Kategorie

Accord

Honda Accord VIII generacji cieszy się nieposzlakowaną opinią wśród użytkowników. Czy zasłużenie?
Łańcuch rozrządu w Hondzie Accord 2.2 i-CTDI jest jednym z najtrwalszych na rynku, ale czasem wymaga wymiany na nowy. Podpowiadamy ile kosztuje wymiana kompletnego rozrządu w silniku 2.2 i-CDTI (i-DTEC).
Polacy kochają sedany. Na rynku samochodów używanych wielbią niemieckie, a jako nowe najczęściej wybierają japońskie. Według statystyk, pod maską wymarzonego sedana najczęściej klekocze turbodiesel, ale są też kierowcy, którzy wolą zapach benzyny. Dla tych drugich Honda ma w ofercie Accorda 2,4 Type-S.
Sportowe kombi nie zawsze okazują się wystarczająco komfortowe w codziennej eksploatacji. Z tego powodu przyjrzeliśmy się trzem autom z nadwoziem kombi, które łączą dobre osiągi z wygodą podróżowania. Nadal liczy się także charakter samochodu.
Honda na targach w Detroit zaprezentowała koncepcyjną wersję Accorda w nadwoziu coupe. Wiadome jest, że wersja na Europę i Amerykę będzie się różniła, jednak to co zobaczyliśmy jest ciekawą zapowiedzią tego co będziemy mogli zobaczyć w salonach sprzedaży.
Świetną propozycją dla osób nie lubiących przepłacać jest zakup trzy- lub czteroletniego samochodu za około połowę jego ceny początkowej. Samochód taki nie nosi większych znamion zużycia i gwarantuje nadal bezawaryjną eksploatację.
Wiemy już, że Honda Accord to porządne auto. Drobne zmiany są jednak niezawodnym sposobem, aby przypomnieć o modelu. Taki właśnie retusz, zaserwowano dużej Hondzie. Mówi się, że diabeł tkwi w szczegółach.
Honda Accord VII generacji zadebiutowała w 2002 roku. Początkowo oferowano wersję sedan, poźniej także kombi. Dzięki dynamicznej sylwetce i dobrym silnikom (zarówno benzynowe i-VTEC, jak i wysokoprężne i-CTDi) auto szybko zyskało popularność.
Honda przez lata produkcji niezawodnych aut postrzegana jest w oczach klientów jako auto niemalże klasy premium. Świadczyć o tym mogą ceny używanych modeli na przykład Accorda i Opla Vectry z tych samych roczników.
Od premiery Hondy Accord VI generacji minęło 13 lat i ceny używanych egzemplarzy znacząco spadły. Sprawdzimy czy zakup popularnej Hondy Accord jest dobrym wyborem.
Odświeżona stylistycznie Honda Accord zadebiutowała podczas marcowego Salonu Samochodowego w Genewie. W wersjach sedan i kombi poprawiono właściwości jezdne, komfort i obniżono poziom szkodliwych emisji.
Jeżdżąc tym autem zawsze przeklinam polskie przepisy nakładające wysokie opłaty na auta importowane z Japonii. Przez nie, ten jeden z najlepszych samochodów w swojej klasie, jest również jednym z najdroższych.
Trzy tygodnie temu mieliśmy okazję testować świetny samochód - Hondę Accord Tourer ze 156-konnym silnikiem benzynowym. Był to doskonały wybór dla osób szukających auta, w którym niemal idealnie połączono komfort, funkcjonalność i sportowego ducha.
Honda Accord ósmej generacji nie daje zbyt dużo możliwości konfiguracji. Dwie wersje nadwoziowe, 4 silniki (w kombi tylko trzy) i cztery (dla kombi dwie) wersje wyposażeniowe to niewiele. Jest to jednak typowe w przypadku aut produkowanych w Japonii.
Pierwsza generacja Hondy Accord pojawiła się na rynku w 1976 roku. Japońskie auto konkurowało wtedy w segmencie kompaktów, ale już druga generacja Hondy Accord wprowadzona na rynek w 1981 roku przeskoczyła klasę wyżej i tak zostało do dzisiaj.
Sedanom klasy średniej stawia się coraz większe wymagania. Mają byc eleganckie, reprezentacyjne i miec przestronne wnętrze. A już na pewno nie zaszkodzi, jeśli mają też nieco sportową duszę.
Ford Mondeo trzeciej generacji (2000-2007), czy Honda Accord z lat 2002-2008? Przed tym wyborem staje wielu nabywców. Kto wygra - Europa, czy Japonia?