REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Stawki karty podatkowej w 2015 r.

Redakcja serwisu Biznes
Stawki karty podatkowej w 2015 r.
Stawki karty podatkowej w 2015 r.

REKLAMA

REKLAMA

Kartą podatkową mogą być objęte tylko niektóre formy prowadzenia działalności. Minister Finansów każdego roku ogłasza w formie obwieszczenia wysokość stawek karty podatkowej na podstawie wskaźnika cen i towarów konsumpcyjnych. Jaka będzie wysokość stawek karty podatkowej w 2015 r.?

Reguły opłacania podatku w formie karty podatkowej określa ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz.U.1998.144.930). Art. 23 tej ustawy wskazuje na podmioty, które mogą skorzystać z opodatkowania w formie karty. Należą do nich m.in. usługodawcy w zakresie handlu detalicznego żywnością czy usług gastronomicznych. Osoby prowadzące działalność i opodatkowane kartą podatkową są zwolnione z prowadzenia ksiąg czy składania zeznań podatkowych.

REKLAMA

Urząd Skarbowy corocznie ustala wysokość stawki podatkowej wydając stosowną decyzję. Zobowiązanie podatkowe dla danej działalności powstaje wówczas w chwili wydania decyzji przez naczelnika urzędu. Do chwili wydania decyzji podmioty nie są jeszcze zwolnione z prowadzenia ksiąg czy wpłacania zaliczek na podatek dochodowy. Wobec tego zobowiązane są do odprowadzania podatku na dotychczasowych zasadach ogólnych bądź w formie ryczałtu.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Redakcja poleca: Podatki 2015 - komplet

Wysokość stawek

Wysokość stawek karty podatkowej corocznie, w drodze obwieszczenia ogłasza minister właściwy do spraw finansów publicznych na podstawie przedstawionego przez prezesa GUS wskaźnika cen towarów i usług w pierwszych trzech kwartałach roku poprzedzającego rok podatkowy. Wskaźnik ten ustalany jest na podstawie wyników badań cen towarów i usług na rynku detalicznym oraz budżetów gospodarstw domowych, których część przeznaczana jest na towary i usługi konsumpcyjne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wysokość stawek w 2014 r.

Podatnicy, którzy w 2014 r. chcieli skorzystać z opodatkowania w formie karty podatkowej, powinni byli złożyć w urzędzie skarbowym druk PIT-16 do dnia 20 stycznia 2014 r. Zgodnie z przedstawionymi przez GUS danymi wskaźnik cen towarów i usług od I do III kwartału wyniósł 101,0 w stosunku do kwartału w 2012 r. Oznacza to, że w 2014 r. stawki karty podatkowej wzrosły o 1%.

VAT 2015 - zmiany od 1 stycznia 2015 roku

Wysokość stawek w 2015 r.

Dnia 15 października 2014 r. prezes GUS wyda komunikat w sprawie wskaźnika cen towarów i usług za okres pierwszych trzech kwartałów 2014 r. Wówczas określona zostanie również wysokość stawek karty podatkowej na 2015 r.

15 kwietnia 2014 r. prezes GUS wydał komunikat dotyczący wskaźnika za okres pierwszego kwartału. Obecnie wysokość tego wskaźnika w stosunku do IV kwartału 2013 r. wynosi 100,2, co wiąże się ze wzrostem cen o 0,2 %. Można zatem wnioskować, że wysokość stawek karty podatkowej w 2015 r. również wzrośnie.

Podatek od prezentów komunijnych. Kiedy należy płacić?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA