REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy można wpisać pełnomocnika do CEIDG?

Konstancja Gierba
Konstancja Gierba
Departament Prawa Pracy - kancelaria RK LEGAL
Prawnik./ Fot. Fotolia
Prawnik./ Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej to jawny rejestr przedsiębiorców będących osobami fizycznymi lub będących członkami spółki cywilnej. Istnieje jednak także możliwość, by w tym rejestrze ujawnić swojego pełnomocnika, co znacznie uprości procedurę korzystania z jego pomocy przed urzędem.

Wpisanie danych pełnomocnika do CEIDG jest możliwe dla osób fizycznych zarejestrowanych w tym rejestrze. Nie mogą tego dokonać przedsiębiorcy wpisani do innego rejestru gospodarczego, jakim jest Krajowy Rejestr Sądowy.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Dane, które należy wprowadzić do rejestru, obejmują:

- zakres prowadzonych spraw,

- imię, nazwisko,

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- firmę,

- datę urodzenia,

- PESEL lub KRS,

- NIP,

- adres zamieszkania i obywatelstwo.

Dane te, ze względu na właściwość CEIDG, będą jawne i dostępne dla wszystkich zainteresowanych osób.

Wpisanie pełnomocnika do CEIDG jest zwolnione od opłat. Nie wolno jednak zapomnieć o wcześniejszym sporządzeniu tradycyjnego pełnomocnictwa, gdyż tylko tak ustawiony pełnomocnik może zostać wpisany później do rejestru.

Przedsiębiorca może wpisać więcej niż jednego pełnomocnika, jeśli tylu posiada.

Mniej obowiązków

Najważniejszą korzyścią z wpisania pełnomocnika do CEIDG jest brak konieczności przedstawiania pełnomocnictwa w każdej nowej sprawie prowadzonej przed urzędem. Organ administracji publicznej samodzielnie będzie mógł sprawdzić pełnomocnictwo w rejestrze, a dodatkowo zrobi to z urzędu, a nie na wezwanie przedsiębiorcy. Wraz z odejściem obowiązku przedłożenia pełnomocnictwa znika uiszczenie każdorazowo opłaty od pełnomocnictwa w wysokości 17 zł. Zwłaszcza w przypadku małych przedsiębiorców skala takich oszczędności może zrobić różnicę.

Kto i kiedy może być pełnomocnikiem procesowym?

Czy osoba prawna może żądać pełnomocnika z urzędu?

Nie przed każdym urzędem

Pełnomocnictwo w formie papierowej w dalszym ciągu trzeba będzie jednak przedstawiać w sprawach prowadzonych według przepisów Ustawy o ordynacji podatkowej i Ustawy o kontroli skarbowej. Organy te nie będą z urzędu sprawdzać istnienia pełnomocnictwa w rejestrze, a ponadto dla ważności przedłożonego pełnomocnictwa wymagane będzie uiszczenie opłaty skarbowej.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Skuteczne zarządzanie zespołem: relacje i współpraca

W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym, skuteczne zarządzanie zespołem jest kluczowym czynnikiem sukcesu każdej organizacji. Budowanie relacji, współpraca oraz efektywna komunikacja stanowią fundamenty, na których opiera się sprawne funkcjonowanie zespołu.

Wniosek o zwrot nadpłaty składki zdrowotnej warto złożyć do 3 czerwca 2024 r.

Przedsiębiorcy do 3 czerwca 2024 r. mają czas na złożenie wniosku o zwrot nadpłaty składki zdrowotnej. Co, jeśli przedsiębiorca nie złoży wniosku o zwrot nadpłaty?

Walka o przetrwanie. W ciągu dekady zniknie większość sklepów internetowych

Na rynku e-commerce, który jest niezwykle konkurencyjny, już w pierwszym roku działalności zanika 5% firm. Po upływie dziesięciu lat nadal funkcjonuje jedynie 37% z nich - informuje wtorkowe wydanie "Rzeczpospolitej".

Handel w dwie niedziele w każdym miesiącu - jest wniosek o odrzucenia projektu nowelizacji

Polska Izba Handlu wnioskuje o odrzucenie w całości poselskiego projektu przywracającego handel w 2 niedziele w miesiącu - wynika z opinii PIH złożonego w trakcie procesu legislacyjnego.

REKLAMA

Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

REKLAMA