład wchodzi, oprócz skrzyni biegów i mechanizmu różnicowego z półośkami i przegubami napędowymi, kilka innych elementów. »
Jak wykryć i usunąć usterki i uszkodzenia silnika?
Aktualizacja: 02.12.2011
Usterki silnika można podzielić na dwie kategorie: wynikające z naturalnego zużywania się części i powstające wskutek wad materiałowych albo niewłaściwej eksploatacji. Pierwsze są łatwe do przewidzenia, drugi pojawiają się nagle, w najmniej spodziewanym momencie. »
Jak wykrywać usterki pojazdów zabytkowych?
Aktualizacja: 01.12.2011
Stare pojazdy, nie wyposażone w komputery, nie miały prawie żadnych możliwości „informowania” kierowcy lub mechanika o zaistniałych usterkach, dlatego wiele z nich można wykryć jedynie przez oględziny i osłuchanie podejrzanych podzespołów. O istnieniu innych informują pomiary, wykonywane zwykle prymitywnymi przyrządami. »
Jak naprawiać i obsługiwać pojazdy zabytkowe?
Aktualizacja: 01.12.2011
Bieżące i poważniejsze naprawy pojazdów zabytkowych najczęściej bywają bardzo kłopotliwe zarówno z braku odpowiednich instrukcji, jak i trudności w zdobyciu części zamiennych. »
Układy zapłonowe w autach zabytkowych
Aktualizacja: 01.12.2011
Przez dziesiątki lat, zanim wymyślono elektroniczne moduły, w samochodach stosowano prymitywne, a przez to bardzo łatwe w obsłudze i naprawie układy zapłonowe. »
Serwis bieżący pojazdów zabytkowych
Aktualizacja: 01.12.2011
Pojazdy, które powstały w zamierzchłych czasach, były budowane nie zawsze z odpowiednich materiałów, często w oparciu o archaiczne technologie i przedziwne rozwiązania konstrukcyjne. Dlatego ich obsługa jest zupełnie inna, niż pojazdów obecnie produkowanych. »
Jak usunąć lub zredukować drgania wskazówki prędkościomierza?
Aktualizacja: 01.12.2011
Denerwującą usterką, występującą w starszych typach samochodów, były niestabilne wskazania prędkościomierzy, zwłaszcza przy małych prędkościach, objawiające się drganiami wskazówki o niewielkiej częstotliwości i często bardzo dużej amplitudzie, dochodzącej do 50% zakresu pomiarowego. »
Jak eliminować zakłócenia elektromagnetyczne w pojazdach zabytkowych?
Aktualizacja: 01.12.2011
Wiele zabytkowych pojazdów pochodzi z czasów, kiedy nie przywiązywano większej uwagi do jakości odbioru programu radiowego, wychodząc z założenia, że słuchacz powinien być zadowolony, iż w ogóle coś słyszy z głośnika. »
Jak odkryć wycieki paliwa, olejów i innych płynów eksploatacyjnych i odnaleźć ich przyczyny?
Aktualizacja: 01.12.2011
Istnieje prosty i bardzo skuteczny sposób na stwierdzenie wycieków różnych płynów z urządzeń samochodowych i wstępne zlokalizowanie miejsca ich powstawania. Jest nim ustawienie samochodu na rozłożonych na podłodze lub jezdni arkuszach papieru, w ostateczności na starych gazetach. »
Silniki dwusuwowe: konstrukcja, zasada działania, historia
Aktualizacja: 01.12.2011
Choć konstrukcyjnie są bardzo proste, silniki dwusuwowe powstały znacznie później, niż pierwsze samochody. Powód ich powstania był bardzo prozaiczny: do różnych urządzeń potrzebny był silnik łatwy w obsłudze i tani, a przy tym lekki, aby można go było zastosować wszędzie tam, gdzie zachodziła konieczność ograniczenia masy urządzenia napędzającego. »
Jak usuwać poważne usterki w układzie hamulcowym pojazdów zabytkowych?
Aktualizacja: 01.12.2011
Układ hamulcowy pojazdu należy, obok kierowniczego, do najbardziej odpowiedzialnych za bezpieczeństwo. Dlatego należy jak najszybciej usuwać zauważone usterki, nawet najdrobniejsze, a także wymieniać w porę klocki lub szczęki hamulcowe oraz sprawdzać przynajmniej raz na rok stan przewodów hamulcowych, zwłaszcza elastycznych. »
Jak zaadaptować niektóre części od współczesnych pojazdów do aut zabytkowych?
Aktualizacja: 01.12.2011
Trudności w zdobyciu oryginalnych części do pojazdów zabytkowych powodują, że właściciele oldtimerów muszą wykazywać się iście detektywistycznymi talentami w ich zdobywaniu i nie mniej mistrzowskimi talentami wynalazczymi, pozwalającymi znajdujące się w sprzedaży części i podzespoły tak przerabiać, aby mogły być użyte zamiast części oryginalnych. »
Jak naprawiać i eksploatować auto zabytkowe?
Aktualizacja: 01.12.2011
Prace przy pojazdach zabytkowych są ze swojej natury inne, niż prace przy współcześnie produkowanych samochodach i motocyklach. Przyczyną są inne, często dziś nie spotykane rozwiązania konstrukcyjne i technologiczne. »