REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czym są programy vendorskie?

Konrad Karpowicz
Dyrektor Handlowy i Członek Zarządu Masterlease Polska
Masterlease
Czym są programy vendorskie?
Czym są programy vendorskie?

REKLAMA

REKLAMA

Programy vendorskie to programy sprzedaży znanych marek oparte na umowie między daną marką a firmą leasingową, która finansuje dane produkty/usługi. Inaczej mówiąc, program vendorski umożliwia finansowanie poprzez leasing produktów oferowanych przez określonego dostawcę.

Tego typu umowy przynoszą korzyści obu stronom – koncernowi reprezentującemu markę oraz firmie leasingowej.

REKLAMA

W branży leasingu pojazdów takie umowy zawierane są z koncernami samochodowymi. Dzięki programom vendorskim leasingodawcy mogą oferować usługę finansowania poprzez leasing samochodów znanych marek na korzystniejszych niż zwykle warunkach.

Korzyści, dla leasingobiorcy wynikające z programów vendorskich to przede wszystkim:

  • obsługa w jednym, wskazanym przez klienta miejscu, uwzględniająca zawarcie samej umowy leasingu, ubezpieczenie oraz rejestrację samochodu;
  • procedura ograniczająca wymagane dokumentu do minimum;
  • minimalny czas zawarcia umowy;
  • konkurencyjna cena samochodu i oferta jego finansowania – dzięki zakupom dużej liczby aut oraz współpracy z koncernami w ramach programów vendorskich firmy leasingowe uzyskują wysokie rabata na zakup samochodów;
  • usługi dodatkowe (ubezpieczenie, wymiana opon, likwidacja szkód, serwis i obsługa oraz wsparcie serwisu);
  • korzyści podatkowe.

Polecamy: Jakie formy leasingu są dopuszczalne?

REKLAMA

Sami partnerzy programu vendorskiego również istotnie korzystają na tego typu współpracy. Dla obu stron – koncernu motoryzacyjnego i firmy leasingowej powołanie tego typu programu stawowi istotne rozszerzenie oferty handlowej o kompleksową usługę/produkt, niedostępny w firmach konkurencyjnych. Oznacza to wzrost sprzedaży, zwiększenie konkurencyjności obu partnerów oraz możliwość dotarcia do nowych grup leasingobiorców.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Koncerny motoryzacyjne przystępujące do programu vendorskiego uzyskują od firm leasingowych wsparcie marketingowe, dofinansowania działań promocyjnych, pełne przeszkolenia w zakresie leasingu i technik sprzedaży oraz obsługi.

Programy vendorskie, co do zasady, oferowane są dwutorowo. Leasingobiorca bowiem może zapoznać się z ofertą programu zarówno w siedzibie firmy lub jednym z jej regionalnych biur handlowych, jak i w sieci salonów dealerskich danego koncernu, który przystąpił do programu.

Polecamy: Czym jest opłata leasingowa?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA